Kwarantanna stworzyła bardzo specyficzne warunki, w których z jednej strony musieliśmy ograniczyć wszelką działalność, a z drugiej – podjąć codzienne wyzwania w zupełnie nowy sposób. Cała branża kreatywna od pierwszego dnia szukała rozwiązań, które zachowają przedcovidową jakość komunikacji przy jednoczesnym zachowaniu możliwie wysokich standardów sanitarnych. Kampania Allegro przygotowana wraz z agencją Ogilvy jest przykładem nie tylko poradzenia sobie z ograniczeniami, ale wręcz wykorzystania ich do wzmocnienia przekazu.
– Obecna sytuacja utrudnia nam wszystkim funkcjonowanie. Tak proste rzeczy jak np. pójście do sklepu stały się trudne. Jednak zakupy mogą być prostsze niż nam się wydaje. Mogą się odbyć bez wychodzenia z domu. Niezależnie od tego, do jakiego sklepu chcielibyśmy pójść. Dla każdego z nas coś innego w danej chwili jest najważniejsze. Cokolwiek by to nie było, możemy mieć pewność, że mają to na Allegro. W kampanii skupiliśmy się na podkreśleniu tej właśnie możliwości. Szukając wspólnie z domem produkcyjnym rozwiązań realizacyjnych, inspirowaliśmy się własnymi doświadczeniami – mówi Maciej Twardowski, ECD Ogilvy Polska.
Zobacz również
W nowych filmach Allegro motywem przewodnim jest stwierdzenie „mają!”. Bohaterowie filmów odnajdują wszystko, czego potrzebują na Allegro, a nie gdzieś indziej, jak się początkowo wydaje.
– W spotach nasi bohaterowie powtarzają, że na Allegro «wszystko mają!»”. W produkcji spotów wykorzystaliśmy podstawowe założenia Allegro: szeroki wybór oraz dostępność produktów. Wszystko co potrzebne do zdalnej produkcji kupiliśmy na Allegro – mówi Adam Szałamacha, brand manager Allegro. Specyfika klienta umożliwiła nie tylko zdalne stworzenie scenografii i zorganizowanie kostiumów – sprzęt do nagrań również został zamówiony na Allegro.
Na potrzeby produkcji nowej kampanii proces został wymyślony na nowo. Wspólne prace agencji, domu produkcyjnego Moon i reżysera zaowocowały nową perspektywą na historie opowiedziane w scenariuszu.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Kiedy pojawił się pomysł wykorzystania Allegro jako źródła scenografii i kostiumów, chcieliśmy iść krok dalej. Wspólnie z operatorem szukaliśmy na Allegro sprzętu, który w rękach amatora utrzyma «look and feel» platformy kreatywnej – mówi Kuba Michalczuk, reżyser.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Całość prac zaowocowała kampanią z dodatkowym RTB. Na Allegro mają nie tylko to, czego potrzebują klienci, ale również wszystko to, co jest potrzebne do produkcji filmowej – tak, to też mają :).
Kampanię przygotowała agencja Ogilvy we współpracy z domem produkcyjnym MOON Films, studiami Juice (udźwiękowienie) i Televisor (postprodukcja) oraz Kubą Michalczukiem (reżyser).