…narzędziem kreowania Marki Politechniki Warszawskiej.
– Ponad 100-letnia tradycja Politechniki Warszawskiej to dla nas ogromny powód do dumy – podkreśla prof. Jan Szmidt, Rektor PW – Niemniej jednak, budowanie Marki Politechniki Warszawskiej trwa nieustannie. Świat się zmienia, a my potrzebujemy nowych form przekazu informacji o Politechnice. Nasze działania są wyjściem naprzeciw najnowszym trendom w tym zakresie.
Zobacz również
System Identyfikacji Wizualnej PW (SIW PW), został skonstruowany wokół hasła przewodniego – słów Alberta Einsteina: Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, które podkreślają siłę ludzkiej kreatywności.
Koncepcja SIW PW oparta jest na Księdze Marki PW przygotowanej przez zespół powołany w 2013 roku. Pod koniec ubiegłego roku konkurs na stworzenie systemu identyfikacji wizualnej wygrało studio graficzne Podpunkt z Warszawy.
– Kiedy zaczęłyśmy się mierzyć z tym zadaniem, bardzo szybko stało się dla nas jasne, że powinnyśmy oprzeć nowy znak Politechniki Warszawskiej na silnej, wyrazistej typografii – tłumaczy Emilia Bojańczyk ze studia graficznego Podpunkt, autorka projektu. – Oprócz logotypu Politechniki i znaków wydziałowych, system identyfikacji wizualnej operuje całą paletą symboli, które można wykorzystywać w grafikach, nadrukach, gadżetach.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Kluczową zmianą dotyczącą wizerunku PW jest nowy znak firmowy. W nowej identyfikacji wizualnej rozróżniamy:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Znak podstawowy – logotyp nazwy Uczelni, napisany autorskim fontem Radikal WUT. Litera „W” skonstruowana jest w taki sposób, by po obróceniu o 90° tworzyła znak „≥” – ten matematyczny znak koresponduje z hasłem przewodnim identyfikacji.
- Znak skrócony – litera „P” oraz „W” z podstawowego logotypu Politechniki Warszawskiej
- Znak uroczysty – nawiązujący do tradycyjnego godła Uczelni.
Do budowania graficznych komunikatów Politechniki Warszawskiej określono 8 jednoznacznych i równorzędnych kolorów. Są to: słoneczny, morelowy, śliwkowy, miętowy, szafirowy, wrzosowy, grafitowy i mokka. Każdy Wydział ma ściśle przypisany dominujący, indywidualny duet kolorystyczny, ale do budowania swoich przekazów może też wykorzystywać barwy dopełniające z dostępnej gamy. W połączeniu z odświeżonymi znakami graficznymi pozwala to łatwo odróżniać wydziały, a jednocześnie identyfikować je z Politechniką Warszawską.
– Politechnika Warszawska wyznacza trendy i wysokie standardy w każdym aspekcie swojego funkcjonowania – zaznacza Rektor PW, prof. Jan Szmidt. – Nasza Marka jest znana i szanowana, nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Musimy nieustannie dbać o to, żeby Politechnika, szczególnie w świadomości młodych ludzi, była kojarzona z nowoczesnością, wysokimi standardami nauczania i miejscem, które wciąż się rozwija.
Więcej informacji na stronie głównej Politechniki Warszawskiej.