Trwa okres rozliczeń podatkowych, w którym każdy może przeznaczyć 1,5 proc. ze swoich podatków na pomoc wybranej organizacji pozarządowej. Dlaczego warto to zrobić? 1,5 proc. podatku może realnie wpłynąć na otaczający nas świat np. podarować dzieciom dom i rodzinę. Aby nagłośnić ten temat, Fundacja Happy Kids wystartowała z kampanią na YouTube i Facebooku, zachęcającą do wsparcia Rodzinnych Domów Dziecka, które mają pod swoją opieką.
Fundacja Happy Kids prowadzi 17 Rodzinnych Domów Dziecka, a w planach ma otwarcie kolejnych. Oprócz działań na rzecz pieczy zastępczej, Organizacja włączyła się w pomoc najbardziej bezbronnym ofiarom wojny w Ukrainie. Już w pierwszych dniach konfliktu ewakuowała do Polski 1500 dzieci z ukraińskich domów dziecka wraz z opiekunami i do dziś wspiera funkcjonowanie ośrodków, w których schronienie znalazły dzieci. Jak brzmi motto Fundacji – jest wszędzie tam, gdzie dzieci potrzebują ich pomocy.
Zobacz również
Podaruj dzieciom szanse na szczęśliwe dzieciństwo
W swojej najnowszej kampanii reklamowej dotyczącej „1,5 proc.” Fundacja Happy Kids zachęca do przeznaczenia środków na pomoc dzieciom, znajdującym się w pieczy zastępczej. W tym celu powstały spoty mające przekonać do wsparcia podopiecznych Fundacji, a także zwiększyć świadomość odbiorców na temat pieczy zastępczej w Polsce i poszczególnych projektów realizowanych przez Organizację: tj. wakacyjna akcja „Happy Bus”, pomoc ukraińskim sierotom czy budowa kolejnych Rodzinnych Domów Dziecka.
– Trwa okres, gdy decydujemy się na wsparcie swoim 1,5 proc. podatku różnych podmiotów NGO. To zawsze bardzo aktywny czas w Fundacji. W tym roku chcieliśmy stworzyć materiały pokazujące, jak wygląda życie w naszych Rodzinnych Domach Dziecka. Postawiliśmy na autentyczność i emocje. Wraz z agencją Lightscape stworzyliśmy dwa spoty pod tytułem: „Oczy” oraz „Dom”. W tym pierwszym, skupiliśmy się na oczach dzieci – to w nich widać ogromną krzywdę i potrzebę bycia kochanym, a także tęsknotę za ciepłym i bezpiecznym domem – dodaje Ewa Tietianiec, wiceprezes Fundacji Happy Kids.
Z kolei spot „Dom” ma przybliżyć odbiorcom to, jak wygląda życie w Rodzinnym Domu Dziecka. Podopieczni mają tam nieporównywalnie większą szansę na szczęśliwe dzieciństwo niż pozostawione w tzw. „bidulach”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Chcemy kontynuować naszą misję wyrównywania szans dzieci, ale do tego potrzebne jest wsparcie darczyńców, którzy podzielą się swoim „1,5 proc.” podatku – komentuje Ewa Tietianiec.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Boczarska i Adamczyk w kampanii 1,5 proc. dla Fundacji Happy Kids
W materiałach promocyjnych można usłyszeć głos znanych aktorów – Magdaleny Boczarskiej i Piotra Adamczyka. Zresztą to nie pierwszy raz, kiedy gwiazdy angażują się w pomoc dla Fundacji. Tym razem wcielili się w rolę lektorów i „użyczyli” Fundacji swoich głosów.
– Jesteśmy niezmiernie wdzięczni Piotrowi i Magdzie, że po raz kolejny wsparli nasze działania. To ogromna duma mieć za plecami tak zasłużone dla polskiej kultury postaci – mówi Aleksander Kartasiński, prezes Fundacji Happy Kids.
– Jedną z najważniejszych spraw jest zapewnianie dzieciom beztroskiego i bezpiecznego dzieciństwa. Fundacja Happy Kids ma pod swoimi skrzydłami tyle uratowanych dziecięcych dusz, że mam nadzieję, iż wiele osób zechce wesprzeć swoim 1,5% podatku Happy Kids w zapewnianiu dzieciakom szczęścia w pełnych troski i miłości domach. Osobiście wzrusza mnie, że tuż po wybuchu wojny w Ukrainie ta fundacja wzięła na siebie zadanie ponad jej siły i możliwości – i udźwignęła to! – mówi Piotr Adamczyk.
– Pamiętam ten moment, kiedy pierwszy raz dowiedziałam się o projektach realizowanych przez Fundację Happy Kids. Nie ukrywam, że ich ogrom wsparcia i zaangażowanie w kwestii wyrównywania dzieciom szans i stworzenie im możliwości na „lepsze jutro”, wywarło na mnie duże wrażenie. Dlatego też, nie zastanawiałam się ani chwili i od razu zgodziłam się na to lektorskie „wyzywanie”. Fundacja już od ponad 20 lat działa na rzecz dzieci, a ja chciałam być tego częścią – dodaje Magdalena Boczarska.
Kampanię „1,5 proc.” dla Fundacji Happy Kids realizuje agencja Lightscape. Materiały promocyjne Fundacji można obejrzeć na YouTube, a także w mediach społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram.