Landing page to pojedyncza strona internetowa, która ma zazwyczaj realizować tylko jeden cel. To właśnie na nią powinien być kierowany ruch z banerów reklamowych, kampanii PPC lub linków znajdujących się w newsletterach.
Landing pages są zazwyczaj projektowane, tak aby internauci wykonali jedną określoną akcję, np. zapisali się do listy mailingowej lub pobrali e-book. I w tym właśnie tkwi ich skuteczność. Pozostałe elementy na stronie (np. belka z menu), które nie są bezpośrednio związane z realizacją określonego zadania landing page, są usuwane, aby nie rozpraszać uwagi internauty.
Zobacz również
To właśnie landing page w dużej mierze determinuje skuteczność kampanii. Dobrze zaprojektowany landing page = wysokie ROI. A nieczytelna strona może oznaczać, że tylko niepotrzebnie wydałeś pieniądze.
Przykładowy landing page
Niestety wiele firm wciąż marnuje pieniądze na kierowanie ruchu z reklam na stronę główną firmowego serwisu. Lepiej nie idź tą drogą.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Dlaczego nie należy kierować ruchu na stronę główną?
Strona główna zazwyczaj jest przepełniona wieloma różnymi informacjami. Umożliwia ona przejście do poszczególnych podstron serwisu oraz prezentuje wiele możliwości, które internauta można wykonać. Niestety, istnieje spore prawdopodobieństwo, że to wszystko odwróci jego uwagę właśnie od tej jednej czynności, na której Ci zależało.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kluczowe podejście do landing pages
Planując landing page kampanii, musisz pamiętać, że internauta wchodząc na stronę, poświęci jej zaledwie kilka/naście sekund. Jeśli nie znajdzie tego, czego szukał lub uzna, że layout strony jest niefunkcjonalny i nieczytelny, to bardzo szybko ją opuści.
Aby nie dopuścić do takiej sytuacji, wykorzystaj te kilkanaście sekund pozyskanej uwagi internauty i samemu spróbuj odpowiedzieć na pytania, którymi najczęściej się on kieruje:
- Czy znajdę na tej stronie to, czego szukam?
- Czy oferta jest przedstawiona w czytelny sposób?
- Czy mogę zaufać tej stronie?
- Jak długo będzie trwał cały proces?
Landing page powinien przede wszystkim spełnić swoją podstawową funkcję – przekonać internautów do pozostania na stronie, a następnie do konwersji, np. zapisania się do listy mailingowej. Skutecznym i sprawdzonym sposobem jest po prostu postawienie na tzw. magnes przyciągający leady. Jest to swego rodzaju transakcja wymiany – adres e-mail w zamian za coś darmowego.
Jak to działa? Skoro chcesz pozyskać e-mail potencjalnego klienta, to daj mu coś w zamian. Powinno to być coś, co na tyle zainteresuje internautów i będzie dla nich przydatne, że zdecydują się przejść przez proces wypełniania formularza i zostawić adres e-mail.
Rodzaje magnesów przyciągających leady
To jak szybko będziesz budował listę mailingową, będzie w dużej mierze zależało od rodzaju i atrakcyjność wybranego magnesu przyciągającego leady. Oczywiście ważne są również takie elementy jak design, layout oraz interfejs landing page, za pomocą którego będziesz pozyskiwał adresy e-mail, ale to właśnie magnes będzie kluczowym elementem.
Tak nie powinien wyglądać magnes przyciągający leady:
W tym nie ma nic, co mogłoby przyciągać uwagę potencjalnego klienta. Co więcej, w taki sposób realizowany e-mail marketing może nie być odbierany na poważnie.
To jest magnes przyciągający leady:
Oferta transakcji jest czytelna – internauta od razu widzi komunikat informujący go o wartości, którą otrzyma.
Podsumowanie
Oczywiście odbiorcy muszą otrzymać potem dokładnie to samo, co im obiecujesz. Pamiętaj, że efektywność prowadzonych działań e-mail marketingowych nie odzwierciedla się tylko w przychodach, ale również w trwałej relacji z subskrybentami. Dlatego jeśli chcesz mieć imponujący start kampanii e-mail marketingowej, to zacznij od zbudowania landing page. Pamiętaj, że możesz go zbudować bardzo szybko i bez znajomości kodu HTML za pomocą Kreatora Landing Page GetResponse.
Autor:
Peep Laja
Peep to przedsiębiorca i specjalista optymalizacji konwersji. Zarządza agencję marketingową zajmującą się optymalizacją konwersji – Markitekt oraz kilkoma firmami internetowymi. Peep prowadzi również szkolenia i warsztaty na temat optymalizacji konwersji i marketingu internetowego, a także jest konsultantem – pomaga firmom w potrzebie planować architekturę stron, które generują sprzedaż.