Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Efektywność napędzania danymi: 17 prezentacji, case studies, raporty – najnowsza wiedza na temat programatycznego zakupu reklamy. Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę.

SPRAWDZAM

Plus: Siatkówka oczami Polaków [BADANIE]

siatkówka oczami Polaków badanie Plus
Operator sieci Plus, sponsor polskiej siatkówki, z okazji Mistrzostw Świata opublikował badanie dotyczące poziomu zainteresowania sportem oraz postrzegania sponsoringu sportowego w Polsce.
O autorze
1 min czytania 2025-09-12

Badanie „Siatkówka oczami Polaków” przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1001 osób, z których aż dwie trzecie respondentów zadeklarowało, że interesuje się sportem. Co czwarty badany przyznaje, że jest to silna fascynacja.

Wśród fanów sportu siatkówka zajmuje drugie miejsce pod względem popularności (56% wskazań), ustępując jedynie piłce nożnej (64%). Kolejne dyscypliny to skoki narciarskie, lekkoatletyka, tenis oraz sporty motorowe.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wśród trzech najpopularniejszych sportowców w kraju, pod względem śledzenia w mediach społecznościowych i tradycyjnych, zaraz za Robertem Lewandowskim i Igą Świątek badani wskazują siatkarza – Bartosza Kurka, co dodatkowo podkreśla rosnącą popularność siatkówki w Polsce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zaangażowanie kibiców siatkówki

Ponad połowa osób regularnie śledzących wydarzenia sportowe ogląda mecze siatkówki, a dla 29%
z nich to właśnie ta dyscyplina jest ulubioną. Jest jednym ze sportów, wobec którego wielu badanych deklaruje swoje zaangażowanie i twierdzi, że kibicowanie siatkarzom stanowi ważną część ich życia. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Siatkówka jest jedną z dyscyplin chętniej oglądanych w towarzystwie – podobnie jak skoki narciarskie czy piłka nożna. Nadal jednak dominuje przeżywanie wydarzeń sportowych w pojedynkę – ponad 50% wskazań. 

W przypadku prawie wszystkich dyscyplin sportowych najczęstszym kanałem, w którym są one śledzone, jest telewizja (oglądanie wydarzeń na żywo). Inne popularne formy odbioru wydarzeń siatkarskich to oglądanie skrótów i najważniejszych fragmentów meczów, czytanie artykułów i analiz oraz śledzenie relacji z rozgrywek w internecie.

Sponsoring sportowy – wsparcie czy reklama?

Z pojęciem sponsoringu sportowego zaznajomiona jest ponad połowa Polaków (51%). Najczęściej utożsamiane jest ono ze wsparciem finansowym lub rzeczowym zawodników, drużyn oraz wydarzeń sportowych. Drugą definicją podawaną przez respondentów jest finansowanie w zamian za ekspozycję marki i reklamę.

Ponad połowa Polaków (61%) dobrze ocenia sponsoring sportowy, a jeszcze wyższy odsetek (72%) pozytywnie określa działania firm mające na celu wsparcie wydarzeń, drużyn lub poszczególnych zawodników. Marki angażujące się w sponsoring są postrzegane jako budzące sympatię, szacunek
i wdzięczność, a także jako wyróżniające się na rynku i zaangażowane w sprawy istotne społecznie.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko