Pomysł na stworzenie kolekcji torebek, do których wykonania nie użyto by skóry zwierzęcej, narodził się w głowie Anny Orskiej – założycielki marki – już kilka lat temu. To zaś rozpoczęło długi proces poszukiwania wegańskich materiałów, wykonanych w sposób odpowiedzialny i etyczny.
Na podstawie szerokiego researchu powstała lista składników, z których z powodzeniem można by przyrządzić smaczną sałatkę. Nieoczywiste połączenia liści alokazji i ananasa, jabłek, winogron, mango i wody kokosowej zaowocowały powstaniem kolekcji torebek VIVO. Materiały wyprodukowane w różnych zakątkach świata zostały wytworzone z troską i poszanowaniem środowiska, z surowców będących efektem ubocznym innych procesów (np. produkcji soków jabłkowych lub wina). W wyniku innowacyjnej obróbki owocowe odpady oraz rośliny stały się materiałami, które pod kątem użyteczności i estetyki nie odbiegają od skór zwierzęcych.
Zobacz również
Co ciekawe, skóry roślinne uzupełnione zostały podszewkami z recycklingowanych butelek PET oraz wysokogatunkowymi tkaninami o intensywnych kolorach, wykorzystanymi w duchu less waste.
Ambasadorkami kolekcji zostały aktywistki społeczne i ekologiczne: prowadząca podcast MUDA Talks Anna Pięta, blogerka i autorka popularnego profilu na Instagramie o tematyce ekologicznej Paulina Górska oraz ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju i autorka bloga o etycznej modzie Marta Karwacka.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Torebki z kolekcji VIVO otrzymały certyfikat PETA – Approved Vegan, co poświadcza, że są wegańskie.
PS
Francuski dom mody Hermès przechodzi niemałą rewolucję – marka ogłosiła właśnie, że stopniowo będzie odchodzić do produkowania torebek ze skóry na rzecz tych stworzonych z materiału na bazie grzybów.
PS2
Adidas zaprezentował nową odsłonę swojego kultowego modelu obuwia Stan Smith – tym razem buty zostały wykonane ze skóry wytworzonej z grzybni.