Patriotyzm konsumencki nie jest w Polsce pojęciem obcym. To jednak postawa, która – choćby w porównaniu do Niemiec czy Francji – nie zakorzeniła się mocno w naszym społeczeństwie.
Na zachodzie Europy nabywanie produktów pochodzących od rodzimych producentów jest zjawiskiem normalnym. W Polsce, zgodnie z badaniami, większość społeczeństwa zdaje sobie sprawę z tego, że kupowanie krajowych produktów przynosi korzyści naszej gospodarce. Nie przekłada się to jednak na konkretne decyzje zakupowe. Dodatkową trudnością jest fakt, że często nazwa produktu jest „typowo polska“, jednak jego producent z krajem nad Wisłą ma niewiele wspólnego.
Zobacz również
– W tej kampanii dobre produkty Atlasa, dzięki którym „można więcej”, stają się swoistym materiałem dowodowym, że warto kupować to, co jest polskie. Pojawiające się w towarzystwie logo Atlasa hasło „Polskie i kropka” to nasz głos w promowaniu polskości i budowaniu konsumenckich postaw patriotycznych. Nie ma tu epatowania dumą narodową, historią, ani kolorami białym i czerwonym. Jest za to czytelny, prosty i krótki przekaz, że to, co polskie, może mieć prawdziwą wartość. I kropka – mówi Oskar Solecki, dyrektor ds. marketingu firmy Atlas.
Kampania .PL – polskie i kropka, poza odsłoną billboardową, będzie prowadzona także w Internecie, działaniach kierowanych do wykonawców i dystrybutorów oraz w bezpłatnym magazynie Atlas fachowca. Na stworzonej specjalnie na tę okazję stronie internetowej www.polskieikropka.atlas.com.pl, zobaczymy nie tylko wszystkie kreacje graficzne widoczne na billboardach, ale także pokazane w nowoczesny sposób flagowe produkty ATLASA. Dodatkowym głosem wykorzystanym w kampanii i wspierającym główny przekaz są opinie wykonawców budowlanych, którzy od wielu lat w codziennej pracy korzystają z produktów marki.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell