Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Podsumowanie konferencji Marketing Miejsc Trendy 2013

15 maja 2013 roku w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu zorganizowano konferencję Marketing Miejsc: Trendy 2013. Blisko 100 uczestników wysłuchało prelekcji poświęconych współczesnym formom promocji turystyki oraz roli marki lokalnej w promocji regionu.
O autorze
2 min czytania 2013-05-17

Wśród uczestników konferencji znaleźli się przedstawiciele samorządów lokalnych, organizacji turystycznych, uczelni wyższych i studenci zainteresowani tematyką. Goście mogli się zapoznać z ofertą produktów lokalnych i wydawnictwami turystycznymi, ufundowanymi przez organizatorów wydarzenia – markę Karkonosze. Tematyka prelekcji została dobrana w taki sposób, by z jednej strony inspirować i zachęcać do myślenia o nowych formach promocji turystyki, a z drugiej pokazywać realne, aktualnie wykorzystywane strategie i narzędzia.

 Współczesne formy promocji turystyki

Zgromadzeni goście dowiedzieli się, jak wielkie imprezy (Euro 2012, Europejska Stolica Kultury 2016) kształtują wizerunek miasta i prześledzili od podstaw strategię budowania wizerunku Dolnego Śląska. Agnieszka Dziedzic, Dyrektor Wydziału Promocji UMWD, podkreśliła, że kreowanie marki województwa to nieustanna praca na wielu poziomach, a jej wyniki będą widoczne najwcześniej po pięciu latach.

Uczestnicy mieli okazję posłuchać o designie i estetyce marek turystycznych: -Markę tworzą ludzie. Jest to suma doświadczeń odbiorców. Unikalny świat przeżyć, pozwalający odróżnić ją od innych produktów na rynku. Marka jest powodem, dla którego ktoś wybiera dany produkt czy usługę i jako taka musi być unikalna. To dlatego design marek turystycznych nie ma nic wspólnego ze sztuką. To po prostu przekładanie tożsamości i osobowości marki na identyfikację wizualną-mówił dr Maurycy Graszewicz, wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 Do programu konferencji wprowadzono również zagadnienia związane z tworzeniem marki Wrocławia w Internecie i wykorzystywaniem aplikacji mobilnych w promocji miasta. Beata Reder i Ewelina Bartoszewska z Urzędu Miejskiego we Wrocławiu wyjaśniły zasady działania nowej aplikacji WROCŁAW CHECK IN. Opowiedziały również o działaniach w mediach społecznościowych, w których Wrocław od kilku lat jest liderem. Następnie przedstawiciele Karkonoskiego Parku Narodowego przedstawili różnice pomiędzy oczekiwaniami, a rzeczywistością wobec KPN. 

Rola marki lokalnej w promocji regionu

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Drugą część konferencji rozpoczęto panelem dyskusyjnym, poświęconym roli marki lokalnej w promocji regionu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

-Promując konkretny region, należy zastanowić się nad tym, czym wyróżnia się on spośród innych regionów. Już dzisiaj wiemy, że na pewno nie różnorodnością- mówił jeden z panelistów, Wiceburmistrz Karpacza, Ryszard Rzepczyński. -Należy sobie odpowiedzieć na pytanie, co może być znakiem szczególnym i wyróżnikiem danego miejsca? Kiedy zdefiniujemy ten fundament marki, będziemy mogli sukcesywnie realizować strategię promocji – podsumował Rzepczyński.

Paneliści zgodnie podkreślali wagę wspólnej promocji i wpływ produktów lokalnych na wizerunek całego regionu. -Jesteśmy dopiero na początku drogi. Być może dojrzejemy kiedyś do tego, aby produkty lokalne pojawiały się pod wspólną marką, wspólnym symbolem, kojarzonym bezpośrednio z Karkonoszami. Oby stało się to jak najszybciej- mówił Krzysztof Korzeń, Dyrektor Fundacji Doliny Pałaców i Ogrodów.

W dalszej części konferencji, można było usłyszeć konkretne wskazówki, w jaki sposób budować markę parasolową oraz jak konstruować nowy produkt turystyczny. Szymon Sikorski, Prezes Publicon Sp. z o.o. zwrócił uwagę na źle rozumiany PR samorządowy – myślenie narzędziami, a nie myślenie o dobrym produkcie, czyli prymat formy nad treścią. Tuż przed końcem konferencji przedstawiciele Gazety Wyborczej zaprezentowali akcję społeczną „Polska biega na biegówkach 2013” i projekt wydawniczy „W stronę Odry”, a Sławomir Mazurek, prezes Spółki Stawy Milickie SA przedstawił wizję przyszłości rezerwatu przyrody. Tematem dyskusji kuluarowych była wspólna promocja karkonoskich gmin, pod jedną marką.

-W tej chwili jesteśmy zdecydowani, że będziemy promować się w formie produktu turystycznego wspólnie z Górami Izerskimi i Rudawami Janowickimi- mówił Starosta Jeleniogórski, Jacek Włodyga. -Chcielibyśmy, aby Karkonosze stały się takim modnym obszarem, jak niektóre miejscowości turystyczne w Austrii czy w Niemczech- dodał Starosta.

 Organizatorzy liczą, że dzięki konferencji wreszcie zacznie mówić się o wizerunku regionu przez pryzmat małych ojczyzn i produktów lokalnych, które do tej pory tak często były niedoceniane. Panel dyskusyjny „Rola marki lokalnej w promocji regionu”