Pozostałe części cyklu przeczytasz tu >
Zobacz również
O rozwiązaniu Selectivv i możliwościach, jakie oferuje, opowiada zespół Selectivv.
Co umożliwia Wasze rozwiązanie?
Bazując na powszechności smartfonów oraz wykorzystaniu dostępnych technologii, Selectivv może pozyskać wiele cennych informacji. Między innymi poznać profil demograficzny i behawioralny wybranej grupy użytkowników, przeprowadzić analizę uczestników wydarzeń, planować i raportować działania marketingowe, w tym analizę footfall.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Rozwiązania przygotowane i wykorzystywane przez Selectivv pozwalają na pozyskiwanie danych o użytkownikach urządzeń mobilnych, ich dogłębną analizę oraz efektywne wykorzystanie. Baza danych, obejmująca informacje o 121 mln użytkowników w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym 14 mln w Polsce, stanowi podstawę działań firmy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Selectivv – Jakie dane z urządzeń mobilnych zbieramy?
Rozwiązanie Geotrapping® umożliwia szerokie i precyzyjne targetowanie w marketingu oraz wszechstronne i szczegółowe badania. Jest narzędziem, które daje dostęp do informacji o użytkownikach odwiedzających dane lokalizacje. Dzięki niemu możemy wyświetlać reklamę interesującej nas grupie dzień, tydzień czy miesiąc później po tym, jak była obecna w interesującej nas lokalizacji. Ma to ogromną zaletę, ponieważ osoby, które uczestniczą w danym wydarzeniu, targach czy koncercie nie zawsze mają czas czy możliwość zapoznania się z reklamą od razu. Większą skłonność do zapoznania się z nią będą mieli na przykład odpoczywając wieczorem w domu.
Selectivv – Geotrapping®
Jeśli jesteśmy zainteresowani informacjami, np. jak długo klient przebywał w sklepie lub jak uczestnik konferencji przemieszczał się na terenie wydarzenia możemy wykorzystać Wifitrapping. Instalacja niewielkich urządzeń pomiarowych w badanej lokalizacji pozwala na zebranie interesujących faktów o uczestnikach – bez konieczności ich angażowania.
Rozwiązanie Selectivv Viewer to rozwiązanie SaaS, odpowiadające na oczekiwania zarówno marketingowe, jak i badawcze. W reklamie, handlu, centrach handlowych, finansach, nieruchomościach, FMCG, dealerach samochodowych, sektorze publicznym itd. Kolejną zaletą jest to, że można je zastosować na dowolnym etapie projektu – zarówno na początku, jak i w trakcie, na końcu lub po realizacji – wszystko w zależności od potrzeb. Np. w przypadku obiektów handlowych można analizować klientów – tak swoich, jak i konkurencji; w branży nieruchomości lub sektorze publicznym nieocenionym może być sprawdzenie potencjału lokalizacji podczas planowania inwestycji. Narzędzie jest również przydatne w działaniach ciągłych – monitorowaniu – pokazuje zmiany w czasie (liczba i charakterystyka użytkowników obecnych w wybranych lokalizacjach).
Selectivv – Selectivv Viewer 2.0
Jaką macie przewagę nad konkurencją?
Przewagę Selectivv daje bogate doświadczenie w operowaniu na danych mobilnych i ich implementacji w różnych branżach, projektach oraz wielu rynkach. 12 produktów reklamowych oraz 17 badawczych w ofertach podstawowych oraz nieskończona możliwość w personalizacji mówią same za siebie. Tylko w samym 2019 roku Zespół Selectivv zrealizował ponad 1300 kampanii marketingowych oraz 45 złożonych analiz dla sektora publicznego oraz klientów korporacyjnych i prywatnych.
Selectivv – Wyniki reklamowe i badawcze za 2019
Kto odpowiada za stworzenie rozwiązania?
Tworzenie i rozwijanie wymienionych rozwiązań było i nadal jest wieloetapowe. Większość zadań związanych z projektowaniem, realizacją i wdrażaniem jest wykonywana przez zespół Selectivv. Przy większych, bardziej wymagających projektach, kiedy pracy jest dużo, a czas nagli, firma korzysta także z usług podmiotów zewnętrznych.
Co sprawiło najwięcej trudności w budowie Waszego rozwiązania?
Największymi wyzwaniami są czas oraz złożoność. Biorąc również pod uwagę, że usługi tworzone przez Selectivv są innowacyjne, ich realizacja wielokrotnie wymaga skupienia, zaangażowania oraz kreatywności. W przypadku nowych rozwiązań problematyczne staje się czasem nawiązanie odpowiedniej współpracy. Jednak zespół Selectivv ma to szczęście, że zawsze mógł liczyć na zaufanie klientów, którzy nie bali się podejmowania nowych wyzwań.
Jakie są formy abonamentu z korzystania z usługi?
Koszt wykorzystania rozwiązań Selectivv zależy od potrzeb klienta. Działanie i funkcjonalności omówionych narzędzi zależą od czynników, takich jak np. liczba lokalizacji, zakres informacji, które chcemy uzyskać lub z których chcemy korzystać, czas emisji kampanii lub zbierania danych, wykorzystywane narzędzia itp.
Jakie są plany dalszego rozwoju?
Dzisiaj Selectivv pracuje nad rozwijaniem stosowanych rozwiązań oraz przekazuje wiedzę dalej. 4 czerwca br. odbyła się pierwsza edycja Selectivv Academy – szkolenia przygotowanego z myślą o profesjonalistach, którzy chcą lepiej rozumieć i wykorzystywać dane lokalizacyjne w swoich projektach. Zespół firmy poświęca uwagę coraz większym klientom oraz dostarczaniem bardziej złożonych i kompleksowych rozwiązań. Coraz więcej projektów obejmuje obsługę długofalową.
Jak oceniacie branżę martechową w Polsce?
Patrząc na „Martech Landscape” za 2019 rok, widzimy jak bardzo polski rynek martechowy jest rozbudowany. Sytuacja kryzysowa, która w wielu firmach przyspieszyła proces cyfryzacji, dla wielu z martechowych brandów stanowi niepowtarzalną sytuację na szybki rozwój.
Wycinek branży, który stanowi pole zainteresowań Selectivv, to rozwiązania reklamowe i promocyjne oraz te związane ze zbieraniem i analizą danych. Tak dzisiaj, jak i w nadchodzących miesiącach, wykorzystanie możliwości marketingu cyfrowego, w tym także rozwiązań na smartfony i tablety, da nam szansę utrzymania biznesu i odbudowy po kryzysie. Wiele firm, szczególnie tych z segmentu B2B, z dnia na dzień straciło strategiczne punkty pozyskiwania i utrzymywania relacji z klientem. Duże branżowe wydarzenia, jak targi i konferencje, zostały odwołane. Spotkania odbywają się za pośrednictwem narzędzi online. Korzystanie z wielu towarów i usług, w formie dotychczasowej, stało się niemożliwe lub zbędne. Tak w mobile marketingu jak i pozyskiwaniu / wykorzystywaniu danych widzimy duży potencjał oraz konieczność nieszablonowości.
Jakie są Waszym zdaniem obecnie najważniejsze trendy w martechu?
Z perspektywy Selectivv trendem z całą pewnością jest gromadzenie i analizowanie danych w sposób efektywny oraz ich stale rosnące wykorzystanie. W dobie popularyzacji smartfonów oraz większej mobilności odbiorców reklamy, niemal z każdym dniem mierzymy się z jeszcze większą porcją informacji. Ich ilość wykracza poza ludzkie możliwości analityczne, dlatego rosnącą popularnością cieszy się data science. W marketingu to np. sztuczna inteligencja, algorytmy oraz aplikacje. Wykorzystując je możemy efektywnie agregować i profilować dane, a następnie wykorzystywać w wielu dziedzinach.
Nie można również pominąć wielkich zmian i wyzwań, które pojawiły się w tym roku w związku z epidemią. W przypadku wielu firm istotnym okazało się szybkie przejście z offline do online. Kluczowe stało się wdrożenie cyfrowych kanałów sprzedaży towarów i usług, a co za tym idzie selektywny dobór narzędzi to umożliwiających pod kątem realnych potrzeb.
Kluczowym trendem może okazać się umiejętność określenia minimum pozwalającego efektywnie działać tu i teraz oraz stopniowe wdrażanie dodatkowych rozwiązań.