…podsumowuje dom mediowy Codemedia. Wśród stacji tematycznych wzrasta udział TVP ABC.
Udział najpopularniejszego kanału telewizyjnego w minionym miesiącu wyniósł w grupie ogólnej 4+ 12,35 proc. To więcej o 0,25 punktu proc. niż we wrześniu i o 1,74 punktów proc. niż w sierpniu. Wzrost oglądalności Polsatu jest widoczny także w grupie 16-49 (SHR w ciągu ostatnich trzech miesięcy: 12,44 proc., 13,67 proc., 13,97 proc.).
Zobacz również
Największy wzrost oglądalności w październiku w porównaniu do września zanotował TVN – w grupie ogólnej 4+ o 0,51 punktu proc., a w grupie 16-49 o 0,91 punktów proc., a w porównaniu z sierpniem odpowiednio o 1,79 i 3,09 punktów proc.
Ustabilizował się udział TVP1 i TVP2. W październiku TVP1 miało w grupach 4+ i 16-49 odpowiednio SHR na poziomie 10,46 proc. i 6,58 proc. TVP2 zanotowało 8,34 proc. udziału w grupie ogólnej, a w tzw. komercyjnej 7,26 proc.
W TOP 10 kanałów telewizyjnych w październiku br. w grupie 4+ uplasowały się oprócz Polsatu i TVN-u także: TVP1, TVP2, TVN24, TVN7, TV4, Puls, TVP INFO i Puls 2. W tym samym zestawieniu w tzw. grupie komercyjnej (16-49) nie znalazło się TVP INFO, a pojawiło się TTV. We wrześniu i sierpniu dominowały te same kanały. Podobnie wyglądało także TOP 10 kanałów w październiku 2015 roku. Na wysoką pozycję TVN-u wpłynęły dobrze przyjęte przez widzów nowości – program Azja Express i Ślub od pierwszego wejrzenia oraz kolejne edycje znanych programów: Mam Talent, MasterChef i Kuchenne rewolucje. Większość z nich plasuje się w czołówkach najchętniej oglądanych programów w swoich pasmach. Polsat postawił w jesiennej ramówce przede wszystkim na kontynuację sprawdzonych formatów takich jak: Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami, Twoja Twarz Brzmi Znajomo i Nasz Nowy Dom oraz ich wariacie – TOP CHEF. Gwiazdy od Kuchni, co pozwoliło mu utrzymać pozycję lidera zestawienia – mówi Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Największy udział oglądalności w październiku wśród kanałów tematycznych miały TVN24 i TVP INFO (SHR w grupie 4+ odpowiednio: 3,66 i 2,95; shr w grupie 16-49 odpowiednio: 2 i 0,99). Najbardziej w ostatnich trzech miesiącach zmniejszył się udział Eska TV (spadek w październiku w porównaniu z wrześniem o 0,42 punktu proc., a z sierpniem o 0,58 punktu proc.). Cały czas wzrasta zainteresowanie TVP ABC, tylko w porównaniu z oglądalnością w poprzednim miesiącu kanał zwiększył udział o 0,15 punktu proc.
Słuchaj podcastu NowyMarketing