Artykuł pochodzi z naszego najnowszego e-booka „E-commerce 2021/2022. W jakim kierunku rozwija się handel w sieci?”. Pobierz go za darmo tutaj>>>
Klienci sklepów internetowych niezwykle cenią sobie możliwość szybkiego złożenia zamówienia, a także wygodnego dokonania płatności. I to właśnie dostępne w e-sklepie metody płatności mają istotny wpływ na ostateczne sfinalizowanie transakcji. Dlatego warto przy wyborze partnera płatniczego postawić na sprawdzonego dostawcę, który jest w stanie trafnie zidentyfikować i skutecznie zrealizować związane z tym potrzeby. Dobrym przykładem takiego dostawcy jest eService, który oferuje kompleksowe rozwiązania i usługi skierowane do e-sklepów.
Zobacz również
Aż 77% internautów robi zakupy online. Niezbędnym narzędziem dla wszystkich efektywnie sprzedających za pomocą kanału e-commerce jest współpracująca z e-sklepem bramka płatnicza, która udostępnia jego klientom różne metody płatności. Najpopularniejszą z nich, zarówno pod kątem średniej wartości transakcji, jak i liczby dokonywanych transakcji, jest obecnie BLIK. Klienci sklepów internetowych chętnie korzystają również z płatności kartami Mastercard i VISA, czy szybkich przelewów elektronicznych, czyli tzw. Pay-by-link. Dzięki nim dane do przelewu są automatycznie uzupełniane, co znacznie ułatwia zakupy, a status transakcji w sklepie jest natychmiast aktualizowany. Dużą popularnością cieszą się też portfele elektroniczne, takie jak Apple Pay i Google Pay i tradycyjne przelewy bankowe.
Co wziąć pod uwagę przy wyborze płatności dla swojego e-sklepu?
Zastanawiając się, które metody płatności będą najlepsze dla Twojego e-sklepu, przede wszystkim warto wziąć pod uwagę grupę targetową i potencjalnych klientów. Czynnikiem istotnie wpływającym na wybierane przez klienta metody płatności jest, chociażby wiek. Jeśli sklep sprzedaje artykuły skierowane do starszej grupy odbiorców 60+, lepiej sprawdzi się przelew elektroniczny, gdyż grupa ta jest skłonna wykorzystać tę metodę płatności częściej, niż np. BLIKA. Natomiast osoby młodsze, robiąc zakupy w sieci, chętniej wybiorą płatności właśnie BLIKIEM. Co ciekawe, płatności kartami płatniczymi są wykorzystywane przez wszystkie grupy wiekowe i docelowe.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Na wybór przez klienta metody płatności wpływ ma także to, czy ma on zaufanie do płatności w internecie. Osoby, które obawiają się podawać w sieci numer swojej karty wraz z danymi CVV, będą oczekiwać płatności za pomocą szybkiego przelewu online, co umożliwia im opcja szybkiego przelewu elektronicznego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejnym czynnikiem, który warto wziąć pod uwagę przy wyborze udostępnianych metod płatności, jest także strategia sklepu. Przykładowo, jeśli zakłada ona dokonanie przez klienta płatności w 3 krokach w aplikacji mobilnej, wówczas dobrym rozwiązaniem okażą się płatności Apple Pay i Google Pay.
Ze względu na różne upodobania konsumentów, co do formy płatności, w sytuacji, gdy e-sklep jest ogólnodostępny i oferuje różne produkty skierowane do wielu grup docelowych, najlepszym rozwiązaniem będzie udostępnienie możliwie jak największej liczby metod płatności. Dzięki temu, każdy kupujący będzie mógł wybrać tę najodpowiedniejszą dla siebie. Niezależnie od preferowanej formy płatności, wszystkie metody dostarcza bramka płatnicza.
Bramki płatnicze – na co zwracać uwagę
Bramki płatnicze służą do skonsolidowania w jednym miejscu wielu form płatności. Jest ona ostatnim etapem procesu zakupowego. To tutaj klient dokonuje wybór metody płatności oraz wpisuje dane np. karty lub wybiera przekierowanie do banku. Bramka działa jako najważniejszy pośrednik między klientem a sprzedawcą – musi zapewniać mu całkowite bezpieczeństwo oraz wygodę i szybkość przeprowadzenia transakcji. Choć wszystko to wygląda na skomplikowane, w rzeczywistości jej integracja z e-sklepem nie jest trudna. Jednak aby wszystko poszło gładko i zgodnie z obowiązującymi wymaganiami potrzebny będzie solidny partner – dostawca rozwiązania płatniczego.
Wybierając dostawcę bramki płatniczej, nie warto kierować się jedynie wysokością prowizji, jaką pobiera on za obsługę przyjmowanych płatności. Jej poziom u poszczególnych dostawców jest bardzo podobny. Pod uwagę warto za to wziąć inne, ważne aspekty, takie jak szybki proces wdrożenia i pełne wsparcie w jego trakcie, a także komfort i bezpieczeństwo, jakie bramka zapewnia zarówno nam, jak i naszym klientom. Warto też perspektywicznie podejść do zakresu możliwych do wykorzystania metod płatności pamiętając, że spora część klientów może chcieć osobiście odebrać zamówienie i zapłacić kartą przy odbiorze – np. na terminalu.
