Polski startup chce przyspieszyć cyfrową transformację przemysłu odzieżowego dzięki rozszerzonej rzeczywistości

WEARFITS, polski startup tworzący rozwiązania wspierające sprzedaż odzieży i obuwia dzięki technologiom 3D i AR (rozszerzonej rzeczywistości), otrzymał 1 mln zł od funduszu BLDG Venture. Kwota inwestycji zostanie przeznaczona na zautomatyzowanie procesu digitalizacji obuwia.
O autorze
2 min czytania 2020-06-22

WEARFITS podpisał także umowy na akcelerację w ramach programów Startup Spark oraz S5 Akcelerator Technologii 5G. Partnerem Startup Spark jest Indigo Nails, jedna z największych firm działających w branży beauty. Celem współpracy jest wdrożenie procesu digitalizacji odzieży do postaci modeli 3D oraz zaimplementowanie wirtualnej przymierzalni dla nowo powstającej marki odzieżowej. Natomiast w ramach akceleratora 5G startup będzie pracował nad rozwiązaniami wykorzystującymi rzeczywistość rozszerzoną (AR) we współpracy z partnerem z branży modowej.

Przełomowe podejście do rynku odzieżowego i obuwniczego

Firma została założona przez Katarzynę Burdę, Łukasza Rzepeckiego i Krzysztofa Hrycaka w celu zrewolucjonizowania sprzedaży w branży modowej, przy pomocy nowoczesnych technologii – takich jak 3D i Augmented Reality (AR). WEARFITS oferuje klientom digitalizację kolekcji do postaci modeli 3D oraz wizualizację produktów, podstawową analitykę AR i sprzedaż w rozszerzonej rzeczywistości. WEARFITS umożliwia producentom i sprzedawcom odzieży oraz obuwia dostarczanie konsumentom niesamowitych cyfrowych doświadczeń zakupowych poprzez wysokiej jakości wizualizacje 3D oraz lepsze dopasowanie rozmiaru. Nie tylko dla rynku e-commerce online, ale również dla zmieniającej się branży retail.

Rozwiązanie win-win: lepsze dopasowanie to mniej zwrotów

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wizją startupu jest umożliwienie producentom odzieży i obuwia zastąpienie tradycyjnych zdjęć fotorealistycznymi modelami 3D, tworzonymi już na etapie projektowania, co umożliwi ich wykorzystanie we wszystkich kanałach sprzedaży, między innymi poprzez wirtualne przymierzanie. Docelowo, startup z Krakowa chce pomóc producentom odwrócić łańcuch dostaw, umożliwiając im najpierw sprzedaż, a następnie produkcję. Integracja zawartości 3D i AR w całym spektrum omnichannel na stałe zmieni doświadczenia zakupowe konsumentów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Sytuacja w branży, która zaistniała w dobie koronawirusa tylko przyspieszyła procesy jej cyfrowej transformacji. Producenci z branż modowej i obuwniczej już od dawna szukali sposobu na rozwinięcie sprzedaży w online, poprzez mobile, a także na odwrócenie łańcucha dostaw. Najbliższe lata przyniosą także kolejną, po mobile, rewolucję w sprzedaży dzięki technologii AR. Dla tych branż jest to dobry moment na wdrażanie rozwiązań takich jak WEARFITS – mówi Łukasz Rzepecki, współzałożyciel i prezes WEARFITS.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Jako jedyna strefa ekonomiczna na świecie prowadzimy akcelerator #S5 technologii 5G, gdzie wspieramy startupy w tworzeniu innowacji opartych o 5G dla przemysłu. Rozwiązania, z którymi przychodzą do nas młode firmy mają ogromny potencjał nie tylko technologiczny, ale i biznesowy. Rozwiązanie zaproponowane przez startup WEARFITS, który dołączył do naszego programu #S5, ma szansę zrewolucjonizować rynek sprzedaży online. Widzimy potencjał nie tylko dla branży odzieżowej ale także produktów, które dopiero mogą rozwinąć się w e-commerce – wyjaśnia Agnieszka Sygitowicz, wiceprezes Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

W najbliższych miesiącach startup będzie koncentrował się na pozyskiwaniu klientów z Polski i zagranicy, a także na budowie zautomatyzowanego skanera obuwia i dalszym rozwoju technologii AR, której rynek szacuje się na 50 miliardów dolarów do 2024 roku.