>>> Sprawdź pozostałe #PolecajkiNM.
#warte przeczytania
- Wojciech Chojnacki i Szeran Millo z agencji Symetria wraz z SW Research Agencją Badań Rynku i Opinii sprawdzili, czym jest „samotność zawodowa”. Zjawisko to, polegające głównie na uczuciu wypalenia i depresji spowodowanej sytuacją w pracy, towarzyszy coraz większej liczbie osób w rozmaitych branżach. Efekty badania opublikowano w raporcie, który pobierzesz >> TUTAJ.
- Michał Sadowski z Brand24 prezentuje wewnętrzny firmowy przewodnik wdrażania sztucznej inteligencji w codziennej pracy zespołów. Swoisty „AI Manifest” to bogaty zbiór dobrych praktyk i wytycznych związanych z kulturą korzystania z AI w firmie. Pobierz go >> TUTAJ.
- Zespół Ad Net Zero z Nowej Zelandii opracował „Przewodnik reklamodawcy po efektywnej emisji dwutlenku węgla”. Ta wyjątkowa publikacja to zbiór 10 praktycznych inicjatyw dotyczących niskiego poziomu emisji dwutlenku węgla, które marki i agencje mogą wdrożyć już dziś, aby poprawić wpływ swojej reklamy na środowisko naturalne. Pełen raport możesz pobrać >> TUTAJ.
- Niemal 80% z nas przegląda treści internetowe na smartfonie w przerwie reklamowej w telewizji, co pokazuje, że telefon komórkowy towarzyszy nam dziś niemal non stop. Badanie UCE RESEARCH i Hybrid Europe pokazuje też, że Polacy coraz chętniej uciekają przed reklamami. Dowiedz się więcej >> TUTAJ.

#warte posłuchania
- W tym niemal 3-godzinnym odcinku podcastu „Wywiadowcy” Arkadiusz Bartosiak i Łukasz Klinke rozmawiają z prof. Włodzisławem Duchem, polskim naukowcem, profesorem nauk fizycznych, na temat sieci neuronowych.
- Posłuchaj podcastu „o e-commerce z Ewą Wysocką” i sprawdź, jak wygląda model biznesowy Travelist. Gościnią odcinka jest Agata Szulc – CEO firmy Travelist, która opowiada o pomyśle na działanie marki, inspiracjach i funkcjonowaniu marketplace’u.
- W „Wycinkach z przyszłości” Monika Borycka i Joanna Frota Kurkowska rozmawiają na temat nostalgii, snów jako źródeł trendów i o… nudzie. W odcinku usłyszysz też m.in. o fenomenie Labubu i eseju „No one is bored and everything is boring” Amy Francombe.
- W „Imponderabiliach” Karola Paciorka Aleksander Mądry, polsko-amerykański informatyk i matematyk oraz pracownik OpenAI, rozmawia z prowadzącym o przyszłości AI, etyce i zagrożeniach, jakie niesie ze sobą sztuczna inteligencja.
#warte udziału
- Weź udział w konferencji AIBA 2025, która odbędzie się od 8 do 10 października 2025 roku w Muzeum Śląskim w Katowicach oraz online, i poznaj realne przykłady wdrażania rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji do biznesu. Nawiąż kontakty z ekspertami AI z całego świata i posłuchaj o insightach od liderów świata technologii. Szczegóły >> TUTAJ. A jeśli chcesz wygrać wejściówkę na to wydarzenie, weź udział w konkursie i odpowiedz na pytanie, które pojawi się w newsletterze NM już 11 sierpnia br.
