Użytkownik aplikacji Pocztex Mobile uzyskuje dostęp do informacji o wszystkich przesyłkach Pocztex, do których został przypisany jego nr telefonu – tych, które zostały do niego nadane (zakładka „śledź”) oraz tych, które sam wysłał (zakładka „nadaj”). Może także sprawdzić, gdzie znajdują się aktualnie przesyłki jego bliskich i znajomych. W aplikacji znajdzie informacje o już odebranych przesyłkach (zakładka „archiwum”), śledzonych wcześniej z wykorzystaniem aplikacji.
– Poczta Polska chce być jak najbliżej swoich klientów, a większość z nich korzysta z urządzeń mobilnych. Uruchomienie aplikacji Pocztex Mobile to kolejne ułatwienie dla osób korzystających z usług Poczty Polskiej. Kompleksowo rozwijamy i unowocześniamy usługi kurierskie: modyfikujemy ofertę produktową, podnosimy standardy obsługi oraz wdrażamy nowe rozwiązania technologiczne i logistyczne. Teraz dajemy klientom aplikację, dzięki której mogą zarządzać wszystkimi swoimi przesyłkami kurierskimi, obsługiwanymi przez Pocztę Polską. Będziemy ją sukcesywnie rozwijać o nowe funkcjonalności. W ten sposób przeniesiemy usługi pocztowe na urządzenia mobilne, z których korzystamy każdego dnia – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.
Zobacz również
Mnóstwo korzyści z aplikacji
Pocztex Mobile umożliwia także wyszukiwanie kodów pocztowych, placówek pocztowych, punktów partnerskich oraz automatów paczkowych Pocztex Automat, w których można odebrać i nadać przesyłki na terenie całego kraju. Aplikacja pozwala także na automatyczne uruchomienie nawigacji, kierującej do ww. miejsc.
Osoby, które będą miały pytania związane z korzystaniem z aplikacji lub usługi kurierskiej mogą skorzystać z bazy odpowiedzi (zakładka „pomoc”) lub możliwości połączenia z konsultantami Poczty Polskiej – telefonicznie lub za pośrednictwem maila.
Korzystanie z aplikacji wymaga wcześniejszej rejestracji – ustanowienia hasła i loginu, podania danych kontaktowych, akceptacji regulaminów i logowania – za pośrednictwem maila hasła albo poprzez konta Google, Apple, Facebook lub Envelo. Gdy przy rejestracji użytkownik poda swój numer telefonu, informacje o jego przesyłkach pojawią się w aplikacji automatycznie. W innym przypadku, może wyszukać przesyłki i nimi zarządzać, wpisując ich numer.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Jak użytkować?
Aplikację mobilną można pobrać za pośrednictwem App Store (telefony z systemem iOS) lub Google Play (telefony z systemem Android). Aplikacja jest bezpłatna i nie zawiera reklam, gdy użytkownik nie wyrazi zgody na komunikaty marketingowe. Brak zgód nie blokuje jednak możliwości korzystania z aplikacji. Dla osób, które pobrały aplikację i założyły konto, ale z różnych powodów nie mają dostępu do telefonu a chcą korzystać z funkcjonalności Pocztex Mobile, Poczta Polska uruchomiła stronę aplikacja.pocztex.pl. Można się do niej zalogować za pomocą tych samych danych, które klient wykorzystuje przy logowaniu do aplikacji. Strona ma taką samą funkcjonalność jak aplikacja mobilna.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aplikacja Pocztex Mobile będzie rozwijana. Systematycznie będą się w niej pojawiać nowe funkcjonalności, w tym możliwość nadawania przesyłek.
Pocztex Mobile to kolejne rozwiązanie zwiększające wygodę korzystania z usług, które w ostatnim czasie wdrożyła Poczta Polska. Od pewnego czasu jej klienci mogą również nadawać przesyłki bez konieczności drukowania etykiet nadawczych. Przesyłki tylko z przypisanym do nich numerem można nadawać w placówkach pocztowych i ich filiach oraz w punktach partnerskich (sklepy Żabka, ABC, Lewiatan, Groszek, Arhelan, Delikatesy Centrum). Spółka wprowadziła do oferty także dwa nowe produkty: Allegro Mini Przesyłkę – możliwość nadawania małych, niedrogich paczek przez użytkowników Allegro oraz Pocztex Thermo Tracking – ofertę dla podmiotów, których produkty wymagają monitorowanych warunków transportu (określona temperatura).
Poczta Polska skupia się na rozwoju multikanałowości usługi Pocztex. Klient może wybrać najdogodniejszą formę wysyłki i odbioru zakupów spośród trzech możliwych wariantów: Pocztex PUNKT – dostawa do sieci punktów, która obejmuje 17 000 lokalizacji w całej Polsce, Pocztex AUTOMAT – dostawa do automatów paczkowych i Pocztex KURIER – doręczenie przez kuriera pod wskazany adres. Z drugiej strony Poczta Polska, wspólnie z Partnerami rozszerza także współpracę o nowe funkcjonalności. Dotyczy to zarówno obsługi przesyłek kurierskich Klientów biznesowych, jak i detalicznych.
PS Poczta Polska będzie dostarczać kurierem leki
Pocztex Thermo Tracking to autorski system monitoringu temperatury – dzięki tej usłudze Poczta Polska zapewni bezpieczeństwo i szybkość transportu produktów farmaceutycznych. Temat wysyłkowej sprzedaży leków pojawia się od początku pandemii COVID-19. Wówczas przekonaliśmy się, że taka usługa okazałaby się w wielu sytuacjach bardzo przydatna – szczególnie w momencie, gdy jesteśmy na kwarantannie. Z takich dostaw chętnie korzystałyby również osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności, dla których byłoby to najwygodniejsze rozwiązanie.
PS2 Poczta Polska zorganizowała szkolenie strzeleckie „Powitanie z bronią” dla swoich pracowników
Pracownicy Poczty Polskiej od lipca br. mogli zgłaszać się do udziału w programie dobrowolnych szkoleń strzeleckich. „Powitanie z bronią” cieszyło się niemałym zainteresowaniem – umiejętność obsługi broni chce zdobyć ponad 1000 pracowników.Program „Powitanie z bronią” został uruchomiony 11 lipca br. dla pracowników Poczty Polskiej, którzy są zainteresowani zdobyciem wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie obsługi broni. Zajęcia teoretyczne i praktyczne w łącznym wymiarze 4 godzin poprowadzą wykwalifikowani instruktorzy.