Badanie „Siatkówka oczami Polaków” przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1001 osób, z których aż dwie trzecie respondentów zadeklarowało, że interesuje się sportem. Co czwarty badany przyznaje, że jest to silna fascynacja.

Zobacz również
Wśród fanów sportu siatkówka zajmuje drugie miejsce pod względem popularności (56% wskazań), ustępując jedynie piłce nożnej (64%). Kolejne dyscypliny to skoki narciarskie, lekkoatletyka, tenis oraz sporty motorowe.

Wśród trzech najpopularniejszych sportowców w kraju, pod względem śledzenia w mediach społecznościowych i tradycyjnych, zaraz za Robertem Lewandowskim i Igą Świątek badani wskazują siatkarza – Bartosza Kurka, co dodatkowo podkreśla rosnącą popularność siatkówki w Polsce.
#PrzeglądTygodnia [26.08-01.09.2025]: perełki OOH, Lacoste zmienia logo, czapka US Open

Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zaangażowanie kibiców siatkówki
Ponad połowa osób regularnie śledzących wydarzenia sportowe ogląda mecze siatkówki, a dla 29%
z nich to właśnie ta dyscyplina jest ulubioną. Jest jednym ze sportów, wobec którego wielu badanych deklaruje swoje zaangażowanie i twierdzi, że kibicowanie siatkarzom stanowi ważną część ich życia.

Siatkówka jest jedną z dyscyplin chętniej oglądanych w towarzystwie – podobnie jak skoki narciarskie czy piłka nożna. Nadal jednak dominuje przeżywanie wydarzeń sportowych w pojedynkę – ponad 50% wskazań.

W przypadku prawie wszystkich dyscyplin sportowych najczęstszym kanałem, w którym są one śledzone, jest telewizja (oglądanie wydarzeń na żywo). Inne popularne formy odbioru wydarzeń siatkarskich to oglądanie skrótów i najważniejszych fragmentów meczów, czytanie artykułów i analiz oraz śledzenie relacji z rozgrywek w internecie.

Sponsoring sportowy – wsparcie czy reklama?
Z pojęciem sponsoringu sportowego zaznajomiona jest ponad połowa Polaków (51%). Najczęściej utożsamiane jest ono ze wsparciem finansowym lub rzeczowym zawodników, drużyn oraz wydarzeń sportowych. Drugą definicją podawaną przez respondentów jest finansowanie w zamian za ekspozycję marki i reklamę.

Ponad połowa Polaków (61%) dobrze ocenia sponsoring sportowy, a jeszcze wyższy odsetek (72%) pozytywnie określa działania firm mające na celu wsparcie wydarzeń, drużyn lub poszczególnych zawodników. Marki angażujące się w sponsoring są postrzegane jako budzące sympatię, szacunek
i wdzięczność, a także jako wyróżniające się na rynku i zaangażowane w sprawy istotne społecznie.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko