Pozostałe części cyklu przeczytasz tu >
Zobacz również
O platformie Evenea i możliwościach, jakie ona oferuje, opowiada Piotr Piasek, vice president of the board & head of strategy Evenea.
Co umożliwia Wasze rozwiązanie?
Evenea to ponad 1 milion klientów, którzy za naszym pośrednictwem zdobywają wiedzę, inspirują się lub miło spędzają czas, szukając wydarzeń, szkoleń, kursów online lub webinarów, w jakich chcieliby wziąć udział. Z drugiej strony to blisko 20 tysięcy organizacji, które z naszą pomocą drastycznie skracają czas dotarcia do klienta.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
W połowie 2019 roku spółka zmieniła strategię i dodała nowe produkty i usługi, które kierujemy do klienta biznesowego. W sierpniu 2019 roku do projektu dołączyli Basia Piasek, Anna Popławska, Piotr Piasek oraz Marek Piasek (Procter & Gamble, Wolves Summit, See Bloggers), a zespół pracowników Evenea urósł kilkukrotnie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przez kilka miesięcy po zakupie spółki skupiliśmy się nad odświeżeniem portalu, segmentacją bazy danych oraz wdrożeniu schematów działania, które z dużym powodzeniem stosowaliśmy w poprzednich markach.
Od początku 2020 roku Evenea rozwija się w dwóch kierunkach:
- Zwiększenie wyników sprzedaży, które osiągają organizatorzy wydarzeń w zamian za niewielki procent od sprzedaży.
- Pomoc przedsiębiorcom w powtarzalnym pozyskiwaniu klientów za pomocą narzędzi oraz instrukcji, które mają skrócić czas dotarcia do klienta, zwiększyć wyniki sprzedaży oraz pozwolić zyskać więcej czasu.
Jaką macie przewagę nad konkurencją?
Jesteśmy praktykami. Uważamy, że naszą przewagą jest wiedza i doświadczenie. Evenea to projekt rozwijany od 10 lat. Od 2015 roku marzyliśmy, aby móc wejść do tego projektu. Chcieliśmy rozwijać narzędzie pod potrzeby swoje oraz naszych klientów. W momencie, w którym objęliśmy udziały i decyzyjność w projekcie postawiliśmy na:
- Wsparcie organizatorów bezpłatnych wydarzeń. W tym zakresie mamy duże doświadczenie i historie sukcesu lidera w swojej niszy See Bloggers (największego wydarzenia dla twórców internetowych, 3200 uczestników ubiegłej edycji) oraz Festiwalu Kobiet Internetu (I edycja 1000 uczestników).
- Zwiększenie efektów organizatorów płatnych wydarzeń oraz nauczenie przedsiębiorców pozyskiwania klientów m.in. dla tradycyjnego biznesu za pomocą wydarzeń. Dzielimy się doświadczeniem wyniesionym z organizacji Wolves Summit, gdzie w kilka miesięcy na organizacji wydarzenia zarobiliśmy ponad 700 tysiecy złotych, a chwilę później zamykaliśmy budżet na co najmniej 1 milion złotych. Wydarzenia, które w swoim portfolio ma wiele historii sukcesów naszych klientów: funduszy inwestycyjnych, międzynarodowych korporacji, czy startupów, które odwiedzały nas z 67 krajów. W 2019 roku wyszliśmy z projektu, sprzedając go nowym właścicielom, którzy kontynuują misję Wolves Summit.
- Nauczenie przedsiębiorców, w jaki sposób pozyskiwać klientów i zwiększać wyniki sprzedaży bez konieczności zatrudniania nowych osób za pomocą wprowadzenia narzędzi oraz instrukcji, które oferujemy w ramach Evenea Premium.
Naszą przewagą jest fakt, że zbudowaliśmy już kilka projektów, które w krótkim czasie były rentowne i wygenerowały sensowne przychody, pozyskaliśmy ponad 20 000 klientów biznesowych i tą wiedzą dzielimy się z naszymi klientami.
W ramach rozwiązania Evenea Premium dostarczamy lejki marketingowo-sprzedażowe (ścieżki zakupowe, procesy pozyskiwania klientów, schematy marketingowe), które w połączeniu z instrukcjami tłumaczącymi krok po kroku co zrobić dają możliwość:
- pozyskiwania klientów za pomocą webinarów i wirtualnych konferencji,
- umożliwiają sprzedawcom odbywanie rozmów z klientami na odległość,
- pozwalają zmniejszyć koszt dotarcia do klienta przez wdrożenie jednego z kilku schematów, które wykorzystując kreator umożliwiający budowę praktycznie dowolnej strony internetowej (strony lądowania) oraz wdrożenie metodologii lejków marketingowo-sprzedażowych dają sensowne rezultaty,
- dzielimy się instrukcjami, które 17,5-krotnie pomogły nam skrócić czas dotarcia do klientów, a które szlifujemy od pierwszej edycji Wolves Summit w 2015 roku oraz oferujemy narzędzie, które pozwala efektywnie skalować sprzedaż przez dostarczanie odpowiedniej ilości leadów (namiarów do potencjalnych klientów),
- wprowadzenia skutecznego e-mail marketing oraz jak zaplanować automatyczną komunikację e-mailową na podstawie wdrożenia gotowych automatyzacji, które odpowiadają na ponad 20 różnych scenariuszy m.in. o czym pisać, jak często pisać, jak tworzyć automatyczne sekwencje – inaczej niż inny podchodzimy do tematu marketing automation,
- pozwalamy w krótkim czasie uruchomić własny kurs za pomocą rozwiązania, które pozwala zarówno osiągać sensowne wyniki na sprzedaży kursów, szkoleń oraz konsultacji, jak i pozyskiwać klientów dla tradycyjnego biznesu (handel, przemysł, usługi, dobra luksusowe etc.) za pomocą edukacji.
Bardzo mocno stawiamy na dokumentację rezultatów naszych klientów. Pracowaliśmy dla największych marek oraz codziennie przynosimy rezultaty małym i średnim firmom. Opinie klientów Evenea można poznać tutaj.
Kto odpowiada za stworzenie rozwiązania?
Za stworzenie rozwiązania Evenea odpowiada zespół założycieli (founderów), od których kupiliśmy spółkę Eventlabs sp. z o.o. Na początku 2020 roku projekt znacznie zmienił swoje oblicze w postaci wprowadzenia Evenea Premium (wideo konferencje, wirtualne wydarzenia, automatyzacja marketingu, e-mail marketing, budowanie lejków marketingowo-sprzedażowych, skracanie procesu sprzedaży, tworzenie i sprzedaż kursów online).
Korzystaliśmy z doświadczenia uzyskanego przy zarządzaniu zespołami oraz optymalizacji procesów biznesowych m.in. w Procter & Gamble (Basia Piasek, Anna Popławska) oraz skalując wzrost takich projektów jak: See Bloggers, Wolves Summit, Moniter (Marek i Piotr Piasek). Nasz zespół stanowi grupę doświadczonych inżynierów, managerów, marketerów i sprzedawców, którzy na swoim koncie mają już niejeden sukces (m.in. jako jedyni w Polsce otrzymaliśmy nagrodę za wygenerowanie w krótkim czasie 1 mln dolarów sprzedaży i otrzymaliśmy nagrodę od Russella Brunsona – Two Comma Club), ale i wiele porażek, a pamiętajmy, że to z nich nieraz uczymy się najwięcej.
Co sprawiło najwięcej trudności w budowie Waszego rozwiązania?
Prostota. Evenea to zbiór zaawansowanych narzędzi, które wspierają m.in. przedsiębiorców w pozyskiwaniu klientów. To również wymagający klient, który zatrudnia tysiące osób i oczekuje rozwiązania, które w możliwie jak najszybszy sposób połączy z obecnymi metodami działania.
Dlatego uważam, że największym wyzwaniem było zaplanowanie, w jaki sposób odpowiemy na potrzeby małej firmy, która pytania formułuje: „Jak mam zarobić dodatkowe 50 tysięcy złotych miesięcznie” oraz jak doprowadzimy ją do tego, aby w perspektywie kilku najbliższych lat urosła do wymagań, jakie przed nami stawia organizacja zatrudniająca setki lub tysiące klientów.
Chcemy zwiększyć efektywność firm i spowodować, że społeczeństwo zmieni podejście do przedsiębiorców, którzy naszym zdaniem stanowią filar wzrostu polskiej gospodarki.
Jakie są formy abonamentu z korzystania z usługi?
Stawiamy na dwa modele.
Pierwszy dobrze znany użytkownikom Evenea, którzy organizują z nami wydarzenia od wielu lat, opiera się na partycypowaniu w zysku. Otrzymujemy niewielki procent od każdej sprzedaży, którą uzyskają klienci korzystający z platformy.
Drugi to dostęp do oprogramowania oraz instrukcji i szkoleń dla przedsiębiorców, sprzedawców oraz marketerów, który oferujemy w postaci abonamentowej (model SAAS).
Dla najbardziej wymagających klientów oferujemy usługi, które pomagają wdrożyć powtarzalne metody pozyskiwania klientów lub skalowanie na nowe nisze, czy rynki międzynarodowe.
Jakie są plany dalszego rozwoju?
Planujemy skonsolidować rynek polski przez strategiczne współprace lub akwizycje, czyli obejmowanie udziałów w spółkach, które będą odpowiadały na oczekiwania naszych klientów.
Stawiamy na edukację klientów w zakresie marketingu i sprzedaży. Tysiące firm korzystają z naszych szkoleń online oraz książek, które pokazują jak korzystać z naszych rozwiązań, aby osiągnąć zamierzone rezultaty.
Dalsze prace nad instrukcją, którą stopniowo uwalniamy dla klientów Evenea Premium, która pokazuje, w jaki sposób od zera pozyskiwaliśmy klientów, korzystając z reklamy internetowej lub jak to zrobić bez budżetu na kampanię. Wdrożenie układamy w taki sam sposób, aby klienci byli w stanie pozyskiwać od kilku do kilkuset leadów (namiarów do potencjalnych klientów) każdego miesiąca w sposób przewidywalny i powtarzalny. To setki godzin szkoleń i wiele instrukcji, które odnoszą się do narzędzi, do których dajemy dostęp, a dzięki którym sami szkolimy nasz zespół marketingu i sprzedaży.
Jak oceniacie branżę martechową w Polsce?
W Polsce, jak i w Europie Środkowo-Wschodniej znaczna część projektów ma świetny produkt, wysokiej klasy fachowców, ale gorzej wygląda egzekucja, czyli pozyskiwanie klientów i budowanie masy użytkowników.
Wydaje mi się, że jeszcze bardzo wiele przed nami. Nadchodzące miesiące będą okazją do zakupów. Ostrożniejsze i mniej ryzykowne podejście do inwestycji, wstrzymanie rund finansowania może być wrotami powrotu do czasów bootstrapu, czyli samofinansowania projektu nie przez inwestorów, ale klientów.
Jakie są Waszym zdaniem obecnie najważniejsze trendy w martechu?
Próba znalezienia złotego środka pomiędzy „automatyzacją”, czyli stopniową eliminacją kosztów stałych i jednoczesnym zachowaniu „personalizacji”, czyli indywidualnym podejściu.