Główne wyniki za II kw. i I półrocze 2018:
- 15 mln klientów: największa baza klientów w Polsce, wzrost liczby klientów kontraktowych o 121 tys. w II kw. 2018
- Wzrost przychodów z usług o +4,2% rok do roku, całkowite przychody na poziomie 1 688 mln zł w II kw. 2018
- Wzrost wyniku EBITDA o +27,1% rok do roku, do poziomu 1 074 mln zł w I półroczu 2018
- Wzrost zysku netto o 513% rok do roku, do poziomu 353 mln zł w I półroczu 2018
- Wzrost wolnych przepływów pieniężnych dla właścicieli kapitału własnego o +115,7% rok do roku, do poziomu 422 mln zł w I półroczu 2018
- Ponad 6 000 stacji bazowych na koniec II kw. 2018 r.
- Marka PLAY jest numerem 1 na rynku telekomunikacyjnym w Polsce (dane agencji Smartscope)
Operator w dalszym ciągu zwiększał swoje przychody oraz bazę klientów kontraktowych, którzy obecnie stanowią ponad 9,7 mln (64,6% wszystkich klientów spółki). Pozytywny bilans w przenoszeniu numerów w segmencie post-paid determinowały doskonale sprzedające się oferty adresowane do rodzin oraz par, w wyniku czego przychody z usług zwiększyły się o +4,2%. PLAY jest liderem w zakresie sprzedaży telefonów komórkowych w Polsce. Pozytywnym zaskoczeniem jest niewątpliwie sześciokrotny wzrost zysku netto w porównaniu z rokiem ubiegłym oraz wyjątkowo wysoki poziom wskaźnika wolnych przepływów pieniężnych dla właścicieli kapitału własnego. Rozwój własnej sieci jest celem nr 1 dla PLAY w ciągu dwóch najbliższych lat. Spółka podjęła decyzję o przyspieszeniu rozbudowy swojej sieci oraz zaktualizowała plan inwestycyjny na rok 2018.
Zobacz również
Wpływ na skorygowany wynik EBITDA miał szereg kosztów przejściowych, w tym wzrost kosztów roamingu krajowego w związku z umową podpisaną ze spółką Orange Polska oraz kosztami roamingu międzynarodowego w EU. Spółka planuje w znacznym stopniu obniżyć koszty roamingu krajowego w przyszłości poprzez intensywną rozbudowę własnej sieci. Równocześnie podjęte zostały działania mające na celu zmniejszenie negatywnego wpływu regulacji RLAH (Roam-Like-At-Home). Bez uwzględniania wpływu tych kosztów przejściowych, skorygowana EBITDA pro forma zwiększyłaby się o +2,0% rok do roku w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2018.
– Z wielką przyjemnością informuję, że podnosimy poprzeczkę w zakresie rozwoju sieci – mówi Jean Marc Harion, nowy prezes PLAY. – Budujemy sieć w szybkim tempie, nasze wolne przepływy gotówkowe w dalszym ciągu idą w górę oraz chcemy inwestować w naszą sieć w celu obsłużenia rosnącego zużycia danych przez naszych klientów. Nasz wstępny plan na ten rok zakładał 6 750 stacji bazowych na koniec roku. Naszą nową ambicją jest osiągnięcie pułapu blisko 7 000 stacji. My w PLAY realizujemy nawet najbardziej ambitne plany. – dodaje.
W pierwszej połowie roku spółka wykazała dużą aktywność marketingową. W celu zwiększenia swoich przychodów PLAY wprowadził na rynek nowe produkty, takie jak Play 360° – usługi dodane w atrakcyjnej cenie czy przepłacone oferty dla rodzin. Ponadto PLAY rozpoczął sprzedaż smartfonów bez kontraktów w swoich salonach, promował oraz wzbogacił swoją ofertę usług telewizyjnych oraz usług wideo dostępnych na żądanie (VoD) dodając kanały Eleven4, Zoom oraz Stopklatka TV, a także wprowadził do oferty nowe rutery NET BOX. PLAY zapowiada w IV kw. bieżącego roku wprowadzenie na rynek nowej, wyjątkowej oferty telewizyjnej dla gospodarstw domowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing