Koncert w metaverse
Obserwując graczy na platformie Roblox, można powiedzieć, że metaverse nie tylko odwzorowuje realny świat, ale także zachowania ludzi w grze są bardzo podobne do tego, jak zachowujemy się w rzeczywistości. Na koncert przychodzimy wcześniej, kupujemy bilet, czekamy pod stadionem na otwarcie bram – w tym przypadku teleportację, wchodzimy w interakcje z innymi graczami. W oczekiwaniu na koncert można również odwiedzić wirtualny oddział lub wziąć udział w samej rozgrywce. Gracze mogą oszczędzać, by kupić w grze mieszkanie, inwestować w gadżety zwiększające efektywność ich pracy i zarobki, albo wydać wszystko na ciuchy i imprezy – tak jak w życiu.
„Miasto ING” edukuje o cyberbezpieczeństwie
Ale to nie wszystko. Pierwszy polski koncert w Roblox zorganizowany w „Mieście ING” był pretekstem do zaprezentowania nowej odsłony miasta, której motywem przewodnim jest bezpieczeństwo w sieci. Dlatego koncert nieoczekiwanie został przerwany, a uczestnicy wydarzenia mogli doświadczyć symulacji cyberzagrożenia. To wydarzenie było jednocześnie zaproszeniem do poćwiczenia w „Mieście ING”, jak uniknąć takich zagrożeń. Nowe funkcje i zadania w grze mogą być również dla rodziców dobrym polem do wspólnej zabawy i rozmowy, jak ważne jest przestrzeganie określonych zasad lub unikanie konkretnych sytuacji w internecie. Na graczy czekają przygotowane w formie zabawy zadania i quizy z dostosowanymi do ich wieku pytaniami i wskazówkami.
Zobacz również
Wśród nowych elementów rozgrywki, które pojawiły się w „Mieście ING” jest także tryb multiplayer. Gracze wcielają się w postać hakera albo członków grupy poszukiwawczej. Podczas gry ścigający mogą zwiększać swoje szanse, zbierając specjalne przedmioty i rozwiązując quizy dotyczące cyberbezpieczeństwa. Sprawca zamieszania nie pozostaje jednak bezbronny: może np. spowolnić prędkość ścigających czy zmniejszyć swoją widoczność. Przyjmując różne role – gracze mogą łatwiej wyobrazić sobie, jak poważne mogą być skutki przejęcia ich cyfrowej tożsamości.
Gra dostępna jest na platformie Roblox: roblox.com/games/8458974184/UPDATE-Miasto-ING
Ze względu na olbrzymie zainteresowanie koncertem, ING wraz z Palionem podjął decyzję o dodatkowych koncertach, a pierwszy z nich odbędzie się już w najbliższą sobotę tj. 11 lutego o 16:00.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Koncept strategiczny i nadzór nad przygotowaniem kampanii: Agencja kreatywna GONG. Wdrożenie pomysłu i koncepcji Miasta ING: Game Changer. Media: Mullen Lowe Media Hub.
Słuchaj podcastu NowyMarketing