W kategorii Płatki śniadaniowe zwycięzcą Złotego Godła została marka Nestlé, którą wybrała ponad połowa respondentów biorących udział w badaniu. 10% Polaków spontanicznie wskazało Corn Flakes jako markę najbardziej godną zaufania, a 5% zagłosowało na markę Nesquik. MarkaNestlé została doceniona przede wszystkim za jakość i silny wizerunek, dzięki czemu otrzymała także Kryształowe Godło European Trusted Brands 2013. Nestlé zwyciężyła również w Portugalii, Rumunii, Rosji oraz Słowenii.
Marka Winiary to tegoroczny zwycięzca w kategorii Producent żywności, laureat Złotego i Kryształowego Godła. Marka otrzymała 17% głosów (niemal dwa razy więcej niż w roku ubiegłym). Respondenci wskazywali również marki: Sokołów (8%) oraz Mlekowita (5%). Markę Winiary Polacy cenią w szczególności za jakość, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta.
Zobacz również
Wśród marek wymienianych jako najbardziej godne zaufania w kategorii Ciasta/desery, największą liczbę głosów (16%) zdobyła marka Dr. Oetker. Druga najczęściej wskazywana marka E. Wedel uzyskała 11% głosów, trzecia Delecta – 8%. Marka Dr. Oetker została doceniona za jakość oraz silny wizerunek, jednak Kryształowe Godło powędrowało do marki E. Wedel, którą respondenci wyróżnili przez wszystkim za jakość, silny wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta.
Marką, która otrzymała Złote Godło w kategorii Lody, jest Algida. Wybrało ją 30% respondentów biorących udział w 13. edycji badania European Trusted Brands. Nieco rzadziej wskazywane były marki Grycan i Koral, które zgromadziły po 15% głosów. Zdobywcą Kryształowego Godła została marka Koral, która otrzymała najwyższe noty za stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność. Marka Algida została wyróżniona za jakość i silny wizerunek, Grycan − za jakość.
W kategorii Olej jadalny/margaryna co drugi Polak wymienił markę Kujawski. Marka ta trzeci rok z rzędu powtórzyła swój sukces, zdobywając Złote Godło. Marka Rama zgromadziła 10% głosów, natomiast marka Delma − 8%. Marka Kujawski została doceniona za jakość i wizerunek, natomiast marka Delma za stosunek wartości do ceny, jakość oraz zrozumienie potrzeb klienta, i to ona jest tegorocznym laureatem Kryształowego Godła.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Wybierając najbardziej godną zaufania markę wody, niemal co trzeci Polak wskazał na markę Żywiec Zdrój (31%). Zdobyła ona Złote Godło. Markę Cisowianka wybrało 15% badanych, markę Muszynianka − 13%. Kryształowe Godło powędrowało do marki Cisowianka, która wyróżniona została za jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta. Markę Żywiec Zdrój respondenci docenili za silny wizerunek i społeczną odpowiedzialność.
Słuchaj podcastu NowyMarketing