W XXI wieku ciężko wyobrazić sobie życie bez takich udogodnień jak telefon, komputer czy internet. Nowe technologie wkraczają w naszą codzienność, a nasze zaufanie i przywiązanie do marek, na których możemy polegać, ma coraz większe znaczenie przy wyborze sprzętu. Miesięcznik Reader’s Digest sprawdził, którym markom w sektorze nowoczesnych technologii Polacy ufają najbardziej.
W kategorii Telefon komórkowy/smartfon w opinii ankietowanych najbardziej godną zaufania marką jestNokia. Z wynikiem 45% głosów zdobyła Złote Godło European Trusted Brands po raz piąty z rzędu. Nokia zwyciężyła w 9 na 12 krajów biorących udział w badaniu. Polacy ufają także markom Samsung (29%) oraz Sony Ericsson (14%). Zwycięzcą Kryształowego Godła została marka Samsung, którą respondenci docenili przede wszystkim za stosunek wartości do ceny, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta. Marka Nokia otrzymała wysokie noty za jakość, wizerunek i zrozumienie potrzeb klienta.
Zobacz również
Spośród marek wymienianych w kategorii Operator telefonii komórkowej, największym zaufaniem cieszy się marka Plus (27%), zdobywca Złotego Godła w tegorocznej edycji badania. Marka Orange została wskazana przez 26% respondentów, a markę Play wybrało 24% badanych. Marka Plus została wyróżniona za jakość i wizerunek, natomiast marka Play uzyskała najwyższe noty za stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność i otrzymała Kryształowe Godło European Trusted Brands 2013.
W kategorii Firma internetowa zdobywcą Złotego i Kryształowego Godła została marka Allegro. Wybrało ją 20% respondentów. Polacy docenili Allegro w szczególności za silny wizerunek, ale również za jakość, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta i społeczną odpowiedzialność. Polacy ufają także marce Orange (9%), którą cenią przede wszystkim za silny wizerunek, oraz marce UPC (7%), którą wyróżnili za jakość.
Najbardziej godną zaufania marką w kategorii Komputer osobisty jest HP, którą wskazało 15% respondentów. Marka ta zwyciężyła również w 8 innych krajach, a w Polsce powtórzyła swój sukces z ubiegłego roku, zdobywając Złote Godło. Polacy ufają także markom Asus (13%) oraz Samsung (12%). Marka HP została wysoko oceniona za wszystkie atrybuty poddane badaniu, jednak Kryształowe Godło w tej kategorii powędrowało do marki Sony, wyróżnionej za jakość, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność.
Wrocław na ustach całej Europy. Reklama za 232 mln złotych dzięki finałowi Ligi Konferencji
Słuchaj podcastu NowyMarketing