Ponad 8000 szkół dołączyło do kampanii „Szkoły Pełne Talentów”

O autorze
2 min czytania 2022-10-20

Ponad 8000 polskich szkół w zaledwie miesiąc dołączyło do grona beneficjentów pierwszej w Polsce kampanii typu „Community” pt.: „Szkoły Pełne Talentów” realizowanej przez Lidl Polska we współpracy z agencją TCC Global. Dzięki niej klienci sieci handlowej mogą przekazywać specjalne kupony otrzymane za zakupy na rzecz dowolnie wybranej szkoły. Ta nowa na polskim rynku kampania angażuje coraz więcej klientów i szkół. Według TCC Global – jej twórcy, może ona przyczynić się do rozwoju i popularyzacji nowego trendu, który sprawdził się i na dobre zadomowił już m.in.: we Włoszech i Niemczech.

Kampania „Szkoły Pełne Talentów” realizowana przez Lidl Polska to pierwsze w kraju działanie o charakterze społecznościowym, w którym klienci robiąc zakupy, mogą zdobywać, a następnie przekazywać na rzecz szkół uczestniczących w akcji kupony zwane „Talenciakami”. Swój udział potwierdziło już ponad 8000 szkół, co stanowi ponad 37% całości placówek oświatowych. Beneficjentem może być każda szkoła niezależnie od wielkości, lokalizacji czy jej profilu, od podstawowej, zawodowej po ogólnokształcącą. 

Liczba szkół, jaka już dołączyła do akcji, pokazuje, że w Polsce jest przestrzeń i potrzeba na tego typu działanie. Dobrze skrojona akcja marketingowa może trafiać w potrzeby różnych aktorów życia społecznego w obrębie danej społeczności lokalnej. Wystarczy mieć pomysł, sprawdzone ”know-how” i chętną do współpracy sieć, jak Lidl Polska – wyjaśnia Carlos Kruszewski Pinto, client director Eastern Europe w TCC Global.
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Mechanizm akcji pozwala osobom mieszkającym w jednej miejscowości i robiącym zakupy w danym sklepie, wspierać szkołę, do której chodzą na przykład ich dzieci. Daje on także możliwość grupowego zaangażowania się w polepszenie choćby zaplecza technicznego czy rekreacyjnego szkoły.

Kampania „Szkoły Pełne Talentów” oficjalnie zakończy się 13 listopada br. Do tej pory uczniowie z rodzicami mogą przekazywać „Talenciaki” przynosząc i umieszczając je w odpowiedniej szkolnej skarbonce albo skanując ich kod QR w aplikacji mobilnej. Zaś otrzymane kupony szkoły mogą wymieniać  na materiały dydaktyczne, sportowe dostępne w katalogu nagród.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ponadto, w trakcie trwania kampanii szkoły mogą brać udział w losowaniu wyjątkowych nagród takich jak: interaktywna podłoga multimedialna, zestaw 6 modułów edukacyjnych z botami, monitory interaktywne oraz wyposażenie pracowni informatycznej. Do tej pory w loterii zwyciężyły już placówki z Czechowic-Dziedzic, Poznania, Kruszwicy, Namysłowa, Legnicy, Zamościa, Zawiercia i Głobina. Kolejne losowania odbędą się w dniach: 6, 20 października i 3, 18 listopada, zaś losowanie głównych nagród zaplanowane jest na 25 listopada.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

TCC Global opracowując założenia kampanii „Szkoły Pełne Talentów”, bazowało na szerokim, międzynarodowym doświadczeniu. Na przestrzeni 7 lat zorganizowało 32 akcje typu „Community” dla sieci handlowych we Włoszech i Niemczech.

We Włoszech tego typu kampania tak mocno została osadzona w realiach, że co roku wszyscy na nią czekają. Szkoły wiedzą, że otrzymają dodatkowe wsparcie. Klienci idąc na zakupy pamiętają o wzięciu kuponu i przekazaniu go szkole. A sklepy dają narzędzia, by cały ten proces działał prawidłowo. Ciekawi mnie, czy tak samo jak we Włoszech, ten typ kampanii przeniknie zwyczaje zakupowe Polaków. Patrząc na dotychczasowe rezultaty jest na to duża szansa, bo tak jak Włosi, my Polacy wolimy robić nawet podstawowe rzeczy, czując w nich wartość i dodatkowy sens – mówi Sebastian Knap, commercial director Eastern Europe w TCC Global.

Kampania typu „Community” to nowy wymiar handlu i relacji sprzedawca-klient-społeczność. Zastępuje tradycyjne zbieranie punktów z zakupów dla samych siebie, gromadzeniem ich na rzecz konkretnego ważnego miejsca, jakim jest szkoła. Dzięki niej codzienne zwyczaje zakupowe Polaków mogą mieć dodatkową wartość i misję.