Dwie godziny – tyle czasu miesięcznie Polki przeznaczają na erotykę w sieci. Taki wynik przyniosły analizy oglądalności 58 najbardziej popularnych polskich stron z erotyką należących do sieci Pink Poland w styczniu 2013 roku. Wraz ze wzrostem liczby ich użytkowników oraz liczby internautów, wzrosła też liczba kobiet korzystających z „różowych” stron. Dane z początku roku pokazują, że już ponad połowa internautek przegląda portale zawierające treści erotyczne.
– Polki są równie mocno zainteresowane tematyką erotyczną dzisiaj, jak i w ubiegłym roku – komentuje Adam Sobierajski, dyrektor strategiczny Polskiej Kompanii Reklamowej. – Dwukrotne wydłużenie czasu jest spowodowane między innymi rosnącą popularnością video chatów, którą obserwujemy, w tym budzącego wiele dyskusji społecznych Showup.tv – dodaje.
Zobacz również
Badania pokazują, że najwięcej czasu na oglądanie erotyki w internecie przeznaczają osoby z wykształceniem średnim (ponad 4 godziny w miesiącu). Dwie kolejne grupy to osoby z wykształceniem zawodowym (blisko 3 godziny) i wyższym (ponad 3 godziny).
Z kolei Sylwester Kubiak, dyrektor zarządzający w PKR, zwraca uwagę na profil wiekowy użytkowników. – Nie jest zaskoczeniem wynik pokazujący, że strony erotyczne są najbardziej popularne w grupie wiekowej 25-34 lata, ponieważ ta właśnie grupa najczęściej korzysta z internetu. Warto jednak zauważyć, że znacząco zwiększyła się oglądalność erotyki wśród użytkowników między 18 a 24 oraz 34 a 44 rokiem życia – mówi.
Raport dostarcza także informacji o tym, w jakich regionach Polski erotyka w internecie cieszy się największym zainteresowaniem. Najwięcej użytkowników pochodzi z województw mazowieckiego, śląskiego oraz wielkopolskiego.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Pink Poland dociera do blisko 17 proc. polskich internautów (ponad 3 200 000 użytkowników internetu przegląda witryny tej sieci). Dane pochodzą z badania oglądalności witryn internetowych i profilu społeczno-demograficznego ich użytkowników realizowanego przez Gemius. Profil społeczno-demograficzny stworzono w oparciu o metodologię największego na polskim rynku badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci (Megapanel PBI/Gemius).
Słuchaj podcastu NowyMarketing