Pierwsze informacja na temat platformy Facebook Dating pojawiły się już w ubiegłym roku. Początkowo usługa dostępna była w Ameryce i Azji, teraz zaś w końcu weszła do Polski. Czy ma szansę stać się konkurencją dla Tindera?
Facebook Dating w wersji polskiej widnieje jako nowa zakładka w aplikacji mobilnej. Aby zacząć korzystać z usługi, należy założyć swego rodzaju osobne konto – i choć nie będzie ono bezpośrednio powiązane z naszym facebookowym profilem, tak będzie ono bazowało na postach, stronach i wydarzeniach jakie lajkujemy.
Zobacz również
Na podstawie tych informacji platforma dobierze nam osoby, które do nas pasują i z którymi być może uda nam się stworzyć trwały związek.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jak zapowiedzieli twórcy, nowa funkcja Facebooka zapewnia pełną dyskrecję i nie zasugeruje nam użytkownika, którego mamy wśród znajomych. Chyba że oznaczymy tę osobę jako „Secret Crush”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co ciekawe, tutaj „randkowanie” jest nieco inne niż na Tinderze – zamiast dobrze nam znanego „swipe”, zostawiamy serduszko przy osobie, która nam się podoba. Jeżeli dany użytkownik odwdzięczy się tym samym, wówczas możemy nawiązać konwersację.
Na tę chwilę Facebook Dating dostępny jest za darmo i wyłącznie za pośrednictwem aplikacji mobilnej Facebooka.
Na temat nowej platformy Facebooka wypowiedziała się Agata Palmowska, lead creative KAMIKAZE:
Europejczycy musieli czekać długo Facebook Dating. Czy Facebook się spóźnił i pozwolił konkurencji zagarnąć rynek? Na pewno nie. Co prawda takie aplikacje, jak Tinder, Badoo, czy Bumble mają już swoją konkretną bazę użytkowników, ale to właśnie Facebook Dating pozwala na naprawdę szybkie i łatwe stworzenie profilu, czy też podpięcie swoich kont na Instagramie i udostępnianie swoich stories w serwisie randkowym.
Z marketingowego punktu widzenia Facebook Dating ma kilka ciekawych punktów dotarcia z komunikatem marki. Po pierwsze, to Facebook oraz Instagram Stories. Po drugie – to grupy wspólnych zainteresowań. Po trzecie – to wydarzenia kreowane wewnątrz aplikacji. Nie można też zapominać o możliwości klasycznego zakupu reklam, czy też współpracy z influencerami. Marketerzy muszą być ostrożni z komunikacją. W Europie ponownie szaleje COVID i konotacja z wychodzeniem na randki może budzić obawy. Z jednej strony to zagrożenie, a z drugiej – może szansa na znalezienie odpowiedzi, jak dotrzeć w dzisiejszych czasach do dużej grupy singli.
PS
W styczniu 2019 roku Samsung zaprezentował usługę „Refrigerdating”, dzięki której użytkownicy robiąc zdjęcie zawartości swojej lodówki mogli nawiązać kontakt z innymi, którym spodobało się to, co ma się w lodówce.
PS2
W ramach ubiegłorocznych walentynek Husqvarna ruszyła z własnym serwisem randkowym – Timber. Portal dopasowuje miłośników drzew do najpiękniejszych drzew na całym świecie.