Polacy wybrali najbardziej godne zaufania marki w branży technologicznej

Nokia, HP, Plus i Allegro to marki godne zaufania w sektorze nowoczesnych technologii − wynika z badania European Trusted Brands 2013 przeprowadzonego przez Reader’s Digest. Cenimy również marki Samsung, Play oraz Sony.
O autorze
1 min czytania 2013-06-04

W XXI wieku ciężko wyobrazić sobie życie bez takich udogodnień jak telefon, komputer czy internet. Nowe technologie wkraczają w naszą codzienność, a nasze zaufanie i przywiązanie do marek, na których możemy polegać, ma coraz większe znaczenie przy wyborze sprzętu. Miesięcznik Reader’s Digest sprawdził, którym markom w sektorze nowoczesnych technologii Polacy ufają najbardziej.

W kategorii Telefon komórkowy/smartfon w opinii ankietowanych najbardziej godną zaufania marką jestNokia. Z wynikiem 45% głosów zdobyła Złote Godło European Trusted Brands po raz piąty z rzędu. Nokia zwyciężyła w 9 na 12 krajów biorących udział w badaniu. Polacy ufają także markom Samsung (29%) oraz Sony Ericsson (14%). Zwycięzcą Kryształowego Godła została marka Samsung, którą respondenci docenili przede wszystkim za stosunek wartości do ceny, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta. Marka Nokia otrzymała wysokie noty za jakość, wizerunek i zrozumienie potrzeb klienta. 

Spośród marek wymienianych w kategorii Operator telefonii komórkowej, największym zaufaniem cieszy się marka Plus (27%), zdobywca Złotego Godła w tegorocznej edycji badania. Marka Orange została wskazana przez 26% respondentów, a markę Play wybrało 24% badanych. Marka Plus została wyróżniona za jakość i wizerunek, natomiast marka Play uzyskała najwyższe noty za stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność i otrzymała Kryształowe Godło European Trusted Brands 2013.

W kategorii Firma internetowa zdobywcą Złotego i Kryształowego Godła została marka Allegro. Wybrało ją 20% respondentów. Polacy docenili Allegro w szczególności za silny wizerunek, ale również za jakość, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta i społeczną odpowiedzialność. Polacy ufają także marce Orange (9%), którą cenią przede wszystkim za silny wizerunek, oraz marce UPC (7%), którą wyróżnili za jakość.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najbardziej godną zaufania marką w kategorii Komputer osobisty jest HP, którą wskazało 15% respondentów. Marka ta zwyciężyła również w 8 innych krajach, a w Polsce powtórzyła swój sukces z ubiegłego roku, zdobywając Złote Godło. Polacy ufają także markom Asus (13%) oraz Samsung (12%). Marka HP została wysoko oceniona za wszystkie atrybuty poddane badaniu, jednak Kryształowe Godło w tej kategorii powędrowało do marki Sony, wyróżnionej za jakość, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność.

Słuchaj podcastu NowyMarketing