Stacja Polsat przekazała, że 24 grudnia br. tradycyjnie pokaże film „Kevin sam w domu”. Pierwsza emisja w 2000 roku zgromadziła blisko 9 mln widzów, a po latach film nadal pozostaje hitem stacji. Inni nadawcy w tym czasie również stawiają na sprawdzone pozycje: TVN „Listy do M.”, a TVP na specjalne edycje programów rozrywkowych. Aktualna sytuacja epidemiczna może sprawić, że okresie świątecznym jeszcze więcej widzów pozostanie w domu i zasiądzie przed telewizorami.
Wg danych Nielsen Audience Measurement średni dobowy czas oglądania TV wyniósł 4 godz. 17 min w okresie I-X 2020. W czasie świąt tradycyjnie jest on jeszcze wyższy i może wynosić nawet ponad 5 godz., jak to miało miejsce w 2019, gdy w dniach 24 – 26.12.2019 dzienny czas oglądania wynosił 5 godz. i 13 min.
Zobacz również
– Udostępnione ramówki nadawców pokazują, że w tym roku również postawili oni na sprawdzone przez siebie pozycje rozrywkowe. Tym razem mogą liczyć na to, że nie tylko tradycyjnie wolny czas będziemy chcieli poświęcić na relaks przed ekranem, ale też chętniej oddamy go im więcej, jeśli znowu zostaniemy w domu. Trzeba jednak pamiętać, że od czasu pierwszej emisji Kevina krajobraz telewizyjny uległ wielkiemu przeobrażeniu. Nadawcy TV zabiegając o naszą uwagę muszą dzielić się nią teraz z serwisami streamingowymi, które jednocześnie mogą stanowić dla nich dodatkowy kanał emisji. Jak wynika z danych Nielsena prawie pół godziny dziennie Polacy poświęcają na oglądanie treści wideo na urządzeniach cyfrowych, co stanowi dodatkowy czas oprócz 4 godz. spędzanych przed telewizorem. A w święta dobrego chcemy jeszcze więcej – mówi Krzysztof Nożyński, client senior executive w Nielsen Media.
Film fabularny „Kevin sam w domu”, emitowany od 20 lat stał, się nieodłącznym elementem bożonarodzeniowej ramówki. W tym roku stacja Polsat pokazała go również na Wielkanoc. W naturalny sposób oglądalność powtórek zmniejsza się w porównaniu do pierwszej emisji, jednak w przypadku Kevina przed ekranem wciąż zasiada wielu wiernych widzów. W 2019 roku było to 3,7 mln widzów. W tym samy czasie stacja TVN pokazała „Listy do M.”, które przyciągnęły 1,7 mln oglądających. Z kolei TVP zaproponowało na swoich dwóch kanałach świąteczne wydania teleturniejów z udziałem specjalnych gości, często poświęcone celom charytatywnym, koncerty i show. Na TVP1 największym zainteresowaniem cieszył się program „Rolnik szuka żony” obejrzany przez 2,9 mln widzów, zaś na TVP2 koncert „Zenek. Życie to są chwile”, który przyciągnął ponad 4 mln widzów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]