Zespół Allegro sprawdził, co pomaga kupującym w podjęciu decyzji zakupowej w najgorętszym okresie jesiennych promocji i jakich ofert oczekują w tegorocznym sezonie wyprzedaży.
Zobacz również
Większe zaufanie do promocji
Zdecydowana większość badanych (73%) deklaruje, że korzysta z sezonowych wyprzedaży.
Najpopularniejsze są te na przełomie sezonów: wiosny i lata oraz jesieni i zimy. Blisko 66% Polaków zdarzyło się też zrobić zakupy podczas samego Black Week. Badani najchętniej korzystają wtedy z wcześniej przygotowanej listy produktów. Również podejście do cen wskazuje, że w większości robimy dobrze przemyślane zakupy.
Jak pokazuje badanie Danae, polscy kupujący zdecydowanie doceniają informację o najniższej cenie z ostatnich 30 dni ⎼ 69% ankietowanych sprawdza, ile produkt kosztował przed promocją. W tej grupie znacznie częściej robią to kobiety (75%) niż mężczyźni (63%). Jak deklarują badani, rozwiązanie to pozwala im poczuć się pewniej, gdy wybierają daną ofertę (64%). Zaufanie kupujących to jednak nie jedyna korzyść transparentnej komunikacji rabatów. Dla ponad połowy badanych to także sposób na lepsze planowanie wydatków (58%). Zdecydowana większość ankietowanych (71%) deklaruje też, że dzięki oznaczeniu najniższej ceny z ostatnich 30 dni przed obniżką łatwiej jest im porównywać dostępne promocje.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W jakich kategoriach liczymy na najlepsze rabaty
Badani wskazywali na zainteresowanie “odzieżą i obuwiem” ⎼ aż 45% z nich szczególnie liczy na niższe ceny w tej kategorii, tuż za nimi znalazły się “kosmetyki i perfumy (33%)”. Niemal co trzecia osoba, która planuje zakupy na tegorocznym Black Week liczy z kolei na atrakcyjne ceny elektroniki oraz sprzętu AGD i RTV.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czy to już czas na świąteczne zakupy?
Jak pokazują dane Allegro, w ubiegłym roku jednym z najczęściej wyszukiwanych haseł podczas Black Weeks był “kalendarz adwentowy”. Koniec listopada to moment, gdy myślami coraz więcej z kupujących jest już przy świątecznych zakupach.
Jak wskazują wyniki badania SW Research, nadchodzące święta i uroczystości to pretekst do zakupów na Black Week dla niemal co drugiej badanej osoby z tych planujących zakupy na Black Weeks (45%).