Wyborowa Projekt 30/90
Akcja z okazji podwójnego jubileuszu – 90 lat Wyborowej i 30 urodziny Radzimira Dębskiego. To już kolejna realizacja tego artysty we współpracy z Wyborową. Rok wcześniej ten duet błysnął akcją #SłuchajMiasta. W ramach Projektu 30/90 każdy mógł zostać kompozytorem – wystarczyło nagrać ciekawy dźwięk i wgrać go za pomocą telefonu na stronę internetową. Z przesłanych dźwięków powstał utwór zaprezentowany podczas jubileuszowego koncertu. O wyborze nagrań decydował Dębski oraz internauci, którzy głosowali na swojego faworyta. W ramach akcji sprzedano 750 000 limitowanych butelek Wyborowej.
Jak wyszło? Sprawdźcie sami.
Zobacz również
Mural w sieci 🙂
ING Bank Śląski to jeden z liderów reklamowych w Polsce, jednak coraz trudniej jest mu trafić do „Młodych” tj. ludzi w wieku 18-24. Spadek zaangażowania tej grupy to zmartwienie wielu marketerów, MOSQI.TO miało znaleźć skuteczny sposób na odwrócenie tego trendu wśród fanów ING Banku w mediach społecznościowych. Dodatkowo, ING Bank obiecał Łodzi mural.
Nie pozostało nic innego, jak połączyć interes społeczności lokalnej oraz społeczności wirtualnej wspólnym celem. Tym celem było wybranie jednego z projektów lokalnych twórców, który miał na dobre zmienić offline’owe otoczenie tzn. jedną ze ścian przy ul. Piotrkowskiej.
Mural, a właściwie jego 4 projekty, jeszcze przed swoim powstaniem, pobiły rekord popularności w Social Mediach:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- 15 427 reakcji (z czego 10 401 na profilu ING) – post z głosowaniem był rekordowym na profilu ING Banku Śląskiego.
- 728 691 UU – zasięg (połowa to zasięg organiczny)
- 606 komentarzy, w tym 90% pozytywnych 0,01 zł – koszt dotarcia do 1 fana!
Dzięki akcji z muralem ING Bank Śląski został w maju 2017 nr 1 na Facebooku pod względem zaangażowania, aktywnych użytkowników i przyrostu fanów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak wyszło? Możecie obejrzeć tutaj:
Pakiet korzyści
Realizacja They.pl dla marki Tubądzin miała na celu pozyskanie jak największej ilości leadów z kanałów digital, a tym samym realnego wsparcia sprzedaży płytek w salonach stacjonarnych. Akcja opierała się na 15% rabacie na produkty Tubądzin, kupon promocyjny dostępny był na dedykowanym landing page, wystarczyło wypełnić formularz. Promocji towarzyszył autorski program do kontroli efektywności kampanii w salonach stacjonarnych. Promocja dostępna była w salonach partnerskich Tubądzin, a rabat można było odebrać w konkretnym sklepie, zadeklarowanym wcześniej w formularzu. Dzięki temu możliwe było monitorowanie faktycznej ilości zrealizowanych kuponów. Dzięki działaniom promocyjnym ruch w witrynie sklepu wzrósł o 166%, a ilość konwersji o 50%, najskuteczniejszym kanałem promocji okazało się Google Ads, zaskoczeniem była również wysoka konwersja z Instagrama.
The missed spaceflight
Samsung umie opowiadać dobre historie i wzruszyć. Rok temu pomogła im w tym agencja VML. Lokalna odsłona kampanii w ramach globalnej komunikacji „Do what you can’t” opowiedziała historię generała Tadeusza Kuziory, który był najmłodszym z czterech polskich pilotów, wytypowanych do udziału w misji kosmicznej Sojuz 30. Niestety, jako jedyny, generał Kuziora nie poleciał w kosmos, przynajmniej nie 39 lat temu. W 2017 udało mu się przeżyć symulację lotu i spacer w przestrzeni kosmicznej, dzięki Samsung Galaxy S8.
Wzruszająca historia i kampania godna pozazdroszczenia, zobaczcie sami:
W tym roku, nominowali do MIXX Europe zawalczą aż w 13 kategoriach. Polskie agencje konkurują w kategoriach Social media i Virtual and augmented reality. Rozdanie nagród 23 maja w Mediolanie.