Aby skorzystać z Premium Pay&Go należy jednorazowo zaakceptować regulamin usługi, włączyć geolokalizację oraz potwierdzić numer telefonu. Płatność odbywa się automatycznie, w ramach podpiętej do konta karty płatniczej. W przyszłości do dostępnych form płatności dołączą także Apple Pay, Google Pay i Blik.
Podczas wizyty w salonie wystarczy zeskanować wybrane produkty za pomocą aplikacji, a następnie sfinalizować zamówienie przy jednym ze specjalnych punktów płatności znajdujących się na terenie sklepu. Służą one również do odbezpieczenia produktów oraz zeskanowania kodu QR inicjującego płatność. Paragon elektroniczny pozostaje dostępny na koncie użytkownika w aplikacji, możliwe jest także uzyskanie go w formie papierowej – wystarczy poprosić o to obsługę.
Zobacz również
– Cały proces, od momentu zeskanowania produktu aż do potwierdzenia płatności, jest niezwykle sprawny i zajmuje od kilku do kilkunastu sekund. To pierwsze tak innowacyjne rozwiązanie wśród dużych sieci handlowych w Polsce i powiew przyszłości w zakresie dokonywania zakupów w salonach stacjonarnych. Z czasem usługa będzie rozwijana o szereg dodatkowych funkcjonalności, takich jak dokładna lokalizacja poszukiwanego produktu w salonie i nawigowanie do regału – mówi Bartek Sobczak, dyrektor rozwoju w Empik.com
Z Premium Pay&Go mogą korzystać użytkownicy bezpłatnego Empik Premium Free, który zapewnia m.in. darmową dostawę zamówień do salonów, Żabek i Paczkomatów, a także Empik Premium, wzbogaconego m.in. o darmową dostawę kurierem i stałe rabaty na zakupy.
Wdrożenie Premium Pay & Go przebiega stopniowo. Obecnie usługa jest dostępna w 10 salonach – czterech w Warszawie (Westfield Arkadia, Złote Tarasy, Wola Park, CH Janki) oraz po jednym we Wrocławiu (CH Magnolia Park), Szczecinie (Galeria Galaxy), Krakowie (Park Handlowy Zakopianka), Opolu (CH Karolinka), Poznaniu (CH Poznań Plaza) i Łodzi (CH Port Łódź). Do połowy grudnia zakupy z aplikacją będą możliwe w 40 kolejnych salonach, m.in. w Bielsku-Białej, Bydgoszczy, Gdańsku, Gdyni, Koszalinie, Lublinie, Olsztynie, Radomiu, Rzeszowie, Tarnowie czy Toruniu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Od początku 2021 r. usługa będzie stopniowo rozszerzana o kolejne salony w dużych i mniejszych miastach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing