TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Polecajki cz. 66: Mapa Trendów 2025, OpenAI pokazuje, jak korzystamy z ChatGPT, tezy o klasowości

polecajki część 66 NowyMarketing
W 66. odcinku cyklu #PolecajkiNM poznasz Mapę Trendów 2025 oraz przeczytasz raport na temat wypalenia zawodowego wśród Polaków. Posłuchasz również rozmowy na temat tego, jak AI Overviews zabija tradycyjny marketing.
O autorze
3 min czytania 2025-09-19

#warte przeczytania

  • Infuture.institute po raz ósmy zaktualizował Mapę Trendów. Tym razem w nowej wersji znalazło się 6 megatrendów, 83 trendy i blisko 100 mikrotrendów. >>> Czytaj więcej.
  • Z okazji Międzynarodowego Dnia Walki z Wypaleniem Zawodowym, który jest obchodzony co roku 14 września, przedstawiciele Maison Media sprawdzili, co myślą i czują Polacy na ten temat. Badania prof. Dominiki Maison pokazują, że aż 8 na 10 Polaków uważa, iż wypalenie zawodowe to poważny problem. Zdecydowanie częściej myślą tak kobiety (85%) niż mężczyźni (76%) oraz osoby młode (43%). Większość, bo 64% już go doświadczyła. >>> Czytaj więcej.

  • Ipsos, we współpracy z Effie, przeprowadził badanie, w ramach którego przeanalizowano kampanie marek nagrodzone Effie i sprawdzono, które z nich integrują się z kulturą narodową. Na podstawie analizy wyciągnięto wnioski dotyczące korzyści płynących z wykorzystania tożsamości narodowej i sprawdzono, jak marki asymilują się z kulturą narodową, zachowując jednocześnie swoją własną, odrębną tożsamość. Raport skupia się na Wielkiej Brytanii i brytyjskiej tożsamości. >>> Czytaj więcej.

  • OpenAI przedstawia największe jak dotąd badanie dotyczące korzystania z ChatGPT przez konsumentów. Dane pokazują, że różnice demograficzne się zmniejszają, a wartość ekonomiczna jest tworzona zarówno poprzez użytkowanie osobiste, jak i zawodowe. >>> Czytaj więcej.
  • Zofia Smełka-Leszczyńska poleca tekst prof. Mikołaja Cześnika na temat typologii klasowych. W szczególności zwraca uwagę na jedną z ośmiu przedstawionych w nim tez, które poleca wziąć marketerom do serca, mówiącą o praktykowaniu przez elity „niewidzialności”.

#warte posłuchania

  • Grzegorz Frątczak w kolejnym odcinku „Rozmów na zapleczu” gości Wojciecha Morawskiego – współzałożyciela i stratega marki Atlantic. Rozmowa dotyczy między innymi tego, jak przetrwać kryzys, odbudować markę i znaleźć wyróżnik na niezwykle konkurencyjnym rynku.
  • Marek Kich w „Sztuce e-commerce” rozmawia z Radosławem Gołębskim, który opowiedział o marce SAVICKI. O tym, jak wyglądała transformacja firmy, jakie bariery musieli pokonać, by klienci zaczęli kupować pierścionki i obrączki online, dlaczego obsługa klienta w SAVICKI to nie slogan, lecz realna przewaga konkurencyjna, i czego nauczyła ich nieudana ekspansja na rynek brytyjski.
  • W kolejnym odcinku „O e-commerce z Ewą Wysocką” gościem jest Marcin Czyczerski, partner w GCG Partners oraz członek rad nadzorczych w firmach takich jak Esotiq, Polskie Koleje Linowe, CCC, Rainbow Tours i Wittchen. Przez wiele lat pełnił funkcję CEO Grupy CCC (właściciela m.in. MODIVO i eobuwie.pl). Podczas rozmowy omówiono między innymi kluczowe różnice i zależności między modelami sprzedaży jednokanałowej, multikanałowej oraz omnikanałowej.
  • W podcaście edrone „Kierunek e-commerce” gościem jest Krzysztof Marzec z DevaGroup. Tematy poruszane w rozmowie to między innymi: jak AI Overviews zabija tradycyjny marketing, kto zyskuje, a kto traci na rewolucji AI, Gemini 2.5 Pro za darmo, budowanie autorytetu w erze AI.
  • Michał Sadowski rozmawia z Peterem Moore’em – byłym dyrektorem generalnym klubu piłkarskiego Liverpool FC, prezesem EA Sports, prezesem SEGA, wiceprezesem ds. korporacyjnych Xbox w firmie Microsoft i wieloma innymi osobami. W rozmowie pojawiają się takie wątki, jak: podejmowanie odważnych decyzji biznesowych, analogia „płonącej platformy” w czasach rewolucji AI, budowanie kultury i zespołów, przywództwo w trudnych momentach czy łączenie pasji z odpowiedzialnością.

#warte udziału

  • 25 września br. podczas darmowego webinaru NowegoMarketingu eksperci Sales&More zaprezentują praktyczny plan na to, jak zbudować spójny ekosystem widoczności – od Google Search i Map, przez treści konwersacyjne, aż po ChatGPT i inne chatboty. Zarejestruj się i dowiedz więcej o wydarzeniu.

  • Tylko do 24 września br. firmy, agencje i działy marketingu mogą zgłosić swoje kampanie w ramach konkursu TikTok Ad Awards CE 2025. Zobacz jak dołączyć do grona najbardziej kreatywnych i skutecznych na TikToku. >>> Czytaj więcej.
  • Bezpieczne dzieci w internecie. Czy to możliwe w dobie sztucznej inteligencji, zalewu deepfake’ów, hejtu i cyberprzemocy? Co zrobić, żeby ochronić najmłodszych przed krzywdą w sieci? NASK i Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę zapraszają na 19. edycję konferencji „Safer Internet”, która odbędzie się już 23 września br. >>> Czytaj więcej.
  • Już 20 i 21 września w całej Polsce, w wybranych kinach, będzie można zakupić bilety na wszystkie filmy w cenie 14 złotych (przy zakupie biletów online, obowiązuje opłata internetowa). Promocja odbywa się w ramach Święta Kina, czyli ogólnopolskiej akcji, która już od 10 lat popularyzuje chodzenie do kina i przeżywania filmowych emocji. >>> Czytaj więcej.
  • 23–24 września 2025 roku na PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się INSUMMIT – Festiwal Insightów i Innowacji organizowany przez PTBRiO i OFBOR. To największe w Europie Środkowej wydarzenie poświęcone insightom konsumenckim, trendom społecznym i innowacjom, które pokazuje, jak przekładać wiedzę o człowieku na skuteczne strategie biznesowe. Na scenie wystąpią m.in. prof. Leszek Balcerowicz, Marcin Napiórkowski, Jacek Wasilewski, Michał Lutostański. Uczestnicy mogą liczyć na ponad 100 wystąpień, paneli i warsztatów oraz wyjątkową okazję do networkingu z setkami profesjonalistów z marketingu, badań i innowacji. Szczegóły >>>

PS PolecajkiNM cz. 65: raporty „Advertising in 2030” i „Uwaga Eco!”, TOP Marki FMCG