Stanowi to aż 8% wzrost w stosunku do wcześniejszego rekordu – wyniku z roku 2016. Jest to przede wszystkim zasługą mocnego repertuaru: filmów familijnych, coraz chętniej oglądanych polskich produkcji i filmów wieloczęściowych.
Najmocniejszy w ubiegłym roku był 1Q, kiedy to na ekranach pojawiły się: głośna rodzima produkcja „Sztuka kochania. historia Michaliny Wisłockiej”, którą obejrzało ponad 1,8 mln widzów, animacja dla najmłodszych „Sing” z wynikiem 1,6 mln sprzedanych biletów oraz „Ciemniejsza Strona Greya” (1,4mln). Tylko w okresie od stycznia do marca 2017r. kina odwiedziło blisko 17,2 mln osób.
Zobacz również
W grupie 20 TOP najchętniej oglądanych filmów w Polsce w 2017 roku aż 7 to filmy skierowane do najmłodszych widzów, 5 to kolejne części znanych już hollywoodzkich produkcji i 5 to filmy polskie.
Wynik ten pokazuje utrzymującą się już od kilku lat tendencję: filmy familijne, polskie plus kontynuacje hollywoodzkich hitów składają się na mocny repertuar, a ten z kolei zapewnia wysoką frekwencję w kinach.
Zaplanowany na 2018 rok repertuar wygląda równie obiecująco. Na ekranach zobaczymy m.in. ekranizację ostatniej części światowego bestsellera „Nowe Oblicze Greya”, kolejną produkcję Patryka Vegi „Kobiety Mafii” oraz przygodową animację dla całej rodziny „Piotruś Królik”.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing