Głównym celem kampanii jest zachęcenie do włączenia się w działania Korpusu Solidarności – rządowego programu wsparcia wolontariatu długoterminowego. Program jest propozycją dla osób i organizacji, które zamierzają pomagać i pracować z wolontariuszami nie tylko „od święta”, ale także w dłuższej perspektywie. Jego konstrukcja była tworzona w oparciu o najlepsze praktyki m.in. z USA i Wielkiej Brytanii, gdzie podobne programy funkcjonują co najmniej od lat 90.
– Polacy chętnie angażują się w pomoc akcyjną, ale niezwykle ważne jest rozwijanie wolontariatu długoterminowego jako jednej z najbardziej deficytowych form działalności społecznej w Polsce. Chcemy to zmienić na trwałe, stąd decyzja o realizacji kampanii. Zależy nam, by jak najwięcej osób przekonało się, że wolontariat jest dla każdego, a pomaganie innym może być cennym życiowym doświadczeniem – mówi Piotr Krygiel, zastępca dyrektora Narodowego Instytutu Wolności.
Zobacz również
Scenariusz spotu został oparty na zderzeniu dwóch światów – tego wykreowanego na chwilę, podczas świąt, z tym, który dla potrzebujących i samotnych jest codziennością. W rolę wyjątkowego Mikołaja wcielił się aktor Eryk Lubos – wigilijny gość o wielkim sercu, który wyrywa bohaterów z bajki, by pokazać im jak naprawdę wygląda świat.
– Koncepcja kampanii wychodzi poza utarte schematy, dlatego od razu nas ujęła. Zdajemy sobie sprawę, że reakcje mogą być różne. U jednych nasza reklama wywoła zaskoczenie, u innych – rozbawienie. Ale w ostatecznym rozrachunku chodzi o to, żeby skłonić odbiorców do długoterminowej pracy na rzecz dobra wspólnego – mówi Jan Zujewicz, kierownik Biura Komunikacji i Promocji NIW.
– Choć tematyka kampanii idealnie wpisuje się w gwiazdkową aurę, zdecydowaliśmy się pójść pod prąd i stworzyć spot, który sprawi, że iskierka świątecznej magii i chęci niesienia pomocy rozbłyśnie i pozostanie w widzach na dłużej. Wiedzieliśmy, że kampania wspierająca Korpus Solidarności musi być czymś więcej niż tylko ładnym obrazkiem, bo tak naprawdę okres świątecznego pomagania to dopiero początek pięknej i niezwykłej drogi, jaką jest wolontariat w życiu codziennym – powiedział Marcin Kramek, Managing Partner agencji Twożywo
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania została zrealizowana na zlecenie Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego przez agencję Twożywo. Odpowiadała ona za kreację i realizację kampanii oraz zakup mediów. Trzydziestosekundowy spot zrealizowany wraz z domem produkcyjnym Dobro, emitowany będzie w TV, radio, w kinach i w Internecie. Reżyserem spotu był Filip Bartczak. W ramach kampanii zostały również zrealizowane: sesja zdjęciowa, dwa spoty radiowe, komunikacja w mediach społecznościowych, kampania bannerowa oraz komunikacja w mediach tradycyjnych. Spot został zrealizowany w różnych wersjach czasowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing