Poczta Polska i Żabka testują elektryczną ciężarówkę

Poczta Polska oraz sieć sklepów Żabka testują ciężarówkę Framo e-truck. Firmy chcą zweryfikować, jak sprawdza się on w logistyce kurierskiej oraz w ramach sieci handlowej. Auto, zasilane wyłącznie prądem elektrycznym, produkowane jest na bazie MAN TGM przez producenta Framo Gmbh.
O autorze
1 min czytania 2020-02-10

– Test auta Framo e-truck we Wrocławiu to kolejny krok naszej firmy w kierunku nowoczesnych, ekologicznych rozwiązań logistycznych. Przypomnę, że już w ubiegłym roku przetestowaliśmy wspólnie z Volkswagen Polska elektrycznego e-Craftera, by jeszcze lepiej zarządzać i optymalizować procesy logistyczne, a tym samym jeszcze szybciej dostarczać produkty do sklepów i zapewnić wysoką jakość obsługi franczyzobiorców – mówi Katarzyna Słabowska, dyrektor logistyki sieci sklepów Żabka.

Żabka testuje auto na terenie Wrocławia w ramach bezpośrednich dostaw do sieci swoich sklepów, kontynuując strategię rozwoju zeroemisyjnego transportu w miastach, o niskim oddziaływaniu na środowisko i przyjaznego mieszkańcom. Jak zapewniają przedstawiciele Żabki, korzystanie z aut elektrycznych pozwoli firmie na efektywne dostarczanie towarów do sklepów, a jednocześnie zredukowanie poziomu zanieczyszczeń i hałasu w centrach miast.

Poczta Polska wykorzystuje ciężarówkę do codziennych przewozów przesyłek pocztowych w województwie mazowieckim. W ramach testów spółka współpracuje z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych.

– Poczta Polska zgodnie ze znowelizowaną strategią chce zmniejszać emisję CO2 oraz wprowadzać do swojej floty auta elektryczne. Pod koniec 2019 roku dołączyły do niej pierwsze dostawcze elektryki. Obecnie Spółka posiada największą flotę użytkowych e-aut w Polsce. W najbliższych latach chcemy ją rozwijać o kolejne samochody elektryczne i zasilane paliwami alternatywnymi CNG/LNG – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pojemność baterii pojazdu Framo e-truck wynosi 280 kWh i ma zasięg przekraczający 200 kilometrów na jednym ładowaniu. Jej techniczne parametry pozwalają na zeroemisyjny przewóz ładunków z poszanowaniem środowiska naturalnego. Przy organizacji testów Poczta współpracuje z firmą Keatronik i Hitachi Capital Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing