Od 25 sierpnia 2025 roku występują ograniczenia w wysyłce przesyłek do Stanów Zjednoczonych za pośrednictwem Poczty Polskiej. Jak czytamy w komunikacie zamieszczonym na oficjalnej stronie internetowej i w mediach społecznościowych operatora kilka dni wcześniej (22 października):
„Od poniedziałku, 25 sierpnia br., Poczta Polska ogranicza czasowo przyjmowanie przesyłek zawierających towary, kierowanych do Stanów Zjednoczonych. Decyzja ta została wymuszona przez ograniczenia nałożone przez władze USA oraz przewoźników lotniczych, co uniemożliwia realizację dostaw.
Zobacz również
Ograniczenie dotyczy następujących przesyłek z towarami (do odwołania):
- paczek pocztowych, w tym z zadeklarowaną wartością,
- przesyłek listowych z zadeklarowaną wartością,
- przesyłek listowych nierejestrowanych, poleconych,
- przesyłek Global Ekspres,
- przesyłek EMS.
Nadal możliwe jest nadawanie:
- przesyłek listowych nierejestrowanych i przesyłek poleconych bez zawartości towarów (dopuszczalna zawartość to wyłącznie korespondencja i dokumenty),
- przesyłek EMS z dokumentami.
Podobne ograniczenia wprowadziło wiele innych administracji pocztowych w Europie.
Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE]
Poczta Polska niezwłocznie wznowi przyjmowanie przesyłek do USA, gdy tylko sytuacja na to pozwoli. Na bieżąco monitorujemy rozwój wydarzeń i będziemy informować o każdej zmianie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dziękujemy za zrozumienie i przepraszamy za niedogodności – są one niezależne od Poczty Polskiej.”
Jedziemy na oparach
Chociaż od informacji minęły już dwa miesiące, przedstawiciele Poczty Polskiej wciąż nie ogłosili, kiedy ograniczenia w wysyłce zostaną zniesione. W internecie nie brakuje pytań dotyczących dalszych planów Poczty Polskiej związanych z wysyłką do Stanów Zjednoczonych. Niestety pozostają one bez odpowiedzi, co znacząco utrudnia zarówno realizację prywatnych zobowiązań, jak i na przykład funkcjonowanie wielu firm.
Przedsiębiorcy współpracujący z amerykańskim rynkiem narzekają, że w obecnej sytuacji za kilka tygodni będą zmuszeni zawiesić działalność. Wszystko przez brak jakiejkolwiek informacji ze strony Poczty Polskiej. Ponadto otrzymaliśmy sygnały, według których Poczta nie tylko nie reaguje na pytania internautów, ale także usuwa ich komentarze spod postów publikowanych w ostatnich miesiącach.
Po kontakcie z Biurem Rzecznika Prasowego firmy uzyskaliśmy następującą odpowiedź na pytania dotyczące przywrócenia płynności przesyłek na linii Polska–USA:
„Szanowna Pani Redaktor,
Poczta Polska wraz z innymi operatorami pocztowymi i międzynarodowymi instytucjami, w tym z Postal Technology Centre (PTC UPU) prowadzi intensywne prace nad przywróceniem nadawania przesyłek z towarami do USA. O tych działaniach informowaliśmy już wcześniej, m.in. w relacjach z Kongresu Światowego Związku Pocztowego (UPU) – Strategiczne cele rozwoju wyznaczone. To efekt Światowego Kongresu Pocztowego oraz posiedzenia plenarnego PostEurop, czyli europejskiego stowarzyszenia operatorów pocztowych – Poczta Polska na forum europejskim. Głos operatora narodowego w Tiranie.
Analizowanych jest kilka modeli operacyjnych i biznesowych, które mogą stać się podstawą do ponownego uruchomienia usług.
Przypominamy, że to nagła zmiana zasad celnych przez władze Stanów Zjednoczonych stworzyła gigantyczny problem dla wszystkich operatorów pocztowych na świecie, z których większość została zmuszona do zawieszenia przesyłek z towarami do tego kraju.
Z wyrazami szacunku/Best regards
Biuro Prasowe/PressOffice
Poczta Polska S.A.”