Polski startup FlowBoard zrewolucjonizuje funkcjonowanie MŚP

Jak wynika z raportu „Efektywność a innowacyjność specjalistów i menedżerów” przeprowadzonego przez HRK, ponad połowa polskich menedżerów narzeka na nadmiar obowiązków administracyjnych i brak dostępu do nowoczesnych narzędzi pracy.
O autorze
2 min czytania 2018-04-19

Problem ten postanowił rozwiązać polski startup FlowBoard, wprowadzając na rynek inteligentnego asystenta do kontroli procesów zarządzania.

Wiele procesów w firmach jest powtarzalnych, mimo to managerowie do ich realizacji często podchodzą tak, jakby wykonywali je po raz pierwszy. Co gorsza, realizacja pojedynczego zadania wymaga pracy wielu osób, którym należy przedzielić zadania. Robienie tego manualnie zajmuje dużo czasu i podatne jest na błędy. Odpowiedź na te bolączki znalazł polski startup FlowBoard.

Inteligentny asystent managera

FlowBoard to prosty w obsłudze i dostępny z poziomu przeglądarki internetowej system, który umożliwia managerom wybór zadań do zrealizowania przez zespół. Posiada on katalog z ponad 50 gotowymi procesami (z obszarów takich jak kadry, administracja, finanse i księgowość, handel, IT, marketing, prawo czy sprawy urzędowe).

Po wybraniu odpowiednich procesów, użytkownik następnie może zdefiniować szefów poszczególnych działów, np. finansowego, księgowego czy IT oraz podległych mu pracowników.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Poszczególne zadania do wykonania zostają następnie automatycznie przypisane do odpowiednich osób na podstawie ich kompetencji i dostępności. Dzięki temu, manager nie musi zastanawiać się komu powierzyć dane zlecenie ani osobiście weryfikować obłożenia pracowników. Co więcej, do zadań dodawane mogą być również firmy zewnętrzne, w tym m.in. podwykonawcy. Wdrożenie systemu nie wymaga ingerencji działu IT – dzięki intuicyjnemu konfiguratorowi, każdy manager jest w stanie go uruchomić we własnym zakresie w przeciągu kilku minut.

– Zanim FlowBoard ujrzał światło dzienne, przez dwa lata był przez nas rozwijany i ulepszany. Chcieliśmy stworzyć system, który z jednej strony pomoże w realizacji złożonych procesów, a z drugiej strony będzie prosty i intuicyjny w użyciu. Dużo czasu włożyliśmy również w odpowiednie zaprojektowanie gotowych procesów, które udostępniliśmy użytkownikom w cenie licencji. Zostały one opracowane przez specjalistów z dziedzin takich jak HR, zarządzanie czy finanse, dzięki czemu małe firmy dodatkowo zyskają na tym, że będą stosować procesy stworzone przez czołowych specjalistów – mówi Grzegorz Filarowski – CEO pomysłodawca systemu FlowBoard.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Do tej pory, podobne rozwiązania były drogie oraz skomplikowane we wdrożeniu i użytkowaniu, dlatego mogły sobie na nie pozwolić tylko największe firmy. FlowBoard oferowany jest w miesięcznym abonamencie i rozliczany w oparciu o aktywnych użytkowników – dzięki czemu koszt jego wdrożenia jest adekwatny do wielkości firmy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W kolejnych wersjach systemu planowane jest, m.in. uruchomienie aplikacji mobilnej oraz platformy dla specjalistów z różnych dziedzin, którzy będą mogli tworzyć własne szablony procesów i oferować je użytkownikom FlowBoard. Docelowo firma planuje pozyskać 100 tys. indywidualnych użytkowników, z czego 1000 pierwszych w perspektywie najbliższych 6 tygodni. Więcej informacji znajduje się na oficjalnej stronie systemu.