Sieć SMG w Europie będzie korzystać z kompetencji i doświadczenia polskiego oddziału DNA w zakresie modelowania atrybucyjnego oraz technologii służących do gromadzenia danych, zarządzania nimi i wykorzystywania danych w działaniach marketingowych klientów. Polskie DNA będzie również wspierać pozostałe rynki w realizacji projektów analitycznych i technologicznych dla międzynarodowych reklamodawców.
– Kierunek jaki obraliśmy, tworząc jesienią ubiegłego roku DNA w Polsce, był bardzo jasny. Chcieliśmy by nasza zaawansowana analityka i technologie wspierały na co dzień biznes klientów, by nie były traktowane jako dodatek, ale integralna część wszystkich strategii, rekomendacji i projektów komunikacyjnych, które realizujemy dla naszych klientów. Dzisiaj możemy powiedzieć, że jesteśmy w dążeniu do tego celu najbardziej zaawansowanym rynkiem w całej Europie. To ogromny sukces. Nasza sieć doceniła nie tylko to sposób w jaki sposób analitykę wpisaliśmy w biznes klientów, ale również to w jaki sposób zintegrowaliśmy ją z digitalem – mówi Rafał Wyszyński Data&Analytics Director w SMG, zarządzający DNA.
Zobacz również
Decyzja o ustanowieniu w Polsce centrum kompetencji analitycznych i technologicznych dla całej sieci SMG w Europie została ogłoszona podczas dorocznego spotkania szefów DNA z kilkunastu rynków regionu EMEA, które w ubiegłym tygodniu odbyło się w Paryżu.
DNA, powstało w Polsce w ramach SMG w listopadzie 2014 r. Obecnie zatrudnia kilkadziesiąt osób i pracuje dla niemal wszystkich spośród ponad 150 klientów SMG. Odpowiada za gromadzenie danych i zarządzania nimi oraz analitykę i doradztwo w obszarach efektywnej dystrybucji treści marketingowych w kanałach paid, owned i earned oraz precyzyjnego docierania z komunikatem do pojedynczego użytkownika. DNA wspiera klientów SMG we wszystkich fazach tworzenia i realizacji kampanii, zarówno projektów content marketingowych jak i w działaniach marketingu precyzyjnego. Począwszy od wsparcia w określaniu KPI kampanii (na poziomach: mediowym, konwersji i biznesowym), poprzez gromadzenie danych wokół konkretnych odbiorców, serwowaniu im kampanii, a na analityce skończywszy. Zarządzeniem technologią, adservingiem, webanalityką, zakupem kampanii w modelach Programmatic oraz optymalizacją działań zajmuje się zespół TAAG (Technology And Activation Group), nadzorowany przez Marcina Barcińskiego.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell