Ponad 6 ton śmieci mniej dzięki Operacji Czysta Rzeka Grupy Żywiec

Ponad 6,5 ton śmieci zebrali wolontariusze Grupy Żywiec, którzy na przełomie września i października dołączyli do Operacji Czysta Rzeka. Akcje przeprowadzono w pięciu miastach, w których zlokalizowane są browary.
O autorze
1 min czytania 2022-10-17

Z okazji na przypadający 25 września Światowy Dzień Rzek, pracownicy Grupy Żywiec przyłączyli się do Operacji Czysta Rzeka i zorganizowali oczyszczanie brzegów rzek w okolicach browarów należących do grupy, czyli w Warce, Namysłowie, Leżajsku, Żywcu oraz Elblągu. W sumie we wszystkich lokalizacjach zebrano ponad 6,5 ton śmieci.

Piwo w 95% składa się z wody, dlatego musimy dbać nie tylko o jej zasoby, ale i jakość. Ochrona zasobów wodnych to w końcu jeden z priorytetów naszej strategii zrównoważonego rozwoju Warzymy lepszy Świat. Nasi pracownicy bardzo chętnie biorą udział w tego typu akcjach i nie trzeba ich namawiać do proekologicznych aktywności. Zbieranie śmieci w okolicach rzek, które znajdują się w pobliżu naszych browarów traktujemy jak obowiązek, ale tego typu działania stają się powoli naszą tradycją – mówi Oliwia Tran, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju.

Wspólne sprzątanie brzegów rzek to jedno z wielu działań Grupy Żywiec dotyczących ochrony zasobów wodnych. Od ponad roku firma wraz z Żywcem Zdrój prowadzi aktywną na Żywiecczyźnie koalicję Dbamy o wodę, której misją jest rozwijanie retencji wody na obszarach górskich. Co więcej, w browarach grupy każdego dnia optymalizowane są procesy produkcyjne w celu ograniczania zużycia wody. W 3 kwartale 2022 roku, średnie zużycie na 1 hl piwa wyniosło 2,66 hl wody. To jeden z najlepszych wyników efektywnościowych wśród browarów należących do grupy Heineken w całej Europie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Operacja Czysta Rzeka

To pierwsza w historii skoordynowana akcja społecznego sprzątania rzek na całej ich długości, z uwzględnieniem dopływów, a także brzegów i okolicy. Ma na celu zaangażowanie lokalnych społeczności, samorządów, organizacji pozarządowych, a także turystów do posprzątania rzek i terenów wokół, a w ciągu roku do utrzymania tam czystości.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

To także akcja edukacyjna i społeczna zakładająca w długiej perspektywie wpływanie na zachowania i postawy obywateli wyrażające dbałość o środowisko lokalne, w którym na co dzień żyją, z którego korzystają i z którego w przyszłości będą korzystać następne pokolenia. Początkowo miała dotyczyć jedynie rzeki Bug, ale szybko okazało się, że są chętni do propagowania idei w całej Polsce. Pomysłodawcą i organizatorem Operacji Czysta Rzeka jest Wydawnictwo 5 Strona – wydawca magazynu Kraina Bugu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się