Aż 63 proc. Polaków przynajmniej raz w tygodniu przegląda gazetki promocyjne – tak wynika z badania przeprowadzonego w Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna na zlecenie firmy CTRL System w tym roku. Ze względu na rosnącą inflację odsetek ten rośnie (w 2020 roku było to 51 proc.). Do przeglądania gazetek przyznają się badani w każdym wieku, nie tylko osoby starsze. Co trzeci ankietowany promocji szuka online – w aplikacjach agregujących gazetki i oferty promocyjne.
Właśnie z powodu popularności w polskim społeczeństwie gazetek i agregujących je stron Fundacja Dobra Fabryka zdecydowała się umieścić informację o swojej działalności w tym nietypowym dla organizacji charytatywnych kanale.
Zobacz również
– Jesteśmy marketplacem z pomocą dobroczynną – kupując w Dobroczynne24 wybrane produkty, funduje się konkretną pomoc w jednym z 10 krajów, w których pomagamy potrzebującym. Nasz klient to tak naprawdę darczyńca, który finansuje dobro i spodziewa się dostawy zamówionych produktów, ale do potrzebujących. A ponieważ mocno korzystamy z narzędzi do sprzedaży internetowej, postanowiliśmy wykorzystać również tradycyjne metody promocji w e-handlu, czyli gazetki online – tłumaczy Mateusz Gasiński, prezes Fundacji Dobra Fabryka.
Fundacja stworzyła materiały graficzne nawiązujące stylistyką, układem i treścią do typowej gazetki promocyjnej. Wśród promowanych artykułów znalazł się m.in. posiłek terapeutyczny dla dzieci z chorobą głodową w Kongu (15 zł), poród naturalny, czyli finansowanie opieki medycznej, wizyt prenatalnych i leków dla kobiet w Kongu (40 zł), zestaw narzędzi do pracy w ogrodzie spółdzielczym w Burkina Faso (50 zł). W ofercie „Na chłodniejsze dni” można kupić “ciepłą pakę” dla osób w kryzysie bezdomności (25 zł) albo ciepły posiłek dla uchodźcy w Grecji (15 zł). W dziale “Życie pod choinką” promowane są produkty potrzebne do szpitala w Kongu: kroplówka (10 zł), krew do transfuzji krwi (50 zł) i tlen dla pacjenta (10 zł). Ofertę miesiąca stanowi koza (300 zł) – dla ośrodka dożywiania w Kongu. Opisane produkty pokazują zakres działalności Fundacji – Dobra Fabryka leczy, karmi, edukuje i daje pracę w 10 krajach na trzech kontynentach.
– Wierzymy, że pomoc nie wymaga dużych środków, ale wielu otwartych serc, bo jeśli każdy z nas dorzuci od siebie kilka złotych, uzyskamy efekt skali. Dlatego produkty w naszym sklepie kosztują zazwyczaj kilka do kilkunastu złotych. Od innych gazetek wyróżnia nas natomiast to, że w Dobroczynne24 nie wprowadzamy przecen ani zniżek. Nie jesteśmy w stanie dać dziecku z chorobą głodową 50 proc. mniej posiłku terapeutycznego czy 30 proc. mniej leków seniorowi w pogrążonym w kryzysie gospodarczym Libanie. Stąd nasze hasło „Pomagam bez promocji” – dodaje Mateusz Gasiński.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Partnerami kampanii zostały serwisy Gazetkowo.pl, Topspozywcze.pl oraz Gazetkapromocyjna24.pl, które opublikowały w swoich kanałach materiały Dobrej Fabryki. Kolejne, chętne dołączyć do akcji podmioty mogą się zgłaszać do Fundacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing