Nowa platforma marketingowa zaprojektowana została z myślą o komunikacji „human to human” (H2H), aby angażować klienta w sposób oparty o aspekty emocjonalne. Jej długofalowym, strategicznym celem jest przekształcenie marki ORLEN w markę pożądaną przez klientów, a także promocja produktów i usług, które dostępne są w sieci PKN ORLEN.
Jak podkreśla Rafał Pasieka – Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu – Koncepcja nowego modelu komunikacji wynika z obserwacji, że w dzisiejszych czasach konsumenci najbardziej cenią sobie czas i wygodę. PKN ORLEN wychodząc naprzeciw tym potrzebom, wdraża szereg pomysłów i innowacyjnych rozwiązań w zakresie funkcjonowania stacji paliw, aby zapewnić klientom możliwie kompleksową obsługę. Już teraz na stacjach można nie tylko zatankować samochód, ale zjeść zdrowy, przygotowany na miejscu posiłek, czy wypożyczyć auto. To wymaga nowoczesnego podejścia do komunikacji i nasza platforma doskonale wpisuje się w bieżące trendy.
Zobacz również
Pierwszy etap wdrożenia platformy otwiera kampania reklamowa „Kierunek ORLEN”. Narracja spotu zbudowana została wokół historii kilku bohaterów, u których zaistniały potrzeby pozornie niezwiązane ze stacją paliw, jednakże mogące zostać na niej spełnione. Koncepcja artystyczna reklamy opiera się na kontrastach, zestawiając powagę i majestat z nieco zdystansowaną, a w efekcie humorystyczną narracją. W spocie wykorzystano utwór Cold Little Heart, autorstwa Michaela Kiwanuka, mający na celu wzbudzenie pozytywnych emocji, co może przełożyć się na postrzeganie poszczególnych marek.
W ramach kolejnych etapów ogólnopolskiej kampanii 360 zaplanowano spoty w TV (30 i 45 sek.), przekaz w radio, reklamę w prasie, Internecie oraz w outdoorze, a nawet w kinach. Kampania obejmować będzie także działania w mediach własnych, social media oraz eventy organizowane przez PKN ORLEN.
Za przygotowanie kampanii odpowiedzialny był Obszar Marketingu PKN ORLEN, agencja Publicis oraz dom mediowy MullenLowe MediaHub. Spot wyreżyserowany przez Sebastiana Pańczyka wyprodukował dom produkcyjny Dobro.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Więcej informacji na temat kampanii dostępnych jest na stronie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Artykuł powstał przy współpracy z PKN ORLEN.