fot. plakat Izy Dudzik
Unikatowe plakaty łączące serialową stylistykę z lokalnymi motywami
Projekty artystów ujrzały światło dzienne 1 marca podczas oficjalnego spotkania z okazji premiery trzeciego sezonu serialu „The Mandalorian”, która miała miejsce równocześnie w Polsce i na całym świecie. Przy ich przygotowywaniu jedni z najlepszych przedstawicieli nowego pokolenia plakacistów inspirowali się specyfiką i ikonicznymi elementami polskich miast i regionów – Warszawy, Łodzi, Poznania, Gdańska, Dolnego Śląska, a także Podhala.
Zobacz również
Do projektu zostali zaproszeni: Aleksandra Jasionowska (Warszawa), Patryk Hardziej (Gdańsk), Izabela Dudzik (Poznań), Maciej Polak (Łódź), Jakub Kamiński (Wrocław) oraz „Bobuk” (Podhale). Kluczem doboru artystów było ich mocne osadzenie w regionalnej kulturze, które pozwoliło nadać każdemu projektowi niepowtarzalną estetykę.
Efektem współpracy Disney+ i młodych artystów było stworzenie sześciu niepowtarzalnych projektów plakatów, przedstawiających artystyczne wersje serialowych hełmów mandaloriańskich. W swoich pracach ilustratorzy inspirowali się wybranymi miastami i ich najbardziej charakterystycznymi elementami. Dzięki temu na warszawskim plakacie można zobaczyć m.in. Syrenkę. W gdańskim projekcie widać nawiązanie do Morza Bałtyckiego i fontanny Neptuna, natomiast w poznańskim nie mogło zabraknąć koziołków. Inspiracją dla łódzkiego artysty był przemysłowy charakter miasta, dla wrocławskiego – kultowy wzór bolesławieckiej ceramiki. Z kolei plakat podhalański zawiera w sobie odniesienie do tatrzańskich krajobrazów i góralskiego folkloru.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]