…z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.
Poland Business Run z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Akcja przyciąga zarówno pracowników firm, jak i znanych aktorów, sportowców oraz dziennikarzy. Łączy ich ten sam cel – pomoc beneficjentom w zakupie protez i innego zaopatrzenia ortopedycznego oraz dofinansowanie rehabilitacji i konsultacji psychologicznych. Tylko w ubiegłym roku w biegu w całej Polsce wzięło udział ponad 16 tysięcy osób z 1118 firm, którzy zebrali wspólnie 1 019 216 złotych.
Zobacz również
Bieg tworzą ludzie
138 – to bardzo ważna liczba dla organizatorów biegu. Tylu niepełnosprawnym pomógł przez wszystkie lata Poland Business Run. Pośród nich znalazły się osoby po amputacji, z urazami kręgosłupa, wrodzonymi wadami kończyn oraz niepełnosprawnością wynikającą z miażdżycy, cukrzycy czy chorób nowotworowych. Wokół charytatywnej akcji zgromadziło się wielu uczestników – biegaczy, członków zespołu lokalnego i ambasadorów. Wśród tych ostatnich znajdziemy w tym roku Julię Kamińską, Barbarę Kurdej-Szatan, Rafała Sonika, Mateusza Kusznierewicza, Antoniego Królikowskiego, Mateusza Janickiego czy Aleksandra Dobę.
Od 6 lat w słusznej sprawie
Po raz pierwszy Poland Business Run odbył się we wrześniu 2012 roku w Krakowie. Zainicjowały go Fundacja Jaśka Meli Poza Horyzonty, firma UBS oraz Radisson Blu Hotel. Od samego początku ma on formę sztafety. Bierze w niej udział drużyna składająca się z 5 zawodników, z których każdy biegnie na dystansie ok. 4 km. Impreza już na stałe wpisała się w kalendarz wydarzeń sportowych w wielu miastach Polski. Popularność biegu nie jest niczym dziwnym – wydarzenie ma szczytny cel, a przy okazji promuje aktywny styl życia oraz integruje społeczność lokalną z biznesem.
– Poland Business Run to impreza dla każdego! Wydarzenie przyciąga nie tylko tych, którzy biegają na co dzień, ale także takie osoby, które decydują się na bieg tylko raz w roku. Jestem przekonana, że to, co sprawia, że nasz bieg jest wyjątkowy, to jego charytatywny cel i pomoc konkretnym osobom – mówi Marta Hernik, Project Manager w Fundacji Poland Business Run.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Prosty sposób, żeby pomóc
Do biegu pozostało jeszcze kilka miesięcy, ale zapisy startują już pod koniec kwietnia. Trzeba się spieszyć, bo miejsc ubywa w zawrotnym tempie. W ubiegłym roku w jednym z miast padł prawdziwy rekord – 5 tysięcy osób zarejestrowało się w niecałe 15 minut!
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Każdy rok jest lepszy niż poprzedni. Jesteśmy przekonani, że tym razem będzie podobnie. Chcemy zaangażować jak największą liczbę osób, bo wierzymy, że w ten prosty sposób, jakim jest pokonanie kilku kilometrów, naprawdę można odmienić czyjś los. Jesteśmy dumni, że Poland Business Run łączy ludzi z różnych środowisk, którzy dzielą się z nami dobrą energią i dają beneficjentom biegu siłę do działania i przekraczania własnych granic – mówi Agnieszka Pleti, prezes Fundacji Poland Business Run, głównego organizatora biegu.
Warto pamiętać, że bieg to także okazja do dobrej zabawy i sprawdzenia samego siebie. Startujący nie tylko wspierają charytatywną akcję, ale też przy okazji dbają o swoją kondycję i zdrowie. To również świadczy o wyjątkowości Poland Business Run.