fot. pexels.com
Jak zatem zaspokoić potrzeby marek w zakresie dopasowanych kreacji reklamowych i jak wykorzystać możliwości, jakie daje programmatic creative?
Zobacz również
Gdy myślimy o reklamie w programmatic, do głowy natychmiast przychodzą nam dane, aukcje czy optymalizacja budżetu. Wielu z nas zapomina jednak o tym, że programmatic to wszelkiego rodzaju automatyzacja procesów w czasie rzeczywistym, która może być użyta także do personalizacji banerów reklamowych. Jeśli uznamy, że zakup powierzchni w programmatic to pierwszy krok, drugi to właśnie programmatic creative.
Banery programmatic mogą być uznane za bardziej inteligentne w porównaniu do wielu tradycyjnych mediów. Dlaczego? Po pierwsze dlatego, że dzięki bazowaniu na informacjach na temat preferencji zakupowych klienta, mogą one zawierać komunikaty i oferty dopasowane do jego indywidualnych potrzeb. Po drugie, dlatego że pozwalają na kategoryzację klienta ze względu na indywidualną ścieżkę zakupową, jak i wyświetlenie na banerach produktów z wybranych kategorii, bestsellerów czy produktów ‘dopełniających’ dokonany wcześniej zakup.
Dla wszystkich chcących ulepszyć swoje kreacje reklamowe mam kilka wskazówek, jak to zrobić w kilku prostych krokach:
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
- Przestaw się na multi-device. Upewnij się, że twoje banery są kompatybilne z każdym urządzeniem, używając reklam stworzonych w HTML5. Pamiętaj, że Flash to już przeszłość, a Twoi klienci oczekują optymalnych rozwiązań także na telefony oraz aplikacje.
- Postaw na 1st party data. Posiadając własne obszerne zasoby danych, możesz zaangażować swoich klientów i personalizować przekazy reklamowe. Aby to zrobić ,analizuj dane z CRM, aby lepiej zrozumieć, czym zainteresowani są poszczególni klienci i jak najlepiej dopasować przekaz do ich oczekiwań i potrzeb. Postaw na personalizwację, zamiast zasypywać sieć oraz potencjalnych, jak i istniejących klientów, takimi samymi kreacjami.
- Unikaj przesadnej ekspozycji. Tworzenie atrakcyjnych i istotnych dla klientów banerów traci sens, jeśli ta sama reklama zalewa odwiedzaną przez klienta stronę. Takie podejście może wywołać poczucie osaczenia przez markę oraz zagubienia w lawinie informacji. Dlatego też zawsze kontroluj i dostosowuj ilość wyświetlanych banerów na stronie, w zależności od celów swojej kampanii. I pamiętaj: ilość nie znaczy jakość!
- Pamiętaj, że Twój partner medialny programmatic jest po to, żeby Ci pomóc. Wykorzystaj wiedzę ekspertów do ulepszania Twoich banerów oraz zwiększania poziomu zaangażowania klientów i wskaźników konwersji. Zmień styl bannerów, kolor tła, treść call-to-action. Zacznij używać zaawansowanych modeli rekomendacji, aby wyświetlać produkty powiązane z wcześniej oglądanymi, bestsellery, czy produkty przez sklep rekomendowane i dopasuj ustawienia do Twojego rynku. Współpracując ze swoim partnerem, przeprowadź testy A/B Twoich banerów, aby sprawdzić, jak klienci reagują na poszczególne funkcje i kreacje, oraz zobacz które elementy najlepiej się sprawdzą przy poszczególnych kampaniach.
Badania, które przeprowadziliśmy w Sociomantic na klientach biur i stron podróżniczych wykazały, że prosta zmiana tła przycisku call-to-action z zielonego na pomarańczowy przyniosła 10% wzrost CTR. W przypadku klientów branży retail i fashion niezwykle skuteczne okazało się zunifikowanie sposobu prezentowania produktów na zdjęciach – pomogło ono potroić wskaźnik CTR.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak widzisz, programmatic wcale nie zabija kreatywności. Wręcz przeciwnie! Reklama w tym modelu pozwala na wykorzystanie kreatywnego podejścia i dostosowanie go do klienta. Dlatego zapamiętaj nasze porady i w mądry sposób wykorzystuj dostępne dane tak, by kreatywnie i z pomocą bannerów poprawiać wyniki kampanii i osiągać ustalone cele.