Według badań Digital Society Project Polacy są trzecim najbardziej podzielonym narodem w Europie*. Powody podziałów są różne: od toczącego się od kilku lat ostrego konfliktu politycznego, przez szybki rozwój gospodarczy, aż po zmiany obyczajowe. Są jednak i dobre wiadomości: Polki i Polacy wierzą w sens rozmowy i potrzebę dogadywania się w ważnych sprawach. Tylko jak do tego doprowadzić?
fot. materiały prasowe Fundacji Nowej Wspólnoty
Zobacz również
– Życie w bańkach utrwala podziały. Gdy rozmawiamy z „tymi innymi”, zmniejszamy polaryzację wokół nas. Dlatego startujemy z projektem „Polska Rozmawia”. Zapraszamy ludzi z całej Polski, wyznających różne wartości i poglądy, do rozmowy z osobami spoza własnej bańki. Szukamy wspólnego języka – zauważa Wawrzyniec Smoczyński z Fundacji Nowej Wspólnoty.
Projekt jest bezpłatny, a wziąć w nim udział mogą osoby dorosłe. Wystarczy odwiedzić stronę internetową akcji i odpowiedzieć na osiem pytań. Rozmowy odbędą się w weekend, 2 i 3 marca br., online, na popularnych platformach do rozmów wideo (np. Zoom, Skype, Messenger). Każda para rozmówców dostanie wcześniej poradnik, który pomoże im się porozumieć mimo różnic poglądów.
![](https://nowymarketing.pl/wp-content/uploads/2024/01/Polska-Rozmawia-fot.-2-1024x538.jpg)
fot. materiały prasowe Fundacji Nowej Wspólnoty
Celebryta czy naukowiec? Kto powinien promować produkty i usługi marek [OPINIE]
Fundacja Nowej Wspólnoty zajmuje się łagodzeniem podziałów w Polsce już od trzech lat, chcąc dotrzeć do osób o poglądach konserwatywnych, liberalnych i umiarkowanych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Zależy nam szczególnie na tych, którzy nie odnajdują się w ostrej debacie politycznej. Wierzymy, że nasz projekt pomoże w łagodzeniu podziałów i zwiększaniu współpracy w Polsce — tłumaczy Smoczyński.
Fundacji Nowej Wspólnoty realizuje projekt „Polska Rozmawia” wspólnie z organizacją My Country Talks, a podobne projekty odbyły się wcześniej w kilku krajach świata – m.in. w Czechach, Norwegii, USA, Szwajcarii, Niemczech i Tajlandii. Od 2017 roku w rozmowach jeden na jeden wzięło udział łącznie 290 tysięcy osób.
Partnerami projektu „Polska Rozmawia” są Związek Firm Public Relations i Stowarzyszenie Demagog.
Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie internetowej.
*Według danych porównawczych za 2021 rok, zebranych w ramach Digital Society Project.
Zdjęcie główne: materiały prasowe Fundacji Nowej Wspólnoty