Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

4 sceny tematyczne, 50+ prelegentów z topowych tech marek świata – upoluj wejściówkę na konferencję o realnych wdrożeniach AI.

SZCZEGÓŁY

„Piłka nożna jest kobietą”: STS i PZPN odsłaniają pomnik kobiecego futbolu

„Piłka nożna jest kobietą”: STS i PZPN odsłaniają pomnik kobiecego futbolu
STS i PZPN stworzyli projekt „Piłka nożna jest kobietą”, a wraz z nim pierwszy w Polsce pomnik poświęcony kobiecej piłce nożnej. To hołd dla rosnącej roli futbolu kobiet oraz pracy i osiągnięć zawodniczek.
O autorze
1 min czytania 2025-07-28

Kampania „Piłka nożna jest kobietą” oraz jej najważniejszy element – pomnik kobiecej piłki nożnej, to symboliczne wyrazy uznania dla piłkarek reprezentacji, które inspirują kolejne pokolenia dziewczyn do sięgania po sportowe marzenia. STS chce również wspierać rozwój sportu w Polsce oraz strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, w znacznej mierze opartej na działaniach sponsorskich.

Pomnik kobiecej piłki nożnej stanął na zewnętrznej promenadzie Polsat Plus Areny w Gdańsku, dzięki czemu jest dostępny dla wszystkich kibiców. Wybór miasta nie jest przypadkowy, bowiem to właśnie Gdańsk nazywany jest „domem reprezentacji Polski kobiet”.

– Od dekady, jako sponsor reprezentacji Polski w piłce nożnej, angażujemy się w świętowanie ważnych momentów dla rodzimego sportu. Takim bez wątpienia był pierwszy w historii awans na Mistrzostwa Europy żeńskiej reprezentacji Polski. Kobieca piłka nożna to dziś integralna część polskiego sportu – dynamicznie się rozwija, zdobywa coraz większe grono kibiców i zasługuje na pełne uznanie. Jako zaangażowany sponsor, chcemy nie tylko wspierać, ale także doceniać. Pomnik jest symbolem szacunku, dumy i wiary w przyszłość tej dyscypliny – mówi Paulina Laby, Senior PR & Sponsorship Specialist w STS.

Ten pomnik to symbol siły

Autorką instalacji artystycznej jest Eleonora Rogińska, artystka, scenografka i rzeźbiarka.

– Kiedy myślałam o tej realizacji, zależało mi, by stworzyć formę, która będzie nie tylko pomnikiem, ale przede wszystkim żywym symbolem siły, patriotyzmu i kobiecej pasji, które od lat kształtują polski sport. Zależało mi, żeby jej forma oddawała podziw dla dyscypliny i determinacji zawodniczek, przypominając, że każdy sukces rodzi się w ciężkiej pracy. Chcę, by stojąc przed obiektem, kibice czuli dumę z białoczerwonych barw, a młode dziewczyny – odwagę, by sięgnąć po swoje marzenia. To projekt bliski mojemu sercu, bo pozwala zamknąć w sztuce energię, która łączy pokolenia sportowców i widzów – mówi Rogińska.

Poza pomnikiem firma STS przyczyniła się też do powstania m.in. cyklu murali „Pamiętajmy o sportowcach”, w ramach którego upamiętniono m.in. Grzegorza Lato, Włodzimierza Smolarka czy Kazimierza Górskiego.

Zdjęcia: mat. pras.

PS Lidl wspiera kobiecą piłkę nożną w kampanii z okazji UEFA Women’s EURO 2025