Wraz z prowadzącymi Magdą Dubrawską i Kacprem Szymańskim cofniemy się do początków imprezy, pierwszych wizji i pomysłów organizatorów, czy przyjętych strategii promocyjnych. Nie zabraknie przy tym szczegółów produkcyjnych, opowieści o raperach i ich wymaganiach scenicznych. Całość zostanie uzupełniona anegdotami z backstage’u.
SBM Podcast to próba zamknięcia klamrą 5 lat pracy nad festiwalem. Cykl ten jest odpowiedzią na zapotrzebowanie środowiska i odbiorców, nie ma bowiem osoby związanej z rapową branżą, która nie zastanawiałby się jak zbudować tak imponujące imperium jakim jest SBM FFestival. SBM to prężnie działająca kuźnia muzycznych talentów kształtująca trendy w polskim rapie. Wytwórnia zrzesza największe nazwiska hip-hopowej ekstraklasy dbając przy tym o szerokie spektrum stylów i postaci. Jeśli widzisz kogoś w szeregach SBM, to znaczy, że ten ktoś robi to dobrze lub że jego kariera za chwilę eksploduje. Co bardzo ważne, SBM to nie tylko zasłużeni weterani. Kolektyw wiele razy udowadniał, że potrafi wyprzedzać trendy i wspierać młodych artystów w drodze na szczyt. Tak było w przypadku Bedoesa i Maty, tak może być również w przypadku nowego debiutanta – Fukaja.
Zobacz również
– Empik zawsze był blisko polskich twórców. Tak samo w Empik Music, jedynej polskiej aplikacji streamingowej, wierzymy w siłę polskiej muzyki i rodzimych artystów. Naszym celem jest nie tylko tworzenie przestrzeni do promocji albumów czy singli, ale też przestrzeni kreatywnej, w której polscy twórcy mogą być blisko swoich odbiorców poprzez unikalne treści. SBM Label to z jednej strony fabryka przebojów, a z drugiej inkubator najważniejszych talentów na polskiej scenie rapowej i marka wywołująca olbrzymie emocje i zaangażowanie słuchaczy. Sam wciąż pamiętam, gdzie byłem, kiedy pierwszy raz usłyszałem „Gustawa” Bedoesa czy „Patointeligencję” Maty – i takie historie ma dziś prawie każdy odbiorca popkultury w Polsce. Za sprawą Empik Music mamy okazję posłuchać opowieści o tym, co stoi za tym sukcesem. I nie ukrywam, że jesteśmy z tego dumni – mówi Kuba Ambrożewski, brand manager Empik Music.
Stworzenie festiwalu dającego możliwość prezentacji związanych z wytwórnią artystów zdawało się być naturalnym krokiem naprzód. Pierwsza historyczna edycja odbyła się w 2016 roku w warszawskim klubie Iskra. Miejscówka była w stanie pomieścić mniej więcej 100 osób a mimo to organizatorzy obawiali się że event nie wypali. Jak się później okazało – zupełnie bezpodstawnie. Z roku na rok SBM FFestival zyskiwał na rozmachu stając się festiwalową superprodukcją. Ostatnia – czwarta edycja – to wyprzedany Torwar i tysiące zadowolonych fanów i fanek. Na wydarzeniu poza filarami SBM, czyli Białasem, Solarem, Bedoesem, Matą czy Whitem2115 wystąpili również m.in. OKI Szpaku i Major SPZ.
Na sukces festiwalu pracuje bardzo liczna ekipa. O tym jak działa, by wszystko zadziałało dowiemy się z cyklu siedmiu podcastów dostępnych w platformie Empik Music. Spodziewajcie się zaskakujących gości i inspirujących rozmów, które przybliżą Wam powstawanie jednej z najbardziej ekscytujących imprez hip-hopowych w kraju. Pierwszy odcinek wystartował w niedzielę 9 maja, następne – w każdą kolejną niedzielę.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Za produkcję podcastu odpowiedzialny jest zespół marketingowy Going.
Słuchaj podcastu NowyMarketing