Ponad 6,5 mln allegrowiczów skorzystało z Black Weeks 2023 [BADANIE]

Ponad 6,5 mln allegrowiczów skorzystało z Black Weeks 2023 [BADANIE]
Według badania SW Research Allegro jest platformą, która pierwsza przychodzi Polakom (48%) na myśl, gdy chcą zrobić zakupy w ramach Black Week. Podczas festiwalu Black Weeks w 2023 roku ponad 6,5 mln osób skorzystało z rabatów dostępnych na Allegro. Większość badanych (69%) sprawdza, ile dany produkt kosztował przed promocją, weryfikując najniższą cenę z ostatnich 30 dni.
O autorze
1 min czytania 2024-11-18

Zespół Allegro sprawdził, co pomaga kupującym w podjęciu decyzji zakupowej w najgorętszym okresie jesiennych promocji i jakich ofert oczekują w tegorocznym sezonie wyprzedaży.

Większe zaufanie do promocji

Zdecydowana większość badanych (73%) deklaruje, że korzysta z sezonowych wyprzedaży.

Najpopularniejsze są te na przełomie sezonów: wiosny i lata oraz jesieni i zimy. Blisko 66% Polaków zdarzyło się też zrobić zakupy podczas samego Black Week. Badani najchętniej korzystają wtedy z wcześniej przygotowanej listy produktów. Również podejście do cen wskazuje, że w większości robimy dobrze przemyślane zakupy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak pokazuje badanie Danae, polscy kupujący zdecydowanie doceniają informację o najniższej cenie z ostatnich 30 dni ⎼ 69% ankietowanych sprawdza, ile produkt kosztował przed promocją. W tej grupie znacznie częściej robią to kobiety (75%) niż mężczyźni (63%). Jak deklarują badani, rozwiązanie to pozwala im poczuć się pewniej, gdy wybierają daną ofertę (64%). Zaufanie kupujących to jednak nie jedyna korzyść transparentnej komunikacji rabatów. Dla ponad połowy badanych to także sposób na lepsze planowanie wydatków (58%). Zdecydowana większość ankietowanych (71%) deklaruje też, że dzięki oznaczeniu najniższej ceny z ostatnich 30 dni przed obniżką łatwiej jest im porównywać dostępne promocje.

W jakich kategoriach liczymy na najlepsze rabaty

Badani wskazywali na zainteresowanie “odzieżą i obuwiem” ⎼ aż 45% z nich szczególnie liczy na niższe ceny w tej kategorii, tuż za nimi znalazły się “kosmetyki i perfumy (33%)”. Niemal co trzecia osoba, która planuje zakupy na tegorocznym Black Week liczy z kolei na atrakcyjne ceny elektroniki oraz sprzętu AGD i RTV.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Czy to już czas na świąteczne zakupy?

Jak pokazują dane Allegro, w ubiegłym roku jednym z najczęściej wyszukiwanych haseł podczas Black Weeks był “kalendarz adwentowy”. Koniec listopada to moment, gdy myślami coraz więcej z kupujących jest już przy świątecznych zakupach.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak wskazują wyniki badania SW Research, nadchodzące święta i uroczystości to pretekst do zakupów na Black Week dla niemal co drugiej badanej osoby z tych planujących zakupy na Black Weeks (45%).