Silnik behawioralny to narzędzie, które analizuje zachowania użytkowników witryn internetowych oraz na tej podstawie tworzy profile zainteresowań. Narzędzie klasyfikuje użytkowników do kilkunastu grup tematycznych (np. biznes, finanse, motoryzacja). Daje również możliwość analizowanie konkretnych słów kluczowych opisujących użytkowników (np. kredyt, forex).
– Przedstawione w raporcie testy zostały wykonane z wykorzystaniem wiedzy wyłącznie na temat klasyfikacji użytkownika do grup zainteresowań, a to wciąż dość ogólna wiedza. Silnik behawioralny umożliwia analizę zainteresowań nawet na poziomie słów kluczowych. W przyszłości spodziewamy się jeszcze lepszych wyników – mówi Piotr Prajsnar, Prezes Zarządu Cloud Technologies S.A.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Silnik behawioralny stanowi kluczowe źródło danych dla systemów RTB (Real-Time Bidding). IDC szacuje, że do 2015 roku wydatki na reklamę RTB w USA i Europie Zachodniej będą się zwiększać w tempie odpowiednio 70% i 113% rocznie i osiągną wartość 5,1 mld dol. w USA, 681 mln dol. w UK, 495 mln dol. w Niemczech i 220 mln dol. we Francji. IAB Polska przewiduje, że podobnego trendu możemy spodziewać się również w Europie Środkowo-Wschodniej.