Piotr Szeleszczuk (Decathlon): W Decathlonie ważny jest klient tu i teraz 

Piotr Szeleszczuk (Decathlon): W Decathlonie ważny jest klient tu i teraz 
W kolejnym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawiamy z Piotrem Szeleszczukiem, dyrektorem marketingu w Decathlonie. Nasz gość opowiedział o rebrandingu marki, planach sponsorskich oraz o tym, jak firma dba o odpowiedzialny i zrównoważony rozwój.
O autorze
3 min czytania 2024-03-21

Decathlon zaprezentował swoją nową odsłonę. Rebranding marki odbił się szerokim echem w świecie marketingu i zyskał wiele pozytywnych opinii. Skąd pojawiła się potrzeba na wprowadzenie zmian? M.in. na to pytanie odpowiedział nam Piotr Szeleszczuk, dyrektor marketingu w Decathlonie.

– Decathlon jest wbrew pozorom marką dość świeżą, bo ma niecałe 50 lat i przez większość swojego czasu była bardzo spójna, jeśli chodzi o identyfikację wizualną z tą, którą stworzono na początku. Ale każda marka, tak jak człowiek, potrzebuje czasami jakiegoś odświeżenia. Nawet jeśli dobrze czujemy w domu to czasem warto coś zmienić. Czuliśmy, że świat poszedł do przodu i pewne rozwiązania techniczne, które mieliśmy nie są już tak skuteczne jak w erze offline’owej, kiedy Decathlon powstawał. Stąd też poszukiwanie czegoś nowego, inspirowanie się, ale także czerpanie z tradycji, która w naszym przypadku była pozytywnie odbierana. Jeżeli spojrzymy na nowe logo, na kolor, to one są bliskie temu, co mieliśmy, ale z drugiej strony wydaje nam się, że lepiej odpowiadają potrzebom dzisiejszego świata – mówi Piotr Szeleszczuk.

Sponsoring w sportach profesjonalnych

Decathlon rozwija się również w obszarze sponsoringu sportów profesjonalnych, w szczególności w kolarstwie, ale nie tylko. Wielu polskich topowych sportowców, np. Siatkarzy, również współpracuje z marką. Jak w tym obszarze rozwija się marka? 

– Zdajemy sobie sprawę, że Decathlon ma wizerunek firmy, która przede wszystkim zapewnia produkty dla amatorów, dla tych, którzy chcą rozpocząć przygodę ze sportem lub którzy tę przygodę ze sportem prowadzą dla zabawy. To jest nasze dziedzictwo i chcemy to rozwijać. Ale wiemy też, że są profesjonalni amatorzy, którzy nieraz swoimi wynikami są blisko zawodowców albo mają aspirację, żeby być blisko nich i dla nich także mamy produkty, ale niewiele osób o tym wiedziało. Kluczem do serca tych osób są profesjonalni sportowcy, związki sportowe i my w Polsce na tym poziomie jesteśmy jednym z prekursorów tego typu współprac. Udało nam się np. stworzyć dedykowane buty dla Kuby Kochanowskiego, które w wersji podstawowej można dostać u nas w sklepie – komentuje Piotr Szeleszczuk.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Liczymy na to, że dzięki współpracom i kolejnym planom, które mamy, uda się przyciągnąć więcej profesjonalnych sportowców do naszych sklepów i uda się ich przekonać do naszych flagowych produktów. Mamy ambitne plany, zdajemy sobie też sprawę z tego, gdzie jesteśmy, że dopiero zaczynamy tą drogę. Zdajemy sobie sprawę, że marki, z którymi pracujemy od lat, np. Adidas czy Puma, są w tych obszarach zdecydowanie bardziej zaawansowane, ale mamy swoje argumenty, mamy swoich ludzi i liczymy na to, że uda nam się zdobyć kawałek tego rynku – dodaje.

Biznes oparty na zrównoważonym rozwoju

Decathlon, poza tym, że jest marką sportową, zachęcającą do mniejszych czy większych aktywności, dba również o środowisko, w którym można uprawiać sport. Jakie działania podejmuje? Jakie ma plany w zakresie zrównoważonego rozwoju?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Dla nas przede wszystkim temat, nad którym mocno jako firma pracujemy to ograniczenie emisji CO2. Staramy się nawiązywać lokalnie współprace, kupujemy ziemie i sadzimy kolejne partie lasu w ramach społecznej odpowiedzialności, którą chcemy ponosić. Z drugiej strony mamy takie poczucie, że chcemy jako biznes być odpowiedzialni przede wszystkim za obszar sportu i produktów sportowych. Skupiamy się na usługach Second Life czy Buyback. Czujemy, że to jest miejsce, gdzie rzeczywiście możemy zrobić różnicę i mamy ku temu mandat – mówi Piotr Szeleszczuk.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Artykuł oraz podcast reklamowy powstały przy współpracy z Decathlon.

PS Dr hab. Tomasz Piekot: Dobre pisanie powinno być jak klarowanie rosołu

W kolejnym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawiamy o prostym języku, jego zasadach oraz o tym, czym charakteryzuje się dzisiejszy język reklamy i marketerów. Naszym gościem jest dr hab. Tomasz Piekot, językoznawca z Uniwersytetu Wrocławskiego.

PS2 Sławek Skowerski (GoldenSubmarine): Autentyczność jest najważniejszym elementem reklamy

Tym razem, w najnowszym odcinku NowyMarketing Podcast porozmawiamy o jednym z najważniejszych elementów marketingu, czyli o contencie. Naszym gościem był Sławek Skowerski, Content&Copy Lead w GoldenSubmarine. Sławek opowiedział o swojej karierze zawodowej oraz o tym, jak wyglądał świat kreacji i contentu w minionym roku, a jak może zmienić się w 2024 roku.