Przed wyborem bramki warto także upewnić się, czy w sytuacji, gdy sklep działa w oparciu o komercyjną platformę e-commerce, wybierany dostawca płatności jest z nią zintegrowany.
Metody płatności dostosowane do Twojego sklepu znajdziesz w eService
eService jest największym w Europie środkowej agentem rozliczeniowym. Firma oferuje rozwiązania i usługi dla e-commerce, umożliwiające korzystanie z różnorodnych metod płatności, takich jak m.in. BLIK, szybkie przelewy online, płatności kartą kredytową lub debetową, portfele elektroniczne, czy płatności w aplikacjach mobilnych.
Tym, co wyróżnia eService, jest przede wszystkim kompleksowa oferta obsługi płatności w różnych kanałach sprzedaży. W ramach współpracy zapewnia pełny wybór usług płatniczych dla e-commerce. Dzięki temu klienci mają łatwy dostęp do wygodnych metod płatności – zarówno w sklepach www, jak i aplikacjach mobilnych, czyli w m-commerce. Co ważne, aktywacja oferowanej bramki jest darmowa, a firma nie nalicza opłat za jej utrzymanie, czy przelewy rozliczające środki z transakcji. Otrzymujesz dostęp do przejrzystego systemu, który pozwala na łatwe zarządzanie zamówieniami i płatnościami, dokonywanie zwrotów – częściowych lub całkowitych oraz pełny zakres raportowania. Dostępne jest również wiele walut, w których można przyjmować i rozliczać płatności.
eService posiada w swoje ofercie także rozwiązania skierowane do mniejszych przedsiębiorców, którzy np. nie posiadają swojego e-sklepu, a chcieliby mimo to prowadzić sprzedaż w sieci. Narzędzie SafeLink umożliwia im wysłanie linku do płatności na adres email klienta. Po jego kliknięciu następuje przekierowanie klienta do bramki eService. W ten sposób można sprzedawać online i przyjmować płatności posiadając jedynie zwykłą stronę internetową bez konieczności rozbudowywania infrastruktury.
Innym interesującym rozwiązaniem, jakie można znaleźć w ofercie eService, jest możliwość skorzystania z opcji „one click”, przygotowanej dla wygody klientów, którzy częściej robią zakupy w e-sklepie. Dzięki niej, podczas kolejnych zakupów nie muszą po raz kolejny wprowadzać swoich danych kartowych – są one bezpiecznie przechowywane przez bramkę i automatycznie uzupełniane. eService ma też rozwiązanie ułatwiające obsługę płatności cyklicznych. Umożliwia ono regularne obciążanie karty płatniczej konsumenta i z racji tego jest kierowane przede wszystkim do firm świadczących usługi abonamentowe lub subskrypcyjne.
e-sklep i punkt stacjonarny w parze? Bez omnichannel to nie to
Równoczesne prowadzenie sklepu online’owego i stacjonarnego ma wiele zalet. Jednak aby w pełni wykorzystać potencjał tego tandemu, niezbędne jest podejście omnichannelowe, które skutecznie łączy możliwość robienia zakupów w świecie online i offline. Dzięki niemu klienci mogą zacząć transakcję w internecie na stronie sklepu, w razie potrzeby dokończyć ją w dogodnym momencie, chociażby na smartfonie, a płatności dokonać później – przy odbiorze za pomocą terminala płatniczego eService w placówce stacjonarnej. To model szczególnie pre- ferowany przez osoby, które nie chcą w sieci podawać danych swojej karty płatniczej, zatem często decydujący o tym, czy złożą zamówienie, czy wybiorą ofertę innego sklepu. Możliwości jest przecież wiele.
Jeśli więc planujesz uruchomić e-sklep albo zastanawiasz się nad udostępnieniem swoim klientom lepszego wyboru sposobów, w jaki będą mogli zapłacić za swoje zamówienia – zarówno w sieci, jak i przy odbiorze – warto wziąć pod uwagę rozwiązania eService. Pamiętaj też, że nawet jeśli już masz bramkę płatniczą, bez kosztów możesz podłączyć drugą, dającą jeszcze więcej możliwości.
Sam również możesz zyskać więcej – eService oferuje rozwiązania „szyte na miarę” konkretnych potrzeb. Przygotowuje usługi tak, aby dopasować je do indywidualnego modelu sprzedaży firmy i połączyć go z wybranymi metodami płatności. Co ważne, zespół specjalistów zapewnia kompleksową obsługę techniczną i pomoc w integracji bramki i e-sklepu. Dzięki temu sam proces wdrożenia jest łatwy i szybki.
Więcej informacji o ofercie dla e-commerce znajdziesz na stronie www.eservice.pl/ecommerce.
AUTORZY:
Sylwia Dymkowska – product Manager, Biuro Strategii i Rozwoju Produktów eService. Odpowiada m.in. za utrzymanie i rozwój nowej bramki płatniczej e-commerce. Jest też zaangażowana w prace wdrożeniowe związane z rozwijaniem dostępności innowacyjnych usług płatniczych w Polsce i na rynkach europejskich, na których działa eService.
Wojciech Samborski – redaktor prowadzący NowyMarketing.pl