Piotr Fronczewski w reklamie Wonga

Wonga startuje z nową kampanią reklamową, której bohaterem jest jeden z najlepszych polskich aktorów teatralnych i filmowych – Piotr Fronczewski. Zaprezentuje klientom nową ofertę produktową opartą o pożyczki na wyższe kwoty oraz dłuższe terminy spłaty.
O autorze
2 min czytania 2019-06-10

Kampania z Piotrem Fronczewskim w roli głównej, która ruszyła 10 czerwca, wprowadza hasło Wonga Polska: „Pożyczanie na poziomie”.

– To dla nas początek zupełnie nowego etapu rozwoju. W ramach realizacji przyjętej niedawno strategii zmieniamy nie tylko ofertę produktową, ale także sposób, w jaki komunikujemy się z klientami. Jest to wyraźne repozycjonowanie marki, które ma za zadanie lepiej opowiedzieć o tym, jaka Wonga rzeczywiście jest i gdzie leżą jej największe przewagi konkurencyjne – mówi Sylwia Drejer-Cichucka, członek zarządu Wonga Polska.

Na kampanię reklamową składają się cztery spoty: 30-sekundowy spot wizerunkowy oraz trzy 15-sekundowe spoty promujące zmiany w ofercie produktowej. Pierwszy dotyczy bezkosztowej przerwy w spłacie pożyczki, drugi przedstawia jedną ratę gratis, a trzeci komunikuje możliwość odroczenia spłaty raty o 7 dni.

– W naszych dotychczasowych działaniach komunikacyjnych akcentowaliśmy, że Wonga udziela pożyczek w oparciu o szybki, przystępny proces w 100% online. Z tego jesteśmy znani i bez wątpienia cały czas jest to nasz istotny wyróżnik. Jednak chcąc udzielać pożyczek na dłuższe okresy i większe kwoty powinniśmy w większym stopniu zadbać o komfort naszych klientów wynikający z wiązania się z nami na dłużej. Dlatego w nowym spocie wizerunkowym pokazujemy się trochę z innej strony i akcentujemy te wartości, które były dla nas ważne od początku istnienia Wonga w Polsce, takie jak: uczciwość, przewidywalność i wiarygodność. Są to wartości wspólne dla Wonga i Piotra Fronczewskiego. Żeby nie pozostać jednak na poziomie ogólnych wartości, kampanię wizerunkową uzupełniamy spotami produktowymi. Pokazujemy w nich, że warto się z nami wiązać na dłużej, bo mamy cały wachlarz rozwiązań, które ułatwiają spłacanie rat w przyszłości np. bezkosztowa przerwa w spłacie, możliwość odroczenia spłaty raty – mówi Robert Droździkowski, dyrektor działu ds. zarządzania marką.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Reklama będzie emitowana w najpopularniejszych ogólnopolskich stacjach telewizyjnych, m.in.: TVP1, TVP2, Polsat, TVN oraz ponad 60 kanałach tematycznych. Spot będzie towarzyszył najczęściej oglądanym programom, np. śniadaniowym, prognozom pogody, wiadomościom sportowym, a także filmom i serialom.

Oprócz kampanii telewizyjnej, 10 czerwca startuje także kampania on-linowa. Kreację kampanii przygotował Heart&Brain, za zakup i optymalizację mediów odpowiada iProspect. Natomiast Starcom odpowiada za media TV.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Kampania online również wykorzystuje wizerunek Piotra Fronczewskiego akcentując najważniejsze przewagi konkurencyjne. Działania marketingowe obejmują  emisję reklam na największych serwisach internetowych m.in. WP, Onet, O2, Allegro, OLX, współpracę z portalami finansowymi oraz tematycznymi, emailingi, oraz angażujące formaty wideo w czterech odsłonach stworzone do kanału digital – tłumaczy Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor Działu online i mediów w Wonga Polska.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Za stworzenie nowej platformy komunikacji marketingowej oraz kreację kampanii reklamowej odpowiada agencja Heart&Brain (kreacja: Bartek Rams, Tomek Wojciechowski, strategia: Michał Kazimierczak). Za produkcję spotów odpowiedzialna jest Papaya Films, filmy wyreżyserował Antoni Nykowski. Nad produkcją czuwał Tomasz Skrodzki, a za kamerą usiadł Michał Dąbal.

W ramach zmiany komunikacji marketingowej marki odświeżono również stronę internetową Wonga.pl.