Natomiast w ramach Bezcennej Niespodzianki, tuż przed Światełkiem Do Nieba, firma przekazała Jurkowi Owsiakowi na rzecz Fundacji oryginalną gitarę Micka Jaggera, lidera zespołu The Rolling Stones.
Użytkownicy mediów społecznościowych po raz czwarty zaangażowali się w zbiórkę pieniędzy na rzecz Fundacji WOŚP, publikując wpisy z hashtagiem #MastercardGraZWOŚP. Za wpis każdego, unikalnego użytkownika opublikowany w dniu Finału na Twitterze lub na Instagramie Mastercard zadeklarował przekazanie datku na konto Orkiestry: 5 złotych za tweeta i złotówkę za wpis na Instagramie. Łącznie, w obu kanałach społecznościowych użytkownicy opublikowali 41 704 unikalnych postów, w tym 31 013 na Twitterze i 10 691 na Instagramie. W akcję zaangażowało się szerokie grono osób ze świata polityki, sportu, mediów oraz kina. Hashtag przez zdecydowaną większość dnia był najpopularniejszym na polskim Twitterze, a także plasował się w ścisłej czołówce światowych „trendów”. W efekcie ostateczna kwota zebrana w niedzielę do północy, dzięki ogromnemu zaangażowaniu internautów, wyniosła 150 136 złotych.
Zobacz również
Doceniając bezprecedensowy entuzjazm użytkowników Twittera i Instagrama w pomaganie podopiecznym Fundacji WOŚP, Mastercard zdecydował się podwyższyć zebraną kwotę i przekazać Fundacji 200 000 złotych.
Mastercard w dniu 25. Finału był również autorem Bezcennej Niespodzianki przekazanej na rzecz Fundacji. Tuż przed godziną 20:00 i Światełkiem Do Nieba, na scenie głównej Finału pod Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie, Bartosz Ciołkowski przekazał na ręce Jurka Owsiaka oryginalną gitarę Micka Jaggera, wokalisty i lidera zespołu The Rolling Stones. Gitara elektryczno-akustyczna pochodzi z prywatnej kolekcji brytyjskiego piosenkarza i została przez niego własnoręcznie podpisana. Była wykorzystywana przez Jaggera w trakcie prac nad piosenkami do filmu „Alfie” i albumu The Rolling Stones „A Bigger Bang”. Instrument już trafił na licytację na Allegro, a pieniądze za niego uzyskane zostaną przekazane na rzecz Fundacji.
„Szczodrość oraz chęć jednoczenia się Polaków wokół Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy jest imponująca i godna podziwu. Cieszę się, że pomaganie poprzez akcję ‘Mastercard gra z WOŚP’ stało się dla użytkowników mediów społecznościowych pewnego rodzaju tradycją, a grono zaangażowanych w nią osób z roku na rok rośnie. Gorąco kibicuję Fundacji, żeby kolejny rok z rzędu urosła też ostatecznie zebrana kwota i mam nadzieję, że wsparcie Mastercard, w tym nasza ‘Bezcenna Niespodzianka’, pomoże osiągnąć ten cel” – powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Po wręczeniu niespodzianki uczestnicy koncertu pod Pałacem Kultury oraz widzowie telewizyjni i internetowi mogli podziwiać Światełko Do Nieba, którego mecenasem kolejny rok z rzędu był Mastercard.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
*wszystkie dane i statystyki dotyczące akcji na Twitterze i Instagramie „Mastercard gra z WOŚP” zebrała firma Brand 24