Podsumowanie programu edukacyjnego „Trzeźwo myślę” Carlsberg Polska

Za nami 4. edycja programu społeczno-edukacyjnego „Trzeźwo myślę”. Przez całe lato firma Carlsberg Polska zachęcała do odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, bezpiecznego podróżowania i wypoczynku.
O autorze
2 min czytania 2020-09-22

To była wyjątkowa edycja, głównie za sprawą ambasadorów i ich wiedzy. W tym roku program Trzeźwo myślę wspierali: Joanna Stępińska – wysokogórski przewodnik tatrzański SWPT, Marcin Borkowski – ratownik medyczny i mistrz Europy w ratownictwie medycznym, Tomasz Draczyński – ratownik wodny OSP Ratownictwo Wodne – Warszawa i Iwona Blecharczyk „Trucking Girl” – zawodowy kierowca transportu wielkogabarytowego. 

– Głównym założeniem programu Trzeźwo myślę jest pokazanie, że potrzeba trzeźwego, czyli rozsądnego myślenia odnosi się zarówno do konsumpcji alkoholu, jak i wielu innych sytuacji w codziennym życiu. W tegorocznej edycji podjęliśmy temat odpowiedzialności za siebie i innych podczas wakacji, zwłaszcza bezpieczeństwa nad wodą, w górach oraz podczas podróży. W sytuacji, gdy większość Polaków zdecydowała się spędzić urlop w kraju, co oznaczało wzmożony ruch na drogach czy górskich szlakach, wiedza i doświadczenie naszych ambasadorów były bezcenne – mówi Małgorzata Janikowska, koordynator akcji „Trzeźwo myślę” z ramienia Carlsberg Polska.

Kocham życie. Trzeźwo myślę

Co roku, szczególnie podczas wakacji, przybywa przykładów na to, że alkohol spożywany bez rozwagi lub w nadmiarze, w połączeniu z brawurą, jest przyczyną wielu niebezpiecznych sytuacji, a nawet tragedii. Liczby mówią same za siebie. Średnio co czwarta ofiara utonięć ma promile we krwi. W ubiegłym roku właśnie latem zarejestrowano najwyższą liczbę wypadków spowodowanych przez kierujących pod wpływem procentów. Dlatego tak istotne jest promowanie odpowiedzialnej postawy wobec alkoholu, zwłaszcza wśród wielbicieli pływania i sportów wodnych, amatorów górskich wędrówek, kierowców oraz opiekunów małoletnich.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ważne tematy przyciągają

Działania w ramach 4. edycji programu obejmowały m.in. przygotowanie cyklu materiałów poradnikowych w postaci filmów, infografik i tekstów, dotyczących bezpieczeństwa nad wodą, w górach i na drodze, a także serię audycji w radiu internetowym poświęconych trzeźwemu myśleniu podczas letniego wypoczynku. Publikowane materiały cieszyły się dużym zainteresowaniem mediów i odbiorców. Wideo „I love life – I drive sober” na kanale „Trucking Girl” Iwony Blecharczyk obejrzało już ponad 70 tysięcy internautów. Dobór ambasadorów – autorytetów w swoich dziedzinach przełożył się na wysoką wartość merytoryczną oraz wiarygodność przekazów. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Efekt medialny przekroczył nasze oczekiwania. Duża w tym zasługa ambasadorów, którzy wykazali się ogromnym zaangażowaniem, co przyniosło wysoką efektywność działań i szerokie dotarcie do odbiorców. Poruszaliśmy ważne tematy, które  stawały się pretekstem do dyskusji  i źródłem spontanicznych reakcji. Podczas jednej z audycji do studia zadzwonił słuchacz, który 20 lat temu skoczył do wody i złamał kręgosłup. Opowiedział swoją historię i podkreślał, jak ważne jest edukowanie społeczeństwa na temat bezpiecznego zachowania nad wodą. Pamiętajmy, że rolą ratowników jest nie tylko udzielanie pomocy, ale także zapobieganie niebezpiecznym zdarzeniom, a nasza kampania ich w tym wspierała – podsumowuje Małgorzata Janikowska. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Program „Trzeźwo myślę” wspiera realizację jednego z czterech celów strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg „Together Towards ZERO”, czyli ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Za koncepcję i realizację 4. edycji projektu odpowiadała agencja ConTrust Communication.