Po prostu lepsze banery. 4 wskazówki jak najlepiej wykorzystać kreacje reklamowe w programmatic

Po prostu lepsze banery. 4 wskazówki jak najlepiej wykorzystać kreacje reklamowe w programmatic
Jak pokazuje badanie firmy Thunder, 79% marketerów uważa, że kreacje reklamowe mają duży wpływ na wyniki prowadzonych przez nich kampanii. Zaś 55% z nich twierdzi, że zbyt mała ilość czasu nie pozwala im na ich testowanie i dostosowywanie.
O autorze
2 min czytania 2017-08-04

fot. pexels.com

Jak zatem zaspokoić potrzeby marek w zakresie dopasowanych kreacji reklamowych i jak wykorzystać możliwości, jakie daje programmatic creative?

Gdy myślimy o reklamie w programmatic, do głowy natychmiast przychodzą nam dane, aukcje czy optymalizacja budżetu. Wielu z nas zapomina jednak o tym, że programmatic to wszelkiego rodzaju automatyzacja procesów w czasie rzeczywistym, która może być użyta także do personalizacji banerów reklamowych. Jeśli uznamy, że zakup powierzchni w programmatic to pierwszy krok, drugi to właśnie programmatic creative.

Banery programmatic mogą być uznane za bardziej inteligentne w porównaniu do wielu tradycyjnych mediów. Dlaczego? Po pierwsze dlatego, że dzięki bazowaniu na informacjach na temat preferencji zakupowych klienta, mogą one zawierać komunikaty i oferty dopasowane do jego indywidualnych potrzeb. Po drugie, dlatego że pozwalają na kategoryzację klienta ze względu na indywidualną ścieżkę zakupową, jak i wyświetlenie na banerach produktów z wybranych kategorii, bestsellerów czy produktów ‘dopełniających’ dokonany wcześniej zakup.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dla wszystkich chcących ulepszyć swoje kreacje reklamowe mam kilka wskazówek, jak to zrobić w kilku prostych krokach:

  1. Przestaw się na multi-device. Upewnij się, że twoje banery są kompatybilne z każdym urządzeniem, używając reklam stworzonych w HTML5. Pamiętaj, że Flash to już przeszłość, a Twoi klienci oczekują optymalnych rozwiązań także na telefony oraz aplikacje.
  2. Postaw na 1st party data. Posiadając własne obszerne zasoby danych, możesz zaangażować swoich klientów i personalizować przekazy reklamowe. Aby to zrobić ,analizuj dane z CRM, aby lepiej zrozumieć, czym zainteresowani są poszczególni klienci i jak najlepiej dopasować przekaz do ich oczekiwań i potrzeb. Postaw na personalizwację, zamiast zasypywać sieć oraz potencjalnych, jak i istniejących klientów, takimi samymi kreacjami.
  3. Unikaj przesadnej ekspozycji. Tworzenie atrakcyjnych i istotnych dla klientów banerów traci sens, jeśli ta sama reklama zalewa odwiedzaną przez klienta stronę. Takie podejście może wywołać poczucie osaczenia przez markę oraz zagubienia w lawinie informacji. Dlatego też zawsze kontroluj i dostosowuj ilość wyświetlanych banerów na stronie, w zależności od celów swojej kampanii. I pamiętaj: ilość nie znaczy jakość!
  4. Pamiętaj, że Twój partner medialny programmatic jest po to, żeby Ci pomóc. Wykorzystaj wiedzę ekspertów do ulepszania Twoich banerów oraz zwiększania poziomu zaangażowania klientów i wskaźników konwersji. Zmień styl bannerów, kolor tła, treść call-to-action. Zacznij używać zaawansowanych modeli rekomendacji, aby wyświetlać produkty powiązane z wcześniej oglądanymi, bestsellery, czy produkty przez sklep rekomendowane i dopasuj ustawienia do Twojego rynku. Współpracując ze swoim partnerem, przeprowadź testy A/B Twoich banerów, aby sprawdzić, jak klienci reagują na poszczególne funkcje i kreacje, oraz zobacz które elementy najlepiej się sprawdzą przy poszczególnych kampaniach.

Badania, które przeprowadziliśmy w Sociomantic na klientach biur i stron podróżniczych wykazały, że prosta zmiana tła przycisku call-to-action z zielonego na pomarańczowy przyniosła 10% wzrost CTR. W przypadku klientów branży retail i fashion niezwykle skuteczne okazało się zunifikowanie sposobu prezentowania produktów na zdjęciach – pomogło ono potroić wskaźnik CTR.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak widzisz, programmatic wcale nie zabija kreatywności. Wręcz przeciwnie! Reklama w tym modelu pozwala na wykorzystanie kreatywnego podejścia i dostosowanie go do klienta. Dlatego zapamiętaj nasze porady i w mądry sposób wykorzystuj dostępne dane tak, by kreatywnie i z pomocą bannerów poprawiać wyniki kampanii i osiągać ustalone cele.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się