– Badania, którymi dysponujemy, wskazują jasno, że uczestnictwo w takich projektach jak Szkolny Klub Sportowy czy dziecięce akademie piłkarskie w największym stopniu przekładają się nie tylko na kształtowanie zdrowych postaw, ale także na pozytywny wizerunek naszej marki. W ramach kampanii przewidzieliśmy głównie działania digitalowe i reklamę prasową. Na pewno zaangażujemy też wspieranych przez nas sportowców. W końcu każdy z nich zaczynał właśnie w ten sposób – na podwórku czy w szkolnym klubie sportowym – mówi Agata Pniewska, dyrektor biura marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów w PKN ORLEN.
ORLEN jest najaktywniejszym sponsorem sportu w Polsce. Według pracowni ARC Rynek i Opinia w 2020 roku marka ORLEN zdecydowanie umocniła pozycję lidera w rankingu sponsorów sportu w kraju, notując w tym zakresie wzrost aż o 12 punktów procentowych. Poza Formułą 1, koncern angażuje się m.in. w takie dyscypliny motorsportu jak rajdy, żużel, F1H2O, akrobacje lotnicze, a także siatkówkę, lekkoatletykę, kolarstwo, piłkę nożną, piłkę ręczną. Jest również sponsorem strategicznym Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej oraz Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego.
Zobacz również
PKN ORLEN wspiera akademie piłkarskie w całej Polsce – to między innymi Akademia Piłkarska Wisła Płock, AKS Wyzwolenie CEZ Chorzów, ORLEN Akademia Piłkarska Beniaminek Krosno, Constract Lubawa, LKS Respekt Myślenice czy LUKS Partyzant MAL-BUD1 Targowiska. Łącznie trenuje w nich ponad 7 tysięcy młodych zawodników.
Ważnym działaniem Koncernu w obszarze sponsoringu sportu dzieci i młodzieży jest także zaangażowanie w karting. PKN ORLEN wspiera pięciu młodych i obiecujących kierowców w ramach Akademii ORLEN Team – Macieja Gładysza, Gustawa Wiśniewskiego, Karola Kręta, Karola Czepiela i Tymoteusza Kucharczyka. W 2020 roku firma sponsorowała też dwie wiodące w Polsce serie wyścigowe – ROK CUP Poland i Rotax Max Challenge.
W 2020 roku PKN wsparł XXVI Finał Czwartków Lekkoatletycznych. W całej imprezie wzięło udział 3000 dzieci z całej Polski. Patronował projektowi „Z podwórka na bieżnię”, który promował aktywność ruchową wśród dzieci i młodzieży. Kluczowym elementem sponsoringu społecznego ORLENU jest także zaangażowanie w Program Szkolny Klub Sportowy realizowany przez Instytut Sportu – Państwowy Instytut Badawczy. W ramach tego przedsięwzięcia zrealizowano 620 tysięcy zajęć sportowych skierowanych do dzieci w 8 500 szkołach w całym kraju.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing