Kochaniak-Roman jest absolwentką Instytutu Dziennikarstwa WDiNP UW i doktorem nauk humanistycznych; obroniła pracę doktorską z zakresu PR-u w sporcie. Jest też wykładowcą akademickim na Wydziale Dziennikarstwa i Bibliologii UW.
Katarzyna Kochaniak-Roman to przede wszystkim praktyk – ekspert public relations i marketingu sportowego, specjalista od komunikacji, w tym komunikacji kryzysowej. Współpracowała z redakcją sportową radia BBC, gdzie współtworzyła cotygodniowy 3-godzinny program jako dziennikarz i wydawca oraz komentowała wydarzenia z boisk siatkarskich i koszykarskich. Następnie przez cztery lata współpracowała z „Magazynem Olimpijskim” – miesięcznikiem Polskiego Komitetu Olimpijskiego jako dziennikarz i sekretarz redakcji.
Zobacz również
W swojej karierze zawodowej skupiona przede wszystkim na sporcie. Była rzecznikiem prasowym i specjalistą ds. PR Polskiego Związku Koszykówki, rzecznikiem prasowy 46. Międzynarodowego Turnieju w Koszykówce Mężczyzn – Mazovia Cup. Zmieniając dyscyplinę w 2006 roku została specjalistą ds. PR Polskiego Związku Piłki Siatkowej, gdzie pełniła również funkcje: Dyrektora ds. PR Ligi Światowej, Dyrektora ds. PR GE Money Bank Warsaw Open z cyklu Swatch FIVB World Tour oraz Dyrektora ds. PR Turnieju Kwalifikacyjnego do Mistrzostw Świata Juniorek, Spała 2007. Przez półtora roku była również zastępcą redaktora naczelnego miesięcznika „Polska Siatkówka”.
Była także PR Managerem Mistrzostw Europy Koszykarzy – EuroBasket 2009 Poland oraz rzecznikiem prasowym Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego. Przez trzy lata pełniła również funkcję rzecznika prasowego Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz doradcy Ministra Sportu i Turystyki.
W ostatnich latach związana z komunikacją i marketingiem w agencjach sportowych: InsideOutside PR oraz Arskom, realizując projekty dla polskich i międzynarodowych partnerów (m.in.: Nestle Polska, PZLA, PZMot, HMD Global, Biofarm, Louvre Hotels Group, PZPN, Budimex, Vastint, ING). Przez półtora roku pełniła także funkcję Sekretarz Generalnej Polskiego Związku Zapaśniczego.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS Bartek Troński (eBilet) i Dominik Durniat (KSW): Polska jest jednym z największych rynków MMA w Europie
– Jesteśmy w momencie, kiedy MMA mocno wbija się w świadomość młodych odbiorców – na temat popularności MMA w Polsce i zainteresowania marek tym sportem rozmawiamy z Bartkiem Trońskim (wiceprezesem zarządu eBilet) i Dominikiem Durniatem (komentatorem KSW).
Słuchaj podcastu NowyMarketing