Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

4 sceny tematyczne, 50+ prelegentów z topowych tech marek świata – upoluj wejściówkę na konferencję o realnych wdrożeniach AI.

SZCZEGÓŁY

Plastic Change parodiuje Calvina Kleina. Ostrzega przed mikroplastikiem zagrażającym męskiej płodności

Kampania OOH Plastic Change mikroplastik
Duńska organizacja Plastic Change podczas globalnej konwencji o plastiku ruszyła z kampanią parodiującą reklamy Calvina Kleina, by zwrócić uwagę na mikroplastik zagrażający męskiej płodności.
O autorze
2 min czytania 2025-08-08

Najnowsze badania wykazały również, że mikroplastik jest obecny w 80% próbek tkanki penisa/jąder i w 100% przebadanych próbek nasienia. Jednak wciąż wielu mężczyzn unika zaangażowania w kwestie związane z ekologią, ponieważ troska o środowisko kojarzy im się raczej z kobietami.

Duńska organizacja non-profit Plastic Change odwraca tę narrację i w kampanii „Czy pakujesz mikroplastik?” zwraca uwagę na zagrożenie, jakie stanowi dla męskiej płodności mikroplastik. Kampania wystartowała równolegle z Globalnym Traktatem o Tworzywach Sztucznych INC-5.2 ONZ w Genewie, największą na świecie konwencją poświęconą plastikowi. To nie przypadkowy zabieg, ponieważ jej twórcy chcą wywrzeć presję na delegatach, których w większości stanowią mężczyźni.

Kampania parodiuje popularną reklamę bielizny Calvina Kleina. Zdjęcia wykonane przez fotografa mody Dereka Hendersona, w dosłowny sposób pokazują, że mikroplastik jest wszędzie, w tym w 80% penisów, co przyczynia się do zmniejszenia liczby plemników.

Zdjęcia wykonano w modowym stylu, podobnym do kreacji publikowanych w magazynach Vogue. Fotografie mają czarno-biały kolor. Przedstawiają muskularnych mężczyzn w obcisłych bokserkach. Wybrzuszenia w bieliźnie zastąpiono plastikowanymi butelkami, a zamiast nazwy marki na pasku bokserek, pojawiły się hasła: „Jak toksyczna jest twoja męskość?” i „4 na 5 penisów pakuje się w plastik”.

Billboardy zostały umieszczone w strategicznych lokalizacjach w Genewie, tak aby dotarły do uczestników negocjacji. Reklamy pojawiły się również w Danii, a kampania została dodatkowo wzmocniona działaniami w mediach społecznościowych. Plastic Change zachęca odbiorców do udostępnień i publikowania własnych zdjęć z hashtagiem #PackingPlastic, a wsparcia udzielili biohakerzy, entuzjaści fitnessu i twórcy podcastów.

Za kampanię odpowiada agencja Worth Your While.

– Kampanie ekologiczne często nie docierają do mężczyzn. Badania pokazują, że wielu mężczyzn utożsamia zachowania proekologiczne z kobiecością i dlatego mniej podatni są na przekaz kampanii ekologicznych. Celem kampanii jest odwrócenie tego schematu poprzez dotarcie do mężczyzn. Jeśli ratowanie planety nie wydaje się pilne, być może ratowanie życia seksualnego i zdolności do reprodukcji będzie pilne. To nie jest straszenie – to nauka. I czas, aby wszyscy mężczyźni zwrócili na to uwagę – mówi Anne Aittomaki, dyrektor strategiczny Plastic Change.

– W salach wypełnionych delegatami sprawującymi władzę decyzyjną w sprawie przyszłości globalnej polityki dotyczącej plastiku, nauka o obecności plastiku w naszych mózgach, mleku matki, a nawet w nienarodzonych dzieciach, wciąż nie wywołała niezbędnych zmian. Uderzając mężczyzn w miejsce, gdzie są najbardziej wrażliwi, nie chodzi o szok dla samego szokowania. To strategiczny ruch komunikacyjny, mający na celu wywarcie niezbędnego sygnału ostrzegawczego, który może w końcu uświadomić im, co jest zagrożone – dodaje Tali Madsen, dyrektor strategiczny Worth Your While.

Zdjęcia: Worth Your While, LinkedIn

PS Nie „prawdziwe piękno” a „prawdziwa krzywda”. Greenpeace z kampanią przeciwko firmie Dove

PS2 „Self-Packing Cheese”: Nestlé testuje biodegradowalne opakowania na ser powstałe z serwatki